معرفی انواع دوربین مدار بسته و ویژگی های آن

همواره تهیه دوربین مداربسته، می بایست بر مبنای نیازها و بودجه خود انجام شود. سیم کشی دوربین های آنالوگ به کابل برق و انتقال نیاز داشته و دوربین های تحت شبکه نیازی به سیم کشی نداشته و از طریق شبکه تصاویر را منتقل می کنند. انتقال تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل، کامپیوتر و غیره، تنظیمات زمان، تاریخ، نور و غیره برخی از تنظیماتی است که باید به آن توجه داشته باشید. از لحاظ کیفیتی این تکنولوژی بسیار مشابه AHD می باشد و سیم استفاده شده در آن همان کواکسیل است. از طرفی با نصب چنین سیستم هایی این نیاز برطرف خواهد شد. یا اگر علاوه بر نصب دوربین برقکاری ساختمان و هوشمند سازی را از صفر تا صد یاد داشته باشید این درآمد بیشتر خواهد شد. عامل مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که دوربینهای تحت شبکه تصاویر شفافتر و با کیفیت تری تولید میکنند.

دوربین هایلوک نسبت به قابلیت هایی که دارد قیمت بسیار پایین تری دارد. هر دوربین مداربسته ای دارای آمپر متفاوتی می باشد در نتیجه ما شاهد تولید آداپتور هایی با آمپر های متفاوتی می باشیم. از نظر ظاهر نیز دستگاه های DVR و NVR با هم تفاوت هایی دارند. دستگاه های DVR و NVR هر دو یک وظیفه مشترک را دارند و آن هم ضبط فیلم دوربین مدار بسته است. به جای استفاده از دستگاه ضبط dvr نیاز به استفاده از دستگاه NVR بوده و این دستگاه قادر به ایجاد ارتباط شبکه ای بوده و به صورت دیجیتال داده های موجود را ضبط می نماید.

این مدل از دوربینهای مدار بسته سقفی قابلیت نصب کارت حافظه (Micro SD) را دارد و فیلمهای گرفته شده توسط آن به صورت غیر زنده نیز قابل مشاهده است. دوربین های تحت شبکه در مقایسه با نوع آنالوگ به علت برخورداری از عمق تصویر برداری بالا، مساحت و فضای قابل توجهی را تحت پوشش خود قرار می دهند. این دوربین می تواند تصاویر را بصورت واید ثبت کند و اطراف تصویر را بصورت 360 درجه تصویر برداری کند. بصورت اتوماتیک در روز خاموش و با برق 12 ولت تصویر را از 6 الی 30 متر در زاویه 90 درجه تصاویر را ثبت و ضبط می کنند. این دوربین سیگنال های ویدئویی را به شکل امواج آنالوگ ارسال کرده و توسط دستگاه DVR تصاویر را ضبط می نماید. افزایش داده شد و تنها ایرادی که در ان زمان در نصب این دوربین های مداربسته وجود داشت این بود که دستگاه های ضبط تصاویر دوربین های مداربسته تا حد زیادی از نظر حجم ذخیره تصاویر دوربین مداربسته و همینطور قابلیت ها بسیار محدود بود.

دید دوربین مداربسته هر کسی را که قصد انجام جرم را از این کار داشته باشد منع می کند. یکی از موضوعات مهمی که شما برای ورود به بازار کار این حرفه باید با آن آشنا باشید و در دوره های آموزش نصب دوربین مدار بسته به طور کامل به آن پرداخته می شود شناخت انواع دوربین مدار بسته و ویژگی های هر یک می باشد. همه این موارد به خوبی نشان از بازار کار این رشته فنی حرفه ای می دهد. پس از این مرحله نوبت به سیم کشی از دوربین ها به سمت دستگاه DVR است.شما می توانید کایل کواکسیال RG59 و کابل برق بطور جدا سیم کشی نمایید یا اینکه کابلهای نصب دوربینی در بازار هست که این دو نوع کابل برق و RG59 را با هم دارد استفاده نمایید. محصولات آن در دو دسته Turbo HD و IP و انواع دستگاه ضبط تصاویری DVR & NVR هست. بر بستر کابل کواسیال این سیگنال منتقل شده و در دستگاه ضبط کننده، ضبط می شود. حال پس از گذشت چندین دهه از اختراع دوربین مداربسته، این وسیله کاربردی به وفور در اماکن عمومی، تجاری، سازمان های امنیتی، شرکت ها و حتی منازل مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی جامعی از این وسیله ی بسیار پرکاربرد می پردازیم تا ضمن آشنایی بیشتر با انواع دوربین مداربسته، بتوانید متناسب با نیازتان بهترین و مناسب ترین دوربین را برای محیط های مورد نظرتان انتخاب نمایید.

همانطور که میدانید در تمامی کشورهای جهان برای کنترل ترافیک از دوربین مداربسته استفاده میکنند. این دوربین ها از طریق امواج آنالوگ کار کرده و امواج آنالوگ و نوع کابلی که برای آنها مورد استفاده قرار می گیرد در کیفیت تصاویر ضبط شده توسط این دوربین های بسیار حائز اهمیت است. پیش از آنکه به بررسی و مقایسه تفاوت های این دو دوربین بپردازیم بگذارید شما را با هر یک از این دوربین ها آشنا کنیم. اگر بخواهیم لیست قیمت دوربین مداربسته را بررسی کنیم باید در نظر داشته باشیم که به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اگر تنها مهارت در نصب دوربین آنالوگ را داشته باشید درآمد شما در مقایسه با فردی که آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه را دیده و می تواند انواع دوربین را نصب نماید متفاوت خواهد بود.

دوربین مداربسته ، از بازه قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با دوربین مداربسته تحت شبکه، برخوردار می باشد. سیماران با داشتن بیش از ۲۰۰۰۰ متر سالن تولید، مهندسان مجرب و ماشین آلات مدرن و تجهیزات آزمایش و کنترل کیفیت پیشرفته، همواره سعی در نوآوری و ارائه محصولات جدید و رقابتی با انواع مشابه خارجی داشته است. این دسته از انواع دوربین مدار بسته فاقد هر گونه سیمی بوده و فقط با باطری کار می کنند. این امر هزینههای بالایی را در پی دارد در حالی که در دوربین های تحت شبکه به این هزینه نیاز نمی باشد. مهمترین دلیلی که هر فرد را به فکر نصب دوربین مداربسته میاندازد آن است که در مواقع حساس و در صورت بروز مشکل بتواند به تصاویر مورد نظر دسترسی داشته باشد در حالی که اگر دوربین آنالوگ در محل مورد نظر نصب باشد و سرور قطع شود شما تا زمان رفع مشکل به تصاویر دسترسی نخواهید داشت.

دوربین مداربسته اگر در محیطی نصب میشود باید کاملا از نظر فنی سالم باشد تا بتواند کمک کند. هشت عدد دوربین مداربسته ۲ مگاپیکسلی و تمام لوازم مورد نیاز مربوط به آن ها برای نصب داخل پک 8 کانال دوربین مداربسته فول اچ دی، به صورت کاملا بی نقص گنجانیده شده است. توصیه ما این است که قطعات نصب دوربین مداربسته را جداگانه خریداری نشود زیرا احتمال اینکه لوازم بی کیفیت و بدون ضمانت باشد بسیار زیاد است. 2. کابل کشی و نصب تجهیزات کابل کشی در سه نوع مداربسته آنالوگ (HD)، تحت شبکه (IP) و بی سیم خواهد بود.

دوربین های مداربسته بولت امکان نصب بر روی سقف و دیوارها را دارند و هم برای فضا های باز و هم برای مکان های بسته مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین های مداربسته با لنز ثابت قیمت پایین تری دارند بنابراین برای نصب در مکان های کمتر حساس مناسب هستند. پس از انتخاب مکان مناسب دوربین را پیج و به کمک دریل در مکان انتخاب شده نصب کنید. همچنین می توانید یک سیستم دوربین مداربسته حرفه ای HDcvi یا HDtvi را به صورت پکیج آماده نصب با کمترین قیمت از فروشگاه پکیج دوربین مدار بسته دیاکالا خریداری کنید . با شرکت در پکیج آموزش نصب دوربین مدار بسته آموزشگاه فنون برق به طور کامل با هر یک از این دوربین ها، کاربرد آنها،نحوه نصب و تنظیمات آنها آشنا خواهید شد. توجه داشته باشید به علت صرف هزینه کم تر، دوربین بی کیفیت را تهیه نکنید چرا که مجدد مجبور به تهیه سیستم نظارتی جدی خواهید شد و در این صورت به جای صرفه جویی در هزینه ها، ضررهای زیادی متحمل خواهید شد. زمانی که دوربین مداربسته در یک محلی نصب شده و به درستی کار میکند؛ به کلمه به درستی توجه زیادی کنید؛ چرا که در بعضی از محیطها بعضی از افراد از روی نا آگاهی به دلیل فرار از هزینههای سرویس-نگهداری دوربین مداربسته،تنها آن را به عنوان ماکت دوربین مداربسته نصب میکنند؛ در این زمان دوربین مداربسته قابل استفاده و کاربرد نمیباشد، در اصل کمکی نمیکند.

