انواع دوربین مداربسته داهوا

این دوربین نظارتی به صورت 24 ساعته در فرودگاهها، بنادر دریایی و غیره است. بدین ترتیب تصاویر به کیفیت آنالوگ تبدیل شده و بر روی مانیتور مشاهده میشود. انتخاب اندازه این مانیتور به عواملی مثل فاصله مانیتور از بیننده، تعداد دوربین های مداربسته قابل نمایش، رزولوشن تصویر و .. بستگی دارد. دوربین اصلی، کابل، هارد، منبع تغذیه، دستگاه DVR یا NVR، تقویت کننده سیگنال، مانیتور یا نمایشگر لوازم و… دوربین مداربسته کابلی به واسطه کابل تصاویر را به پردازشگر(DVR) ارسال میکنند که همین موضوع میتواند معایب زیادی داشته باشد. از نیمه دوم سال ۱۹۹۰ پلیس دوربین های زیادی را در سطح شهرها نصب کرد.

برای باز کردن صفحه اصلی روتر احتمالا نیاز به نام کاربری و رمز عبور خواهید داشت؛ این اطلاعات را از دفترچه راهنمای روتر WIFI پیدا کنید. اما منظور از مدار بسته بودن این نوع دوربینها این است که اطلاعات و دادهها در دسترس عموم نیست و افرادی خاص میتوانند به آن دسترسی داشته باشند. نصب میشود تا در شرایط ضروری بتوانند اطلاعات را ثبت کنند. در شرایط سخت و بستهای باشد. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. امیدوار هستیم با مطالعه این مقاله از رادیس متوجه تفاوت میان دوربینهای آنالوگ شده باشید.

در اثر رقابتهای ایجاد شده با رزولوشن های ۲MP، ۳MP، ۴MP و به تازگی با ۵MP نیز عرضه شده است. با مفهوم دوربین که آگاه هستید. را دارید و به دنبال نصاب حرفه ای دوربین مدار بسته هستید کافیست از طریق صفحه نصب دوربین مدار بسته امدادکاران سفارش خود را ثبت کنید. اگر شما میخواهید فروشگاه پوشاک تاسیس نمایید و به دنبال دوربین مدار بسته برای فروشگاه خود هستید بهتر است قبل از خواندن این مطلب، مقاله فروشگاه زنجیره ای پوشاک را مطالعه نمایید. تفاوت این دو نوع دستگاه در این موضوع است که دستگاه DVR تصاویر را به نمایشگر خاصی(نمایشگری که به وسیله کابل به دستگاه DVR متصل شده است) انتقال میدهد. قدیمی ترین سیستم انتقال تصاویر که میتوان از آن در سالهای ۱۹۹۸ یاد کرد همین تکنولوژی است. در اینجا با این ضرب المثل قدیمی مواجه می شویم: «هر چقدر پول بدی آش می خوری! نحوه عملکرد دوربین AHD تقریباً مشابه نوع قدیمی آنالوگ خود است. سیگنال و تکنولوژی انتقال تصویر در این سیستم، تقریباً مشابه با سیستمهای IP است. همچنین سیگنالهای تصویری دوربینهای آنالوگ TVL با استفاده از کابلهای کواکسیال منتقل میشود. به طوری که شما میتوانید تصاویر، ولتاژ و برق مصرفی دوربین را با کابل کواکسیال انتقال دهید.

دوربینهای گلولهای را میتوان در طیف وسیعی از صنایع مانند تولید، مدیریت املاک و کشاورزی به کار برد. برد نوشته شده در داخل کاتالوگ محدوده ای است که نور پرتاب می شود ولی برد مفید محدوده ای است که تصویر واضح را دریافت می کنیم . البته قابلیت کنترل حرکتی در تمامی این دی وی آر ها وجود دارد به صورتی که دستگاه در صورت حرکت در محیط ضبط تصویر می کند. دوربین مدار بسته بی سیم دیجیتال: دوربینهای بی سیم به کمک فناوی وای فای اطلاعات را منتقل می کند. از آنجایی که دوربین ها توسط کابل های مختلف (کواکسیال یا کابل شبکه) به دستگاه ضبط DVR یا NVR و در نهایت به مانیتورها متصل میگردند و ارسال اطلاعات به حافظه ذخیرهسازی ، را انجام میدهند به آنها “مدار بسته” گفته میشود تا بیانگر این باشد که دوربین های مداربسته در صورت لزوم ، امکان بررسی آنها توسط افراد مشخصی امکان پذیر است.

