دوربین های داش چگونه موارد ضبط شده را ذخیره می کنند؟ راهنمای تفصیلی

داش کم به طور فزاینده ای در بین رانندگان محبوب می شود. آنها دستگاه های کوچک و بسیار قدرتمندی هستند که برای محافظت از رانندگان در جاده ها ساخته شده اند. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند چگونه کار می کنند و شگفت انگیز است که شما علاقه مند به یادگیری ترفندها هستید.

در این مقاله، ما عمیق‌تر می‌شویم تا جزئیات کامل عملکرد داش‌باک‌ها و چگونگی افزایش ایمنی راننده در جاده را به شما ارائه دهیم. اگر علاقه مند به درک بیشتر در مورد نحوه بازیابی فیلم داشکام تسلا در جایی که چنین فیلمی گم شده است، روی پیوند کلیک کنید. در غیر این صورت، در ادامه این مقاله بمانید تا درک کاملی در مورد دوربین‌های داشبورد به دست آورید.

قبل از اینکه ببینیم داش‌کم‌ها چگونه ضبط‌ها را ذخیره می‌کنند، جزئیاتی را به شما نشان می‌دهیم که با توضیحاتی در مورد اینکه داش‌ک‌ها واقعاً چه هستند، شروع می‌کنیم.

داش کم چیست؟

اینها دوربین های کوچکی هستند که روی داشبورد وسایل نقلیه نصب می شوند. دوربین ها نمای بیرون از شیشه جلوی خودرو را هنگام رانندگی ضبط می کنند. این دوربین همچنین می تواند برای ضبط درایوهای منظره از جمله تصادفات استفاده شود. بنابراین آنها برای رانندگان مفید هستند، به ویژه زمانی که ادعاهای بیمه یا اختلافات حقوقی نیاز به شواهد داشته باشند.

دوربین ها در شکل ها و اندازه های مختلف موجود هستند. در حالی که برخی دیگر ویژگی های اضافی مانند ردیابی GPS، اتصال WiFi، دید در شب و تشخیص حرکت را ارائه می دهند، برخی دیگر به سادگی ضبط ویدیو را ارائه می دهند. علاوه بر این، اکثر این دوربین‌های رانندگی شامل ضبط حلقه‌ای هستند که امکان ضبط مداوم را در قدیمی‌ترین ضبط‌ها فراهم می‌کند. این کار گرفتن ضبط های جدید را آسان تر می کند و همیشه ضبط های به روزی از سابقه رانندگی خود خواهید داشت.

انواع داش کم

دو نوع اصلی از داش‌کم‌ها وجود دارد – داش‌ک‌های تک لنز و داش‌کم دو لنز. همانطور که از نامش پیداست، دوربین‌های تک لنز یک لنز دارند در حالی که دوربین‌های دو لنز دارای دو لنز هستند.

برخی از مدل‌های دوربین داشبورد دارای قابلیت دید در شب مادون قرمز هستند، در حالی که برخی دیگر با فناوری سنسور g یا تشخیص حرکت ارائه می‌شوند. اینها ویژگی های مهمی هستند و زمانی که اتفاقات غیرمنتظره ای در جاده رخ می دهد و شما نیاز به یادآوری یا نشان دادن شواهد دارید، بسیار مفید هستند.

صرف نظر از نوع داش کامی که انتخاب می کنید، رانندگان باید مطمئن شوند که دوربینی دارند که با سیستم خودرو بسیار سازگار است. گاهی اوقات، بررسی بازخورد و نظرات مشتریان به رانندگان کمک می کند تا تصمیم درستی در مورد انتخاب مدل دوربین بگیرند.

اجزای یک Dash Cam

داش کم از یک دوربین، یک پردازنده، حسگر تصویر، منبع تغذیه و ذخیره سازی تشکیل شده است. این دوربین فیلم های ویدئویی را ضبط می کند و دارای یک حسگر تصویر برای تبدیل نور به سیگنال های داده برای تفسیر توسط پردازنده است.

بنابراین پردازنده سیگنال های نور را به تصاویر قابل استفاده تبدیل می کند. سپس تصاویر در حافظه دوربین ذخیره می شوند. حافظه های دوربین یا کارت های حافظه نیز به گونه ای طراحی شده اند که در صورت از دست دادن فیلم، به راحتی می توانید داش کم را بازیابی کنید.

چگونه دوربین های داش ضبط شده را ذخیره می کنند

دوربین‌های داش از همه رویدادهای جاده‌ای به‌طور بی‌معنی فیلم‌برداری می‌کنند. بدون توجه به نوع، دوربین ها دارای یک لنز زاویه باز با بیش از 140 هستند0 قابلیت به طوری که آنها قادر به پوشش و ثبت مناطق بزرگتر هستند.

آنها معمولاً توسط یک باتری خازن داخلی یا یک باتری قابل شارژ تغذیه می شوند. باتری زمانی که موتور خودرو کار می کند انرژی می گیرد. این امر از طریق یک پریز USB یا خروجی فندک صورت می گیرد که برق را از باتری ماشین به باتری قابل شارژ دوربین تامین می کند.

با شارژ مداوم، داش‌کم‌ها بدون برق نمی‌مانند و بنابراین می‌توانند رویدادهای جاده را ضبط کنند. فیلم مستقیماً در حافظه یا کارت حافظه دوربین ذخیره می شود.

