دوربین مدار بسته قیمت، خرید و نصب

پس از مدتی این نوع آنالوگ منسوخ و سیستم DVR سایت uncctv.ir جایگزین آن شد. همان طور که از اسم آن نیز مشخص است، هدف اصلی و عملا تنها هدف استفاده از این دوربینها این است که بدون جلب توجه و چه بسا به صورت مخفیانه اتفاقات و فعالیتهایی که در یک مکان مشخص اتفاق میافتد را ثبت کنند. وضوح تصویر یا همان رزولوشن در یک دوربین تحت شبکه معادل ۶ تا ۲۰ برابر بهتر از دوربینهای آنالوگ است. در گذشته سیستمهای آنالوگ کیفیت مناسبی نداشتند و کیفیتی در حدود ۰٫۰۳ مگاپیکسل خروجی میدادند اما در سالهای اخیر شرکتهای مختلفی تکنولوژی های جدیدی عرضه نموده اند که در همان بستر آنالوگ کیفیت بالای مگاپیکسلی رد و بدل شود. شکل شماتیک نصب دوربین های آنالوگ در تصویر بالا نشان داده شده است. کیفیت تصویر به رزولوشن دوربین مداربسته بستگی دارد. کابل کواکسیال RG6 نیز کاربردهای متفاوتی دارد و در نصب انواع دوربین مداربسته و تجهیزات الکترونیکی خانگی استفاده می شود.

با این حال اگر کسی در زمینه لوازم الکترونیکی تخصص داشته باشد، می تواند این کار را به تنهایی انجام دهد. این رشته با خیلی از مشاغل دیگر به خوبی ترکیب میشود مثل مشاغل حوزه صنعت ساختمان ،خانه های هوشمند برق کشی ساختمان و نصب آیفون های تصویری پس اگر در یکی ازاین حوزه مشغول به کار میباشید یادگیری این دوره میتواند خدمات بیشتری را به مشتریان شما ارایه دهد.اگر هیچ پیش زمینه ای از این رشته ندارید علاقه و پشت کار شما کافی است که در طول یک دوره کوتاه در این حوزه تخصص لازم رابدست آورید ولی علیرغم محاسن این رشته سختی هایی هم دارد که باید از قبل از شروع به یادگیری این رشته به آنها فکر کنید و بررسی کنید که با روحیات شما سازگاری داشته باشد.برخی پروژه های امنیتی ودوربین های مدار بسته بیرون از ساختمان و یا در ارتفاع انجام میشوند پس فیزیک بدنی و تحمل هوای گرم ،سرد و کار در ارتفاع باید با روحیات شما سازگار باشد. درجواب باید گفت خیر به دلیل امنیت زیاد و سینگنال های ارتباطی متفاوت این اتفاق رخ نمی دهد مگر اینکه فردی روی فرکانس شما قرار بگیرد و بتواند تصاویر را ببیند یعنی احتمال آن خیلی کم است و این موضوع در دوربین ای آنالوگ هم ممکن است اتفاق بیفتاد.

سیم شبکه یک دوربین مداربسته هم ویدیو و هم انتقال برق را فراهم میکند که این باعث میشود نصب یک دوربین مداربسته IP خیلی راحتتر شود. اگر بدنبال راهکار های امنیت شبکه هستید حتما این مقاله را بخوانید. در انتها با استفاده از پوشش های مناسب، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید. به هر دلیل ممکن است محیطی از حساسیت بالا برخوردار باشد و یا مساحت محیط بزرگ باشد و دوربین های معمولی قادر به پوشش چنین محیطی نباشند (مانند یک سالن بزرگ، یا یک سوله بزرگ)، در چنین شرایطی انواع دوربین وری فوکال برای نظارت بر چنین محیط هایی مناسب میباشند.

دوربین های مداربسته ثابت برای نظارت هر روزه بر روی یک مکان ثابت مناسب هستند . دلیل نامگذاری دوربین های مداربسته گنبدی ظاهر آنهاست Dome در زبان انگلیسی به معنای گنبد است. ایالات متحده دارای 15.28 دوربین مداربسته در هر 100 نفر است و پس از آن چین با 14.36 و انگلستان با 7.5 قرار دارند. دوربین های مدار بسته فیش آی دارای گستره دید وسیعی تا ۳۶۰ درجه هستند و در سقف نصب می شوند. دو دوربین با ظاهر یکسان می توانند دارای تکنولوژی ها و کیفیت های مناسب باشد. هایک ویژن دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه در جهان و امکانات تولیدی پیشرفته است. در این میان شرکت هایک ویژن را می توان پیشتاز تکنولوژی های نوین در زمینه دوربین های مداربسته دانست که در ایران نیز انواع دوربین های این شرکت در بازار موجود است.