توجه داشته باشید که دوربین های مدار بسته صرفا جنبه حفاظتی ندارند و شما میتوانید در زمینههای مختلف نیز از آنها استفاده سایت uncctv.ir کنید. اگر قصد خرید دوربین مداربسته بیسیم با بهترین کیفیت را دارید؛ میتوانید به فروشگاه اینترنتی “کارپیما” مراجعه کنید. چرا که با کمبود تقاضا از سمت مصرف کننده، نتوانست جایگاه خود را حفظ کند. در تمام طول تاریخ انسان با استفاده از دیوار های بلند , نرده ها , حفاظ ها , درب های محکم و ضد سرقت , قفل های برقی و صد ها راه دیگر سعی بر آن داشته که از ورود افراد غیر مجاز به محل زندگی خود , جلوگیری کند. زیرا با کیفیت بالا در وضوح تصویر و قیمت مناسب در رتبه بهترین دوربینهای مداربسته قرار میگیرد. در تصویر زیر نمونه ای از منوی شبکه یک DVR را می بینید. این تصاویر از طریق سیم از دستگاه DVR به مانیتور منتقل شده و نمایش داده میشوند. اما دستگاه NVR میتواند تصاویر را بر روی نمایشگرهای مجهز به اتصال وایرلس(تلفنهای همراه، تبلت و لپ تاپ) نیز به نمایش در بیاورد. همچنین برای دوربینهای هوشمند وایرلس نیز برای نمایش فیلم، اطلاعات و داده از طریق دوربین به NVR ارسال میشود.

کشف علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته و راه های مبارزه با این مشکل می تواند به افزایش طول عمر وسایل برقی اینچنینی کمک شایانی نماید. انتخاب نصاب حرفه ای نیز بخشی از هزینه های نصب دوربین مداربسته استاندارد، محسوب می شود که همانطور که شرح دادیم، رعایت اصول نصب و استانداردهای لازم، شما را در افزایش عمر مفید تجهیزات و محصولات مورد استفاده، یاری می سازد. سیستم امنیتی و نظارتی است که در مکانهای تجاری و عمومی و حتی منازل مورد استفاده میگیرد. اکسیس بیش از ۱۴۰۰ نفر پرسنل دارد و با ۴۰ شرکت شریک تجاری از ۱۷۹ کشور در ارتباط است. CVI تا حدود بسیار بالایی از نظر سیگنال رمز گذاری و دریافت مشابه با رقیب خود یعنی AHD است.

این دوربین مداربسته آنالوگ از لحاظ سبک تکنولوژی و نوع طراحی مشابه با سریهای AHD و CVI میباشد. دوربین مدار بسته لامپی با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز طراحی شده تصاویر را با کیفیتی بالا ارائه می دهد . اولین نسل از سیستم های مدار بسته آنالوگ به کمک نوارهای ویدیویی یا کاستهای ویدیویی صورت میپذیرفت. شبکه ارغوان علاوه بر ارائه خدمات نصب سیستم های دوربین مداربسته، تجهیزات دوربین مداربسته از جمله nvr/dvr برند داهوا و هایک ویژن را عرضه می کند. قیمت دوربین آنالوگ کمتر و مقرون به صرفه تر هست دوربین مداربسته آنالوگ تصاویر را به یک ذخیره ساز دیجیتال یا DVR هدایت می کند که ویدیو را به فرمت دیجیتال تبدیل می کند. هرچه کیفیت دوربین بالاتر باشد ، از آنجایی که فضای بیشتری می گیرد کمتر بازپخش می کند. البته نسل جدید دوربینهای آنالوگ قابلیت ذخیرهسازی اطلاعات به صورت دیجیتال(HD) و DVD یا هارد دیسک را داراست، بدون آنکه ماهیت و کیفیت تصویر در آنها تغییر چندانی کند. در طرف دیگر دوربینهای مداربسته بیسیم وجود دارند که انتقال اطلاعات آنها به صورت وایرلس انجام میشود و دیگر دردسر خرید و نصب کابل را برای شما بهمراه نخواهد داشت. اما به خاطر بستری که برای انتقال دادن تصاویر دارد، در دسته بندی انواع دوربین مداربسته آنالوگ قرار میگیرد.

از مهمترین قابلیتهای این دوربین، داشتن قابلیت کنترل و زوم سوژهها است. مهمترین تفاوتهایی که بین دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال وجود دارد قیمت آن است. مهمترین بخش سیستم دوربین مداربسته، دوربین آن است. لنز متغیر موتورایز (varifocal motorized) : لنزهای متغیر موتورایز یا موتوردار شبیه لنزهای متغیر هستند و تنها تفاوت آن تنظیم اتومات زوم و فوکوس در لنز میباشد. نوع IP یا تحت شبکه که تنها با اتصال به شبکه اینترنت قابل استفاده می باشد. دوربینهای داهوا دارای گارنتی هستند پس با خیال راحت میتوانید اقدام به خرید آن کنید. شما میتوانید این قطعات را به صورت جداگانه خریداری کنید یا اینکه میتوانید به سایت “کارپیما” مراجعه کنید و پکیج دوربین مداربسته خود را تهیه کنید.

