تفاوت زنگ درب هوشمند تویا و سیستم اینترکام تصویری تویا چیست؟

همانطور که می دانید، ما هم زنگ درب های هوشمند و هم سیستم های اینترکام تصویری هوشمند را ارائه می دهیم. بسیاری از کاربران تعجب می کنند که چه تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. با وجود قیمت متفاوت، ما در اینجا تفاوت ها را از نظر عملکرد و کاربردها توضیح می دهیم. تفاوت اصلی بین زنگ درب هوشمند و سیستم اینترکام تصویری در عملکرد و دامنه استفاده آنها نهفته است. در اینجا تفاوت های اصلی بین این دو وجود دارد:

1# کارکرد

زنگ درب هوشمند: زنگ درب هوشمند معمولاً بر روی ارائه دسترسی از راه دور و نظارت بر ورودی جلو تمرکز می کند. این به کاربران اجازه می دهد تا از طریق تلفن هوشمند یا سایر دستگاه های متصل، بازدیدکنندگان را در درب خانه ببینند و با آنها ارتباط برقرار کنند. برخی از زنگ‌های درهای هوشمند دارای ویژگی‌های تشخیص حرکت و ضبط ویدیو هستند.

سیستم اینترکام تصویری: از سوی دیگر، یک سیستم اینترکام تصویری برای تسهیل ارتباط دو طرفه و نظارت تصویری بین بخش‌های مختلف یک ملک، مانند بین درب ورودی و ایستگاه‌های داخلی طراحی شده است. اغلب شامل ویژگی هایی مانند ارتباط صوتی دو طرفه، نظارت تصویری داخلی و خارجی و ادغام با سیستم های خانه هوشمند است.

2 # دامنه استفاده

زنگ درب هوشمند: زنگ درب هوشمند که عمدتاً برای نظارت و ارتباط در ورودی جلو استفاده می شود، بر روی ایجاد دید و ارتباط با بازدیدکنندگان در درب متمرکز است.
سیستم اینترکام تصویری: یک سیستم اینترکام تصویری برای ارتباطات گسترده‌تر و نیازهای نظارتی در یک ملک طراحی شده است. این می تواند ارتباط بین مناطق مختلف یک ساختمان، مانند بین درب ورودی و اتاق ها یا طبقات مختلف را تسهیل کند.

3# یکپارچگی و مقیاس پذیری

زنگ درب هوشمند تویا: زنگ درهای هوشمند اغلب دستگاه‌های مستقلی هستند که می‌توانند با سایر سیستم‌های خانه هوشمند مانند دوربین‌های امنیتی یا قفل‌های هوشمند ادغام شوند تا یک راه‌اندازی جامع امنیت خانه ایجاد کنند.

سیستم اینترکام تصویری تویا: سیستم‌های اینترکام ویدیویی برای یکپارچه‌سازی با طیف وسیع‌تری از دستگاه‌ها طراحی شده‌اند و می‌توانند برای تطبیق ویژگی‌های بزرگتر یا نیازهای ارتباطی پیچیده‌تر، اغلب شامل چندین واحد داخلی و خارجی، مقیاس شوند. سیستم اینترکام تصویری Tuya IP PoE ما می تواند تا 4 واحد خارجی و 4 دوربین امنیتی و 6 واحد داخلی (مانیتور صفحه لمسی) را متصل کند.

نمودار سیستم اینترکام ویدیویی Tuya IP PoE
نمودار سیستم اینترکام ویدیویی Tuya IP PoE

4# محدوده ارتباطی

زنگ درب هوشمند: به طور معمول بر ارتباط بین درب ورودی و یک دستگاه تلفن همراه یا یک زنگ تعیین شده در داخل ساختمان متمرکز است و یک خط ارتباط مستقیم با بازدیدکنندگان در درب فراهم می کند.
سیستم اینترکام تصویری: ارتباطات گسترده تری را در داخل یک ملک ارائه می دهد و در صورت لزوم امکان برقراری ارتباط بین اتاق ها، طبقات یا حتی ساختمان های جداگانه را فراهم می کند.

به طور خلاصه، در حالی که هم زنگ های هوشمند و هم سیستم های اینترکام تصویری ویژگی هایی را برای نظارت و برقراری ارتباط در درب ورودی ارائه می دهند، یک سیستم اینترکام تصویری برای ارائه قابلیت های ارتباطی و نظارتی جامع تر در مناطق مختلف یک ملک طراحی شده است و آن را برای خانه های بزرگتر مناسب می کند. اقامتگاه های چند واحدی یا املاک تجاری.

منبع: https://www.unifore.net/ip-video-surveillance/what-s-difference-between-tuya-smart-doorbell-and-tuya-video-intercom-system.html