آسانسورها چگونه از انرژی استفاده میکنند؟

آسانسورها چندین سال است که به یک وسیله محبوب در ساختمانها تبدیل شدهاند و برای استفاده از آن باید جلوی درب آن بایستید، شاسی را فشار دهید و سپس کابین آسانسور به سمت شما حرکت کند. آسانسورهای مغناطیسی کابل و موتور ندارند و همزمان چندین کابین میتوانند در یک چاه قرار بگیرند. مراحل قانونی این کار به این صورت است که شما با در نظر گرفتن سابقه فعالیت یک شرکت، نسبت به خرید آسانسور و نصب آن اقدام می کنید. اگرچه تقریباً هر شکلی از فعالیت بدنی می تواند به کاهش تنش و استرس کمک کند، اما مطمئن شوید فعالیتی را انتخاب میکنید که از آن لذت میبرید تا با احتمال بیشتری به آن پایبند باشید و بتوانید در مسیر درست درمان استرس قرار بگیرید. مثلا اگر درب هر طبقه باز باشد، خطای باز بودن درب به تابلو فرمان فرستاده میشود و آسانسور حرکت نمیکند.

قطعات اسانسور

لازم به یادآوری است که نصب این گونه از آسانسورها معمولا در مراحل پایانی ساخت ساختمان انجام میشود و نیاز است تا فضایی به عنوان موتورخانه برای آن در نظر گرفته شود. شایان توجه است که جک های تلسکوپی نسبت به جک های تک مرحله ای از نظر طراحی، محاسبات، ساخت و متریال پیچیده تر هستند. در دراز مدت با رشد دانش علمی و فنی بشر توانسته مسیر های دشوار را با ساخت آسانسور های مختلف و متنوع طی کند. پس از آن در فواصل مناسب میان این دو چراغ پایینی و بالایی، باید چراغ های دیگر بنحوی تعبیه شوند که روشنایی مورد نظر تامین شود. این چراغ های روشنایی باید با فاصله حداکثر 7 متر از یکدیگر بشرط تامین کامل روشنایی تعبیه شوند. در سازه های مرتفع (برج ها)، تغییر مکان جانبی در اثر نیروهای باد است. جک آسانسور ممکن است به هر نحوی در کنار کابین یا داخل زمین کار گذاشته شود.

مثلا قبل از اینکه درب طبقه را ببندیم کابین حرکت کند.

در دنیای واقعی و یک آسانسور استاندارد، ترمز ایمنی در حین هر اتفاقی وارد عمل میشود و باعث متوقف کردن کابین میشود. اگر که به هر دلیلی مثلا خرابی یا وجود مانع سر راه قفل ها، درب طبقات قفل نشوند، خطای قطع شدن مدار الکتریکی قفل به تابلوی فرمان فرستاده شده و آسانسور دیگر حرکت نمیکند. مثلا قبل از اینکه درب طبقه را ببندیم کابین حرکت کند. یا مثلا مدل دیگری هم وجود دارد که استپ سوییچ نامیده میشود. سری استپ آسانسور از مجموعه اتصالات الکتریکی به وجود آمده است که در تمام مسیر آسانسور با سیم کشی سنسورهایی مانند سنسور طبقات آسانسور و اتصالات متفاوتی متصل هستند.

پس از نصب آسانسور، یک سری آزمایشات الکتریکی و مکانیکی انجام میشود تا اطمینان حاصل شود که آسانسور برای کارکرد ایمن است و با استانداردهای داخلی و بینالمللی مطابقت دارد. در نهایت پس از گذشت یک ماه از شروع نصب آن، آماده شستی متالیفت راهاندازی میشود. شرکت الماس آسانسور با با بیش از 1000 پروژه موفق و طراحی آسانسور در تهران، آماده ارائه مشاوره حرفهای قبل از طراحی آسانسور به مشتریان خود است. 2. در مرحله دوم، متخصصان و کارگران می بایست چاه و زیر زمین آسانسور را آماده سازی نمایند. جنس ریل های آسانسور، عمدتا از فولاد بسیار قوی می باشند که می بایست تنش هایی با بیش از 310 نیوتون را تحمل نمایند.

انواع اسانسور

الزامات این بخش از استاندارد مربوط به چاه هایی است که دارای یک یا چند کابین آسانسور می باشند. در آسانسورهای هیدرولیکی جک های مربوط به یک آسانسور را باید در همان چاهی که کابین در آن قرار میگیرد، تعبیه کنیم. خدمات فنی ومهندسی کرین یاب با در اختیار داشتن تیم های مجرب در زمینه نصب وراه اندازی اسانسورهای کارگاهی وهمچنین تعمیرات ونگهداری آسانسورهای کارگاهی آمادگی کافی را دارد تا در این زمینه به شما عزیزان خدمات ارئه نماید . 8-17-1 کابین باید مجهز به روشنایی الکتریکی باشد بطوریکه روشنایی آزاد دائماً فراهم نماید . وظیفه این قطعه ایجاد تعادل برای کابین آسانسور بوده، همچنین قرقرههایی که به وزنه تعادل وصل شده اند باید مجهز به وسایلی باشند تا از بروز مواردی همچون خارج شدن طنابهای آویز از شیارهای فلکه و ورود اشیا بین طناب و شیارهای آن جلوگیری نماید که این وظیفه نیز جزو وظایف وزنه تعادل است.

لازم به ذکر است که استپ قارچی آسانسور پس از اینکه فعال شد، در حالت قفل باقی میماند و سپس تا زمانی که آن را به صورت دستی از حالت قفل خارج کنیم به همین حالت میماند. در تابلوی فرمان هم بخش مرتبط به سری استپ یا فیوز مینیاتوری جداگانه در مقابل تغییرات ناگهانی ولتاژ نگهداری و حفاظت میشود. این راه حل، مجموعه سری استپ آسانسور یا سری ایمنی شناخته میباشند. به دلیل حذف این رله واسط، برق بویین کنتاکتورها به شکل مستقیم از مسیر سری استپ تامین میشود که دارای ولتاژ بالاتری است تا کاهش و افت ولتاژ مسیر خیلی قابل لمس نباشد.

یکی از همین موارد “مدار سری استپ آسانسور” است. اجزای تشکیل دهنده سری استپ چیست؟ قبلا ولتاژ مورد استفاده در مدار سری استپ 24 ولت بود و بویین کنتاکتور به وسیله یک رله واسطه کنترل میشد. آن به عنوان یک تجهیزات عمودی برای حمل و نقل تعریف شده است، که برای جابه جایی افراد و کالاها در طبقات ساختمان استفاده میشود. با توجه به اینکه زندگی بطور مداوم در حال تغییر است، پس همیشه استرس در زندگی اشخاص وجود دارد. توانایی نه گفتن و شناخت از توانایی ها و محدودیت ها در زندگی و شغل، به کاهش استرس کمک می کند. پادرا آسانسور قصد دارد در این مقاله به صورت مفصل درباره نصب آسانسور صحبت کند. در این مقاله ما قصد داریم به نصب چند نوع آسانسور بپردازیم با ما همراه باشید. در ادامه به چند مورد مهم در این رابطه می پردازیم. چاهک آسانسور Pit یا همان پیت یا به اصطلاح عامیانه چاله آسانسور بخشی از چاه آسانسور است.

در این وضعیت (بیشتر آسانسورها) اصطلاح چاه کاملا پوشیده به کار میرود. اصطلاح داکت یا شفت آسانسور نیز معادل چاه آسانسور بوده و بین مهندسین رواج دارد. انجام این کار ازدحام ناشی از تلاش مسافران برای تشخیص این که در کدام طبقه هستند را از بین می برد. این کار می تواند مزایای فراوانی نسبت به آسانسور وسط راه پله داشته باشد. آسانسورهای کارگاهی به علت استهلاک بالایی که دارند نیاز است که به طور مداوم مورد بازبینی وسرویس قرا بگیرند .

با توجه به توضیحات ارائه شده، در سیستم های غیرمستقیم، چون طول جک نصف می شود، فضای قائم کمتری در چاه آسانسور مورد نیاز است. ظرفیت جابجایی و زمان انتظار باید دقیقاً متناسب با نیازهای شما تعیین شود، و در نظر گرفتن این ملاحظات در هنگام طراحی آسانسور به این تصمیم کمک میکند. از مزیتهای این دربها میتوان به باز شدن درب از وسط با زاویه 90 درجه نسبت به دیوار اشاره کرد که به مراتب شرایط راحتتری را برای ورود و خروج افراد و تجهیزات به داخل کابین رقم میزند.

از کاربردهای استپ قارچی میتوان به این اشاره کرد که وقتی که آسانسورها تعمیر لازم هستند، کلیدهایی در آسانسور قرار گرفته شده اند که وقتی فعال شوند، آسانسور روی حالت تعمیر میفتد. درنتیجه هم باعث حرکت کردن کابین به سمت پایین یا بالا خواهد شد.اگر هرگونه خطری اتفاق بیفتد و قطع شدن یکی از کنتاکتهای سری استپ رخ بدهد، باعث میشود که مسیر قطع شود و موتور اصلی نیز خاموش شود. درباره نصب آسانسور بیرون ساختمان یک سری ملاحظات کلی و اطلاعات عمومی وجود دارد. در مرحله آخر نصب درب اتوماتیک کابین و طبقات آسانسور، متخصصان با استفاده از روش های تجربی اجزای نصب شده درب اتوماتیک را یک به یک بازرسی می کنند.

تعمیر اسانسور

آسانسورهای هیدرولیکی با استفاده از جک هیدرولیک و پاوریونیت و بواسطه جریان روغن حرکت میکنند. در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است. علاوه بر آن، نصب آسانسور در میان راه پله دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به آسانسور های دیگر می باشد که می تواند برای صاحب ملک با هزینه بسیار کمی انجام شود. از شرکت های معتبر در خرید و نصب سیستم های آسانسور حتماً کمک بگیرید.

در ساختمان های بزرگ، یک سیستم کنترل الکترونیکی است که با استفاده از الگوریتم آسانسور (نوع پیچیدهای از منطق ریاضی) اتاقکهای آسانسور را به طبقات مناسب هدایت میکند تا اطمینان حاصل شود که افراد زیادی با سریعترین و بهترین روش بالا و پایین میروند (خصوصا در ساختمانهای بسیار بزرگ و شلوغ در ساعات اوج ازدحام مهم است). معمولا در گاراژها یا در مراکز تولیدی استفاده میشوند. اولین آسانسور خورشیدی توسط یک شرکت یونانی طراحی شد و در سال 2011 میلادی در نمایشگاه بین المللی تسالونیکی ارائه شد، این آسانسور با هدف استفاده در اماکن کوچک مانند منازل مسکونی طراحی شده بود. در این صورت، برای نصب آسانسور در قسمت بالکن ساختمان های مسکونی نیازی به حفر چاله نیست و به همین دلیل، با ارائه یک طراحی منحصر به فرد، یک محصول مناسب ارائه خواهد شد. چاه آسانسور در زبان انگلیسی با واژه های Well یا lift shaft یا Elevator shaftبرابر است.

واژه پاراشورت در انگلیسی به معنی چترنجات میباشد. البته در زبان رایج مهندسی بیشتر از واژه Elevator shaft استفاده میشود. وظیفه مجموعه گاورنر این است که در صورت زیاد شدن سرعت آسانسور از بیشترین سرعت مجاز که تقریبا 15 درصد بیشتر از سرعت تنظیم شده است وارد عمل میشود. جک های یک مرحله ای عمدتا به دلیل هزینه کم ، بیشترین کاربرد را دارند. آسانسور مسافربر یکی از پرکاربردترین انواع اسانسور است که جهت جابجایی افراد در ساختمان های مسکونی ، تجاری ، اداری و … اغلب آسانسورهایی که در بالکن نصب می شوند برای ساختمان های قدیمی مسکونی و اداری یا ساختمانهای تجاری در نظر گرفته شده اند.

عرض پاگرد در باکس پله بزرگ 1.2 و در باکس پله کوچک (زمین های کمتر از 200 یا 150) 1 متر است. 3. لابی جلوی آسانسور( پاگرد جلوی اسانسور) ۱۵۰ در ۱۵۰ سانتیمتر. در این انواع اسانسور تنها در حالت روبه بالا نیاز به کار کردن موتور وجود دارد و.به صورت کلی می توان گفت میزان انرژی مصرفی آسانسورهای هیدرولیک برابر با آسانسورهای کششی است. در این صورت هم اگر آسانسور بخواهد کار کند باید فرمان سرویس به آن داده شود. اگر بخواهیم این را با یک مثال به شما توضیح بدهیم باید گفت که بعضی از شرکتها کلا هزینه پایینتری را برای سرویس و تعمیر آسانسورهایی که توسط خودشان نصب میکنند، دریافت میکنند. بررسی قفل درب طبقات و کنتکتها از جمله موارد مهم در چک لیست سرویس آسانسور است. امروزه به طورمعمول در تمامی آسانسورها، چهار لیمیت وجود دارد که درصورت بروز خطا در تشخیص دادن طبقات بالاتر خود را نشان میدهد.

لازم به ذکر است که وجود این قطعهها ضروری بوده و برای تمامی آسانسورها لازم و ضروری است. لذا در طراحی آسانسور و سازه چاه آن باید موارد لازم برای این منظور مورد توجه قرار گیرند. یکی از آنها در پایین چاهک آسانسور، یکی قسمت بالای کابین آسانسور و آخری نیز در داخل موتورخانه آسانسور قرار گرفته شده است. از لحاظ ظرفیت گنجایش، این مدل آسانسورها وضعیت بسیار مطلوبی دارند، چراکه جابه جایی آنها در فواصل کوتاه بوده و محدودیت زیادی از لحاظ گنجایش نداشته و برای ظرفیتهای بالا طراحی شده اند. بنابراین برای تعیین حدود اندازه های چاه از سه پارامتر عرض، عمق و ارتفاع استفاده می شود. سیم بکسل کابلی فیبری یا فولادی میباشد که برای تعلیق کابین و وزنه تعادل در آسانسور ها استفاده می شوند. لازم به یادآوری است که وزنه تعادل و کابین آسانسور باید در یک چاه قرار گیرند.

Advantages of local domestic helper.