در این حالت باید به فاصله کانونی لنز دوربین که تعیین کننده میدان دید دوربین است، توجه خاص داشته باشد؛ چرا که یک خصوصیت مهم به شما می رود. عموما از این نوع دوربینها بیشتر در محیطهایی استفاده میشود که امنیت بسیار حیاتی و مهم است، مانند بانکها و مراکز مهم دولتی. دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا این قابلیت را دارد که با استفاده از سیستم تشخیص حرکت motion detector تنها در هنگامی روشن شوند و تصاویر را ضبط کنند که یک حرکت را تشخیص داده باشند. این دوربینها تصاویر ضبط شده را به صورت زنده و به کمک کابل کوالسیال به دستگاهی ذخیره ساز با نام DVR انتقال میدهند.

شرکت ایده آل گستر مفتخر به تهیه و عرضه انواع دوربین مداربسته پاناسونیک ، تجهیزات ذخیره ساز و لایسنس های مربوطه مشتریان گرامی در ایران میباشد. دوربین مداربسته سیماران یکی دیگر از محصولات این برند معتبر ساخت ایران است. این برند در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران دارای نمایندگی مستقیم فروش می­باشد. از تفاوتهای دیگر بین این دو سیستم امنیتی، میزان کیفیت آنها میباشد. وجود هر دو مدل از این سیستمها برای ضبط تصاویر ضروری است. این نوع دوربین با نام اختصاری PTZ یا دوربین مداربسته اسپید دام (speed dome) نیز شناخته میشود و قابلیت چرخش در دو بُعد افقی و عمودی و بزرگنمایی توسط تیم امنیتی را دارد. دوربین های مدار بسته انواع گوناگونی داشته که تکنولوژی ساخت و ویژگی های آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. برندهای گوناگونی نیز در این حوزه فعالیت دارند مانند برند هایک ویژن که محصولات متنوعی دارد. این انتقال از طریق کابلهای کواکسیال به متراژ ۴۰۰ الی ۵۰۰ متر رخ میدهد. در این نوع دوربین ها تفاوت در ارسال اطلاعات نیز باعث ایجاد تفاوت در بستر انتقال اطلاعات شده است.

از لحاظ ساختاری می توان کیس بدنه دوربین مداربسته را چه دام باشد چه بالت در یک دسته بندی دیگر قرار داد که جنس بدنه دوربین مدار بسته می باشد. بنابراین می توان انتظار داشت که قیمت دوربین های مداربسته کابلی بیشتر از دوربین های تحت شبکه باشد. از امکانات و مزایای دوربین مداربسته صنعتی می توان به دید در شب مناسب در مکان های تاریک، امکان زدن دیجیتال و اپتیکال، ضد آب بودن، زون فوکوس اتوماتیک، لنزهای وریفوکال و کیفیت رزولیشن بالا اشاره نمود. هایک ویژن برای رقابت در سطح جهانی تلاش کرده است تا فناوری های اختصاصی خود را نیز مانند انتقال تصویر هایک ویژن به دوربین های خود اضافه کند و این موضوع سبب شده است که محصولات این شرکت برای استفاده در شرایط محیطی مختلف بسیار مناسب باشند و اگر به دنبال خرید یک دوربین مداربسته هایک ویژن هستید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این دوربین ها امکانات بسیار زیادی دارند و هرکدام از این تجهیزات امنیتی برای یک محیط خاص طراحی شده است. دوربین مدار بسته بولت میتواند در طیف وسیعی از صنایع مانند تولید، مدیریت املاک و کشاورزی به خوبی عمل کند.

هنگامیکه در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته برای پیشگیری از جرایم در محدوده نصب گردید ، نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد ، تا اینکه در سال ۱۹۸۰ دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بکار گرفته شد . طبق گام ها و مراحل آموزش نصب دوربین مدار بسته که تا کنون بیان شد حتما این سوالات برای شما پیش آمده است که : آداپتور مخصوص دوربین مدار بسته باید چند ولت و چند امپر باشد؟ این دوربین در مکان های بسته مانند هتل ها، بیمارستان ها، فروشگاه ها و… برای دسترسی به لیستی از بهترین برندهای دوربین مداربسته و بهترین مارک دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته پاساک مراجعه فرمائید. فروشگاه اینترنتی رادیس بیشتر تکنولوژی AHD را به خاطر کیفیت و قیمت مناسبش نسبت به CVI و TVI معرفی مینماید. TVI مخفف شده است. TVI ارائه دهد. ولتاژ مصرف شده در دوربینهای این شرکت توسط کابل های کواکسیال در دوربین های جدید رخ میدهد. همانطور که از نام این دوربینها پیداست، اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربینهای مداربسته دلالت دارد.

Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål.