آشنایی با انواع دوربین مداربسته + نکات مهم برای خرید

دوربینها به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم میشوند؛ که آنها را معرفی میکنیم. دوربین مدار بسته بهتر است که روبه روی درب جلویی و پشتی ساختمان باشد یا پنجره های رو به خیابان و کوچه همچنین می توان آن را در اتاق های نشیمن و آشپزخانه نصب کرد یا در راه پله ها، اتاق نگهداری لوازم گران قیمت، اسناد و مدارک مهم و همچنین می توان روبروی در تراس هم نصب کرد.دوربین های مدار بسته ای که بیرون ساختمان نصب می شوند، بهتر است زیر سایه بان قرار بگیرد تا از آسیب نور آفتاب و بارش برف و باران در امان بماند. مقاوم بودن آنها در برابر اشعه نور خورشید است.

برند Ambrella که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی تولید چیپ به شمار می رود، اکنون وظیفه ساخت سیستم پردازشی دوربین های دیجیتال هایک ویژن را برعهده دارد و باید گفت که این شرکت به صورت تخصصی بر روی این نوع محصولات کار می کند و به همین دلیل شما می توانید با فرمت سازی کاملا اختصاصی و کم حجم، اطلاعات بیشتری را در یک سال بر روی حافظه DVR خود ذخیره سازی کنید. در صورتی که می خواهید بهترین دوربین مداربسته را انتخاب کنید باید ابتدا مبلغی که می خواهید هزینه کنید را در نظر گرفته سپس بر اساس محیط، مناسب ترین نوع را انتخاب کنید. همچنین اگر قصد خرید به صورت عمده و به عنوان نماینده داتیس را دارید، میتوانید از صفحه درخواست نمایندگی در سایت شرکت داتیس فرم را تکمیل نمایید و درخواست خود را ارسال نمایید. این مدل دوربین مداربسته تصاویر را به صورت آنلاین با بهره گیری از اپیلیکیشن ویژه موبایل و یا نرم افزارهای کامپیوتری که توسط کمپانی ها ارائه می دهد ، با رزولوشنی بسیار بالا ارائه می دهد . اگر اطلاعات کافی در زمینه شبکه را دارید جدای از نصب دوربین مدار بسته محل زندگی حتی می توانید شبکه کوچک خانه هوشمند خود را راه اندازی نمایید.

دوربین مدار بسته آی پی با نام لاتین Internet protocol camera با نام اختصاری دوربین IP برخلاف دوربین مدار بسته آنالوگ، از شبکه اینترنت برای انتقال تصویر و اطلاعات استفاده می کند. استفاده از آداپتور مرکزی دوربین با توجه به این که تنها خرید یک منبع تغذیه برای همه دوربین ها کافی می باشد، نیاز به هزینه کمتری داشته و همچنین در سیم کشی دوربین ها نیز صرفه جویی زیادی می گردد. از این رو برای ارائه هر چه بهتر راه حل های حفاظتی و نظارتی دوربین مداربسته سانل دارای پکیج های دوربین مداربسته مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است که با این پکیج های دوربین مداربسته Sunell خیلی راحت می توانید یک سیستم دوربین مداربسته مناسب محل مورد نظرتان را انتخاب کنید. اما ارتباط شبکه با دوربین های IP مداربسته هر پیشرفت مرتبط با شبکه را نیز بر دوربین های مداربسته لحاظ می کند. سرور تمام دوربینهای موجود در شبکه را مدیریت میکند.

دوربین مدار بسته آنالوگ ، دوربین مدار بسته آی پی IP یا تحت شبکه و دوربین های دو منظوره از لحاظ سیگنال تفاوت دارند که هرکدام از این دوربین ها، به دو دسته ی دوربین بی سیم و نیازمند کابل کشی، تقسیم سایت uncctv.ir می شوند. دوربین مداربسته تحت شبکه یا ip که در دو مدل بی سیم و باسیم در بازار موجود هستند. قفل هوشمند درب ضد سرقت یا همان قفل دیجیتال و یا الکترونیکی نسل جدید از قفل های ضد سرقت نصب شده بر روی درب های وروردی می باشند که دارای امنیت بسیار بالا و کاربری آسان هستند. همچنین این دوربین ها ضد آب نیستند. مادون قرمز دوربین مداربسته بولت مدل BS97-P می تواند تا فاصله 20 متری را در شب به صورت واضح به دستگاه DVR منتقل نماید بدون اینکه نیاز به نور داشته باشد و در تاریکی مطلق می تواند تا 20 متر فاصله را تصویر برداری کند. دوربین های Box معمولا فاقد دید در شب هستند اما در حالت کلی تصاویر بسیار مناسبی در محیط کم نور می توانند ثبت کنند. به طور معمول یک دوربین مداربسته قابلیت ضبط تصاویر تا 35 فیت معادل 10 متر را دارد، در صورتی که لازم باشد فضای بیشتری تحت نظارت قرار بگیرد، می توان از این مدل با لنزهای خاص بهره گرفت.