در این مواقع با وجود دوربین امنیتی در صورت بروز مشکل به سرعت میتوانید به خانه مراجعه نمایید. اگر به عنوان فردی که در محیط خود دوربین مداربسته نصب کردهاید؛ یا به عنوان فردی هستید که در این زمینه علاقه مند میباشد؛ بهتر است دورههای آموزش نصب دوربین مداربسته را طی کنید؛ تا بتوانید در هر زمینهای و در مسئله مشکل دوربین مداربسته آن را حل کنید و به تنها دوربین را سرویس نمایید. نصب این دوربین مستلزم طی کردن مراحلی است که به صورت خلاصه در این بخش به آن می پردازیم. دستگاه NVR، هارد دیسک، منبع تغذیه، سوئیچ شبکه، کابل شبکه، کابل برق، اتصالات شبکه برخی از اجزای این دوربین است.

یکی از چالش هایی که در دوربین های مداربسته وجود دارد در هنگام قطعی برق می باشد که در این صورت منبع تغذیه قادر به تامین انرژی دوربین نبوده و در نتیجه تصویری ضبط نخواهد شد. بسته به نوع دوربین و آنالوگ یا تحت شبکه بودن آن نوع کابل و منبع تغذیه متفاوت است. اگر قصد نصب دوربین مدار بسته برای منزل یا محل کارتان را دارید سعی کنید خودتان شخصا دوربین ها را خریداری کنید و این کار را به شخص دیگری واگذاری نکنید. با شرکت در این دوره صفر تا صد نصب دوربین مدار بسته از نصب، سیم کشی، داکت کشی، تنظیمات، انتقال تصاویر و هر آنچه برای نصب یک دوربین نیاز است را یاد می گیرد و در پایان دوره نصب دوربین مداربسته می توانید انواع دوربین را برای ساختمان های گوناگون نصب و راه اندازی کنید.

دسته بندی انواع دوربین مدار بسته متفاوت است اگر بخواهیم این وسیله را بر اساس تکنولوژی دسته بندی کنیم دوربین ها به سه دسته آنالوگ، تحت شبکه و HD تقسیم سایت uncctv.ir می شوند. بهطورکلی، دوربینهای مداربسته به دو دستهی کلی دوربینهای مداربسته داخل ساختمانی و خارج ساختمانی تقسیم میشوند. در حالت کلی استفاده از دوربینهای مدار بسته در خانه بسیار مهم و ضروری است. با توجه به زیاد شدن سرقت از منازل نصب دوربین مداربسته در بعضی از خانهها، مخصوصا ساختمان ها و ویلاهای خارج از شهر لازم و ضروری شده است. نوجه به این نکته نیز ضروری است که این دوربین ها کیفیت بالای خود را مدیون تعداد LEDهای به کار رفته در آن ها می دانند. آنچه موجب استقبال اغلب کاربران از این دوربینها جهت مصارف خانگی و کسب و کارشان گردیده قیمت مناسب، نصب آسان و جمع و جور بودن آنهاست. یکی دیگر از فواید نصب دوربین مداربسته که دوربینهای مداربسته دارند این است که اگر به درستی و در مکان صحیح نصب شوند و تمامی ملزومات که برای آنها مورد استفاده قرار میگیرد؛ خوب و با کیفیت باشد، دوربینهای مداربسته تا سالیان دراز به خوبی کار میکنند و نگهداری آنها بسیار آسان میباشد و اگر به مشکل برخورد کنند با تعمیرات جزئی دوباره به کارکرد خود ادامه میدهند؛ بنابراین دوربین مداربسته از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است.

همچنین با استفاده از دزدگیر مکسرون، می توان از ورود افراد به منزل خود، مطلع شد و سریعا از پلیس در خواست کمک کرد. همچنین توصیه می گردد، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و تهیه کالاهای با کیفیت، دوربین مدار بسته و لوازم جانبی آن را فقط از فروشگاه ها و شرکت های معتبر فروشنده این محصولات تهیه نمایید و برای از یک نصاب حرفه ای برای جانمایی، نصب دوربین مداربسته به صورت اصولی و استاندارد و تنظیمات دستگاه ذخیره ساز کمک بگیرید چرا که هر گونه سهل انگاری در فرآیند نصب ممکن است سبب خسارات جبران ناپذیر در تجهیزات نظارت تصویری شما شود.