بهعنوان یک تعهد اضافی به مشتریان خود، هایک ویژن سالانه 7 درصد از درآمد خود را در تحقیق و توسعه مجدد سرمایهگذاری میکند تا به نوآوری و بهبود محصول ادامه دهد. از یک لوله پلاستیکی برای پوشاندن سیمهای دوربین CCTV استفاده کنید. اگر دوربینتان از یک آداپتور برق مستقیم استفاده میکند، معنایش این است که شما به یک خروجی برق در نزدیکی مرجع دوربین نیاز خواهید داشت. فراموش نکنید که دستگاه ضبط تصویر و مانیتور به یک منبع تغذیه قوی نیاز دارند. AWB یک ویژگی در دوربین های مدار بسته است که طی آن بالانس رنگ سفید در حضور منابع نوری مختلف تنظیم شده و رنگ های غیر طبیعی و غیر واقعی از تصویر حذف می گردند. نصب این دوربین های نسبت به دوربین های مدار بسته دام بسیار راحت تر بوده و تنها نیاز به یک پایه دیواری ساده دارد. ضمنا قیمت آن هم بسیار بالاتراز دام یا بالت می باشد. دوربین مدار بسته دام ( DOM به معنی گنبد است ) را که شکلی شبیه گنبد برعکس دارد، بیشتر در محیط های بسته به کار می گیرند. دوربین های مدار بسته سامسونگ در دو گروه IP و Analog دسته بندی می شوند.

نقطه ضعف دوربین های سامسونگ قیمت بالای آنها هستند. نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی تنها با داشتن مجوز رسمی امکان پذیر خواهد بود. دوربین مداربسته اوتدور متناسب با تغییرات نور محیط و مقاومت در برابر شرایط آب و هواییِ متفاوت ساخته شدهاند. برای منبع تغذیه، شما میتوانید برای همه سیمها یک منبع درست کنید یا هرکدام را به پریزهای متفاوت بزنید. این کابل از یک طرف به قسمت Output دوربین مداربسته و از سمت دیگر به قسمت Input دستگاه DVR متصل می شود. یک دستگاه بی سیم که به دستگاه DVR متصل می شود، تصاویر ارسالی از دوربین را دریافت کرده و وارد دستگاه DVR می کند. هنگامی که سیمهای ضبط تصویر به دستگاه DVR/NVR وصل بشوند، دستگاه به مانیتور متصل میشود. آخرین نکته، قبل از اینکه به خودتان بتوانید بگویید که فرایند نصب تمام شدهاست، توصیه میشود که تصویر هر دوربین را چک کنید و ببینید که آیا دوربینها حرکت میکنند یا خیر.

در این شرایط گروهی از مأموران تحقیقات برای یافتن سرنخی آغاز کردند تا اینکه چند روز قبل اتفاقی افتاد که به دستگیری سارقان منجر شد. کاری که انجام میدهد این است که ضبط را در طول روز دقیق نگه میدارد. نصب دوربین مدار بسته در ساختمان ها باید توسط کارشناسان متخصص انجام شود. همانطور که در بالا دیدید نصب دوربین مدار بسته کاری نسبتا ساده است ولی اگر بخواهید این کار به سرعت و بدون دردسر انجام شود، نصب دوربین مدار بسته را به کارشناسان حرفه ای و متخصص زفتا (مهندسین مشاور تجارت سابق) بسپارید. لیست قیمت کالاها و همچنین نظراتی که کاربران سایت دربارهی آنها دادهاند هم میتواند در انتخاب بهترین گزینه راهنمای شما باشند، در صورتی که برای انتخاب و خرید نیاز به راهنمایی یا مشاوره بیشتر داشتید با کارشناسان ما ۰۲۱۸۸۸۲۹۰۴۳ تماس بگیرید. همچنین میتوانید یک اتاق را برای تمام کابلهایتان در نظر بگیرید. سوراخها را در جایی که سیمها رد میشوند ایجاد کنید و نزدیکترین مسیر را برای خانههای دو یا سه طبقه در نظر بگیرید. با این وجود، بهتر است بدانید که قیمت این مدل از سایر مدلهای مشابه بیشتر خواهد بود، چرا که کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که توسط این دوربینها ثبت میشوند از مدلهای شبیه به آن بالاتر است.

یکی از دوربینهای مدار بستهای که به شکل مخفی استفاده میشوند و استفاده از آنها بسیار راحت است، دوربینهای مخفی دتکتوری هستند که در ظاهر شبیه به دتکتورهای اعلام حریق، سرقت و … نگرانی لازم نیست چرا که امروزه با استفاده کردن از تجهیزات و لوازمی همچون داکت، لوله و … زمانی که شخص یا اشخاصی تجهیزاتی را که ساخت یک برند یا کمپانی نیست را با نام آن کمپانی راهی بازار می نمایند، اصطلاحا می گوئیم این تجهیزات دارای مارک جعلی هستند و تولید کمپانی ذکر شده نمی باشند. به صورت کلی نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی دارای بیشترین حساسیت است. شرکت دوربین داهوا محصولاتش را در بخش های مختلف و با کارکرد ها و انواع کارایی و اشکال مختلف وارد بازار کرده است . همانند دوربین های آنالوگ، پس از نصب و اتصال قطعات و آزمایش درستی کارکرد سیستم، روی سیم کشی و کابل ها را بپوشانید. دوربین های مداربسته هر کدام دارای قابلیت های گوناگون می باشد که ما در این مقاله با گرداوری اطلاعات مختصر و جامع سعی کردیم شما با آگاهی کامل دوربین مورد نظر خود را تهیه کنید. با توجه به برند و نوع دوربین، کیفیت تصویر، جنس بدنه و سنسورهای مختلف آن، دارای قیمتهای مختلفی میباشد.

