نحوه بازیابی فایل های پاک شده از داش کم

دوربین های داش در هنگام ضبط رویدادهای جاده ای بسیار مفید هستند. به همین دلیل است که اکنون در بین بسیاری از رانندگان بسیار رایج است. با انواع و مدل های موجود، به راحتی می توانید داش کم های مناسب را بسته به ترجیحات خود انتخاب کنید.

با این حال، مانند هر دوربین دیگری، آنها نیز نیاز به توجه و مراقبت ویژه ای دارند تا از پارگی و سایش محافظت کنند. مهمتر از آن، شما باید از آنها در برابر از دست دادن اطلاعات محافظت کنید. تصور کنید که در یک تصادف قرار گرفته اید و برای دفاع از ادعای بیمه واقعاً به فیلم ویدئویی نیاز دارید تا با یک پیام خطا مواجه شوید – این ویدیو در هیچ کجا یافت نمی شود!

شما نمی خواهید با فیلم های از دست رفته دوربین داشبورد، بخشی از این کابوس باشید. اگرچه این روند می تواند بسیار پیچیده باشد، خبر خوب این است که در بسیاری از موارد می توانید فیلم های حذف شده را از دوربین های داشبورد بازیابی کنید.

ما این راهنما را آماده کرده ایم تا شما را در روند بازیابی فایل های dash cam پاک شده راهنمایی کنیم. ما این فرآیند را بسیار ساده و سرراست خواهیم کرد تا شما فقط زمان کوتاهی برای درک و اجرا داشته باشید. همچنین می‌توانید درباره قالب‌بندی کارت SD بدون از دست دادن اطلاعات خود در اینجا بخوانید. در غیر این صورت، برای درک نحوه بازیابی فایل‌ها از داش‌کم و ایمن‌سازی آن‌ها، ادامه مطلب را بخوانید.

Dash Cams چگونه فیلم را ذخیره می کند؟

قبل از تلاش برای بازیابی فیلم داش‌کم حذف شده، مهم است که ابتدا نحوه ذخیره فیلم‌های ویدئویی را درک کنید.

به طور کلی، دوربین های داشبورد فیلم های ویدئویی را روی کارت های microSD ذخیره می کنند. دوربین فیلم ها را در یک حلقه ذخیره می کند. این بدان معناست که وقتی کارت پر است، فیلم قدیمی‌تر را بازنویسی می‌کند. توجه داشته باشید که داش‌کم‌ها فیلم‌ها را مانند رایانه‌ها یا تلفن‌ها ذخیره نمی‌کنند.

در اینجا، فایل‌ها به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند و دوربین ممکن است متادیتا را جدا از خود ویدیو ذخیره کند. به این ترتیب، زمانی که به هر دلیلی از دست می‌رود، بازیابی فیلم بسیار دشوار است. این اطلاعات بسیار مهم است تا بدانید فیلم دوربین داشبورد نیاز به مراقبت ویژه دارد تا به هر دلیلی از دست نرود.

چه چیزی باعث از دست رفتن فیلم می شود؟

ممکن است اکنون از خود بپرسید – چه چیزی باعث از دست رفتن فیلم می شود؟ در حالت ایده آل، به غیر از حذف تصادفی، چندین دلیل دیگر نیز وجود دارد که ممکن است منجر به از دست رفتن فیلم از دوربین داشبورد شود. برخی از این موارد عبارتند از:

  • کارت microSD معیوب – کارت ممکن است خراب یا آسیب ببیند. در چنین مواردی، ممکن است نتوانید به فیلم دسترسی پیدا کنید. توصیه می کنیم از کارت حافظه microSD با کیفیت بالا استفاده کنید. این کارت همچنین باید با دوربین داشبورد خودروی شما سازگار باشد.
  • تصادف یا آسیب – به طور کلی، دوربین ممکن است در معرض تصادف قرار گرفته باشد یا به هر طریقی آسیب دیده باشد.
  • حذف تصادفی – وقتی این اتفاق می افتد، باید استفاده از دوربین را متوقف کنید و از یک نرم افزار بازیابی اطلاعات یا روش دیگری که در زیر توضیح داده شده است برای بازیابی فایل ها استفاده کنید.

شناسایی نوع ضرر

قبل از اینکه بتوانید هر فرآیند بازیابی را شروع کنید، توصیه می شود که نوع ضرر را ارزیابی و شناسایی کنید. ممکن است ضرر ناشی از حذف تصادفی یا خرابی دیسک یا موارد دیگر باشد.

خرابی فایل عمدتا زمانی رخ می دهد که فایل های شما آسیب دیده یا خراب شده باشند. برخی از عواملی که می تواند در خرابی دیسک نقش داشته باشد عبارتند از خرابی دستگاه یا قطع برق. بازیابی اطلاعات از چنین مواردی بسیار دشوار می شود، اما همچنان می توان با استفاده از نرم افزارهای تخصصی بازیابی داده ها را اجرا کرد. موارد ناخالص به خدمات یک کارشناس حرفه ای بازیابی اطلاعات نیاز دارند.