مانند هر دوربین دیگری، درایورها در موقعیتی هستند که می توانند ضبط های دوربین داشبورد را به سایر دستگاه های ذخیره سازی مانند لپ تاپ یا حتی تلفن منتقل کنند. این همچنین به پشتیبان‌گیری ویدیو کمک می‌کند و می‌توانید به راحتی ویدیوهای حذف شده را بازیابی کنید. همچنین، با ضبط‌هایی که در اختیار دارید، می‌توانید در پایان هر سفر یا به راحتی آن‌ها را مرور کنید تا دید بهتری از تجربه رانندگی خود داشته باشید. این موارد همچنین به شما کمک می کند اگر رویداد جاده ای وجود دارد که واقعاً می خواهید آن را مرور کنید تا تصمیمی برای بهبود تجربه رانندگی خود برای سفر بعدی بگیرید.

عملکرد حالت پارکینگ

حالت پارکینگ یکی از ویژگی‌های کلیدی دوربین است که هر داش‌کم مدرنی نباید آن را از دست بدهد. این ویژگی به دوربین‌های داشبورد اجازه می‌دهد تا به‌طور خودکار روشن شوند و هر زمان که لرزش یا هر نوع ضربه‌ای را در هنگام پارک خودرو تشخیص دادند، ضبط کنند. همچنین به ثبت فعالیت‌هایی که ممکن است در اطراف وسیله نقلیه مشکوک به نظر برسند در حالی که خارج از صحنه هستید کمک می‌کند. علاوه بر این، ویژگی‌های تشخیص حرکت به ثبت حرکات نزدیک خودرو کمک می‌کند.

تعمیر و نگهداری و نگهداری داش بادامک

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید که داش‌کم‌ها دارای ویژگی‌های غنی هستند، برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و اطمینان از ادامه عملکرد آن‌طور که در نظر گرفته شده است، نیاز به مراقبت دائمی دارند. لنزهای دوربین باید تمیز نگه داشته شوند و زوایای آن به خوبی تنظیم شود تا بهترین نمای ممکن را در هر زمان ارائه دهد. رانندگان همچنین باید اطمینان حاصل کنند که سیستم عامل dash cam به طور منظم به روز می شود.

همچنین کارت حافظه دوربین باید به طور منظم بررسی شود و در صورت لزوم تعویض شود. این به این دلیل است که طول عمر کارت های حافظه محدود است و ممکن است پس از استفاده طولانی یا کوتاه مدت خراب یا آسیب ببینند. به طور مشابه، پایه دوربین را از نظر علائم یا ساییدگی بازرسی کنید و در صورت لزوم تعویض کنید.

سوالات متداول

آیا می توان از داش کم برای به چالش کشیدن بلیط ترافیک استفاده کرد؟

به طور کلی داش کم ها در برابر اختلافات ترافیکی بسیار موثر هستند. برخی از راه‌هایی که می‌توانید از داش‌کم برای مخالفت با بلیط ترافیک استفاده کنید عبارتند از:

  • از فیلم های دوربین های مداربسته می توان برای رد اتهامات نادرست افسران مجری قانون یا حتی شاکیان دخیل در مناقشه استفاده کرد.
  • در برخی از ایالت ها، ویدئوهای دوربین داشبورد مجاز هستند به عنوان مدرک در پرونده های دادگاه مرتبط با اختلافات رانندگی وارد شوند
  • فیلم‌های دوربین داش، گزارش‌های عینی از حوادث را ارائه می‌دهند
  • این فیلم همچنین نشان می دهد یا می تواند برای اثبات اینکه چه کسی در صورت تصادف یا سایر حوادث جاده ای مقصر بوده است استفاده می شود.

داش کم چه مدت ضبط می کند؟

به طور کلی، مدت زمان ضبط دوربین به مدل و ساخت دوربین بستگی دارد. اکثر دوربین ها می توانند بین 32 تا 256 گیگابایت فیلمبرداری داشته باشند. اما عوامل دیگر ممکن است بر زمان ضبط تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از وضوح ویدئو و میزان بیت. به طور متوسط، آنها تا 48 ساعت قبل از شروع ضبط حلقه ضبط می کنند.

آیا می توانم فیلم Dash Cam حذف شده را بازیابی کنم؟

بازیابی تصاویر حذف شده دوربین داشبورد آسان است. با نرم افزار بازیابی اطلاعات همه کاره مانند Disk Drill، به سرعت و ایمن تمام فیلم های از دست رفته را بازیابی خواهید کرد. به سادگی Disk Drill را بر روی رایانه خود دانلود و نصب کنید، کارت حافظه دوربین یا دوربین خود را به رایانه متصل کنید و اسکن دیسک را برای بازیابی ویدیوهای از دست رفته اجرا کنید. این نرم افزار همچنین به بازیابی ویدیوهای حذف شده از رایانه های مک و ویندوز کمک می کند، به همین دلیل است که می توانید به راحتی از آن برای بازیابی دوربین های داشبورد با کمک رایانه شخصی استفاده کنید.

منبع: https://learncctv.com/how-do-dash-cameras-save-recordings/

Useful reference for domestic helper.