همانطور که در بالا عرض کردیم؛ اکثر دوربینهای مدار بسته از مجموعه قطعات و لوازم جانبی مختلفی تشکیل شده اند. این دوربینها اغلب بر روی سقف نصب می شوند و انواع بسیار مختلفی از آن با کیفیت های متنوع در دسترس است. دوربین مداربسته که جزء سیستم های نظارتی و امنیتی بسیار مهم است، باید توسط افراد حرفه ای و متخصص برای هر فضا انتخاب شود. در صورت تائید مجمع بر نصب دوربین مداربسته این نظر بر نظر منفرد ساکنین ارجعیت خواهد داشت. در صورت وجود مشکل در مسیر دریافت تائید مجمع اعضای ساختمان می توانند از طریق دریافت مجوز کتبی اقدام به نصب دوربین در محیط های مشاعات کنند. نیاز به تائید کتبی از اعضای مجمع ساختمان خواهد بود. اکنون که با انواع دوربین مداربسته مخفی آشنا شدهاید کار انتخاب برای شما راحتتر خواهد بود. احتمالاً منظور او تصمیم دولت برای کاهش دسترسی نظارتی به دیدهبان هستهای سازمان ملل بود. بعضی از سازندههای دوربینهای CCTV خانگیِ خودنصبشو نرمافزارهای گوشی و کامپیوتر برای دسترسی داشتن به دوربینتان در هر کجا که باشید، ارائه میدهند.

شما میخواهید به دوربینتان از طریق گوشیهای هوشمند، تبلتها و کامپیوترها دسترسی داشته باشید. به یاد داشته باشید که این موارد تنها بخشهای مناسب برای اجرای سیستم مداربسته نیست. اما نگران این موضوع نباشید، چرا که نرم افزارهای کامپیوتری مناسب برای از بین بردن گردی تصاویر این دوربین وجود دارد. با وجود اینکه این فرمت های فشرده سازی بسیار کارا و مقرون به صرفه هستند، اما در پخش یا بازپخش تصاویر حاصل از آنها ممکن است با مشکل مواجه شوید زیرا تعدادی از پلیرهای موجود از این فرمت ها پشتیبانی نمی کنند. در رابطه با نصب دوربین مداربسته در محیط های عمومی در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد. همانطور که در شکل بالا می بینید، برای نصب دوربین مدار بسته وایرلس، نیازی به کابل کشی وجود ندارد.

5. دوربین های مینیاتوری : دوربین های مینیاتوری همانگونه که از نامشان پیداست دوربین های کوچکی هستند که بیشتر به عنوان دوربین های مخفی استفاده می شود. دوربین های مداربسته خارجی به علت قرار گیری در معرض گرد و غبار، رطوبت باران و برف باید ویژگی هایی داشته باشند. برای به دست آوردن پاسخ درست این پرسش در مرحله اول باید با انواع لنز دوربین مداربسته به بهترین شکل ممکن آشنا شوید و ویژگی و کاربرد آن ها را مورد بررسی قرار دهید، سپس با توجه به نیاز خود اقدام به خریداری دوربین با لنز مناسب نمایید. برای مشاهده لیست تمامی دوره ها به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید. برای اینکه از تنظیمات دوربین مدار بسته kdt اطلاع پیدا کنید میتوانید روی این لینک کلیک نمایید. همچنین توجه داشتهباشید که مهم است که شما سیمها و سوراخهای دوربین را بعد از اینکه آنها را مرتب کردید، بپوشانید. بنابراین باید در خصوص این که قانون در خصوص استفاده از این مدل دوربینها چه حرفی برای گفتن دارد دقت کرد.

دوربین مداربسته کاربردهای فراوانی دارند و در محیطهای مختلف از آنها استفاده میشود. تهران شمال تهران, نصب دوربین مداربسته در منزل، مغازه، اداره، فروشگاه ها، رستوران و … محیطهای خصوصی شامل محیط هایی خواهد شد که به حریم شخصی افراد مربوط خواهد شد (محیط داخلی منزل، اتاق خواب افراد، اتاق رخت کن و …). کاربرد دوربین مدار بسته در دریافت و ثبت تصاویر از محیط مورد نظر می باشد. با این حال، وجود دستگاه ضبط کننده تصاویر سبب می شود تا دیگر نیاز به پرداخت هزینه فضای ابری نباشید. در این مقاله، علاوه بر آشنا شدن با انواع دوربین مداربسته مخفی، با قانون استفاده از آن و نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد نیز آشنا خواهید شد. نصب دوربین مداربسته به صورت کلی نه تنها به وسیله مراجع قانونی تقبیح نخواهد شد بلکه مورد استقبال نیز قرار می گیرد.