در این مقاله، ما به شما نشان می دهیم که چگونه فایل های پاک شده را بازیابی کنید. حذف تصادفی زمانی اتفاق می افتد که شما ناخواسته یک فایل را حذف کنید. شانس بیشتری برای بازیابی فایل های حذف شده وجود دارد، اما باید به سرعت عمل کرد و خیلی منتظر ماند.

نحوه بازیابی فایل های پاک شده از داش کم

روش 1: بازیابی با ابزار داخلی داش کم

امروزه بسیاری از دوربین‌های داشبورد با ابزارهای بصری ساخته می‌شوند که از بازیابی اطلاعات پشتیبانی می‌کنند. شما به راحتی می توانید از این ابزارها برای بازیابی فیلم های از دست رفته استفاده کنید.

برای اطلاع از وجود این ویژگی به دفترچه راهنمای دوربین خود نگاه کنید. در برخی از دوربین‌های داشبورد، یک عملکرد قفل فایل داخلی وجود دارد. از فایل های مهم در برابر بازنویسی یا حذف محافظت می کند و بازیابی آنها را آسان تر می کند. برای بازیابی فیلم های از دست رفته، به سادگی فایل را باز کنید.

روش 2: بازیابی با نرم افزار

بازیابی اطلاعات Dash cam نیز با نرم افزار بازیابی اطلاعات امکان پذیر است. اگر دوربین شما با ابزارهای داخلی همراه نیست، یک نرم افزار بازیابی اطلاعات خوب را امتحان کنید. با این حال، اگرچه گزینه‌های زیادی در اینترنت وجود دارد، شما فقط می‌توانید به چند مورد اعتماد کنید تا کاری را که آنها می‌گویند انجام دهند. Disk Drill یکی از بهترین ابزارهای بازیابی کارت حافظه است. با استفاده از این ابزار، نتایج سریع تری به دست خواهید آورد و مطمئن باشید که بهترین میزان بازیابی را خواهید داشت.

چگونه از آن استفاده کنیم؟ نرم افزار را دانلود و بر روی کامپیوتر نصب کنید. دوربین داشبورد یا کارت حافظه را به کامپیوتر وصل کنید. نرم افزار بازیابی کارت حافظه را راه اندازی کنید و اسکن دیسک را اجرا کنید. همچنین پیش نمایشی از تمام نتایج جستجوی خود دریافت خواهید کرد و می توانید تا زمانی که آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کرده اید، روند جستجو را در میانه راه متوقف، ادامه دهید یا متوقف کنید.

روش 3: با خدمات ریکاوری حرفه ای ریکاوری کنید

هیچ راهی وجود ندارد که از Disk Drill استفاده کنید و فایل های خود را پس نگیرید. با این حال، از آنجایی که ممکن است با فیلم‌های بسیار مهم سر و کار داشته باشید و نمی‌خواهید با ویدیوهای از دست رفته قمار کنید، زیرا می‌توانند بین شما و یک پرونده قضایی یا حتی یک ادعای بیمه قرار بگیرند، ممکن است توصیه کنیم به دنبال خدمات حرفه‌ای باشید.

در حالی که این خدمات می توانند بسیار گران باشند، در برخی موارد تضمینی برای بازیابی فیلم نیز وجود ندارد. اما ارزش امتحان کردن را دارند.

از هر روشی که ترجیح می دهید استفاده کنید، توصیه می کنیم که باید سریع عمل کنید. پس از حذف تصادفی فیلم خود، خیلی منتظر نمانید. این تنها راهی است که شانس بهبودی خود را افزایش می دهید.

چگونه از از دست رفتن فایل های Dash Cam در آینده جلوگیری کنیم

برای اطمینان از اینکه دوربین همیشه به درستی کار می کند، ضروری است که به طور منظم از دوربین خود نگهداری کنید. همچنین می‌توانید نسخه‌های پشتیبان فیلم را در مکان‌های ذخیره‌سازی ایمن نگهداری کنید، فقط در صورتی که به‌طور تصادفی آن‌ها را از دوربین داشبورد گم کنید. در زیر برخی از اقدامات پیشگیرانه اضافی آورده شده است:

  • منبع تغذیه را بررسی کنید – اطمینان حاصل کنید که همیشه یک منبع تغذیه قابل اعتماد دارید.
  • کارت حافظه را بررسی کنید – کارت حافظه را مرتباً بررسی کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند و پر نیست.
  • لنز دوربین را تمیز نگه دارید – برای گرفتن فیلم واضح همیشه به یک لنز تمیز نیاز دارید.

منبع: https://learncctv.com/how-to-recover-deleted-files-from-a-dash-cam/

Useful reference for domestic helper.