سیم کارت را مطابق دستورالعمل در جهت درست در دوربین های امنیتی 4G/3G خود قرار دهید. در صورت نصب دوربین مدار بسته در منزل یا محل کار خود، باید به کسانی که در آن مکان رفت و آمد دارند اطلاع دهید و آن ها را از وجود این وسیله آگاه کنید. اگر دوربین مداربسته را در قسمتی از پارکینگ می خواهید نصب کنید که زیر سقف نیست و در معرض بارش برف و باران قرار دارد ، باید دوربین مداربسته ضد آب تهیه کنید . ضمن اینکه امکان مشاهده برای هر شخص دیگری به سادگی امکان پذیر است.بنابراین راه حل امنی برای ارسال تصویر به صورت آنالوگ نیست.البته می توان به وسیله دستگاه های فرستنده و گیرنده مخصوص امواج آنالوگ را مدوله کرد اما به دلیل هزینه بالا ، این کار مقرون به صرفه نیست . در ساخت این نوع دوربین ها از نور مادون قرمز استفاده نشده است اما این تاثیری بر کاهش کیفیت برای محیط های کم نور را نخواهد داشت. این دوربین کیفیت خیلی بالایی ندارد و بیشتر برای محیطهای کوجک و دارای نور مناسب یا به صورت مخفی استفاده میشود. این امر سبب بهره­مندی از نور مادون قرمز قوی­تر و در نتیجه دامنه دید بیشتر می­شود.

زاویه دید این دوربین با بهره گیری از فاصله کانونی لنز 2.8 در حدودی برابر با 106 درجه میباشد. لنز موجود در آن از نوع ثابت است که تنها امکان تنظیم فوکوس را دارد و با فواصل کانونی ۲/۸ ، ۴، ۶ میلی متر عرضه می گردد. به این ترتیب فاصله کانونی تغییر میکند. لازم به ذکر است که دوربین مدار بسته IP کیفیت تصویر عالی و امکان نصب آسان تری دارد و برای آن کابل کشی راحت تر است. در دوربین های دیجیتال اطلاعات تحت پروتکل های شبکه برای دستگاه مرکزی ارسال می شوند. کیفیت آنها آنالوگ است و امکان استفاده از آنها بصورت دوربین آنالوگ و یا دوربین تحت شبکه وجود دارد. ویلا و باغ های شما نیز باید امنیت شان تامین شود و در مقابل تهدیدات باید ایمن گردند بسیاری از افراد برای تامین ایمنی باغ و ویلای خود از سرایدار و نگهبان استفاده می کنند ومعمولا اتاقی را در گوشه باغ برای سرایدار تعبیه می کنند و نیروی انسانی را برای محافظت از سرمایه های خود دخیل می کنند. یکی از مکانهای مناسب دیگر که می توان برای نصب دوربین مدار بسته بکار برد روبروی درب ورودی می باشد چون ممکن است سارق شخص همسایه باشد که در چنین صورتی باید دوربین در زاویه مسلط به درب ورودی و در ارتفاع مناسب و طوری قرار بگیرد در معرض دید کمتری برای شخص سارق داشته باشد.

آشنایی با انواع دوربین مدار بسته کمک می کند تا دوربین مداربسته مناسب خانه یا محل کار را به درستی انتخاب کنیم. همانطور که میدانید دوربین های مداربسته به دو نوع آنالوگ و دیجیتال (یا شبکه) تقسیم می شوند. در صورتی که نیاز به تماشای داده های دریافتی باشد می بایست از یک دستگاه مبدل، استفاده کرد. در چنین شرایطی از دستگاه های دی وی آر ( ذخیره ساز ) استفاده می شود که وظیفه دارند داده های دریافتی با عملیات ویژه به نمایش بگذارند و آن ها را ذخیره سازی نمایند. و قابلیت ذخیره در تلفن همراه را هم دارد. نحوه ذخیره سازی در دوربین IP بسیار کارآمد تر از دوربین آنالوگ است. دوربین مداربسته آنالوگ از بدنه (housing)، لنز، کارت آنالیز و تولید تصویر و کابل ارتباطی تشکیل شده است. امکان دارد بدنه خود دوربین مداربسته مینیاتوری کوچک نباشد، اما لنز این دوربین ها به اندازه ای کوچک است که معمولا می توان از طریق ایجاد سوراخی کوچک، تصاویر را به وسیله این دوربین ها ثبت نمود و بدنه دوربین را پشت سطحی مثل میز، صندلی، گلدان یا تابلو مخفی کرد.

انواع دوربین مدار بسته روز و شب به طوری هستند که، بهترین نوع فیلمبرداری با کیفیت را درطول روز ویا شب بدون اشعه مادون قرمز دارند و برای محیط هاییکه نورکم و محیطهای باز دارند بسیار مناسبند . این دوربین ها بخاطر ظاهری شبیه به گلوله تفنگ است دارند به این نام شناختدده میشوند این نوع دوربین مداربسته، بخاطر پوششی که بر روی لنز آن قرار گرفته ضدآب هستند؛ ولیاین دوربینها زوم و چرخش ندارند اما خصوصیت مهم آنها داشتن اشعه مادون قرمز است، که قابلیت فیلمبرداری حتی در شب را فراهم میکند. در این مدل از دوربین مداربسته، تغییرات فاصله ی کانونی به صورت دستی و یا از طریق گوشی انجام می شود و شما می توانید از قابلیت تنظیم فوکوس نیز بهره مند شوید.

از این دوربین ها بیشتر در مواقعی استفاده می شود که نیاز است که فرد تصاویر دوربین مداربسته را همزمان نظارت کند. این دوربین میتواند تصاویر را تا فاصله 35 تا 40 متری را پوشش دهد. قطعا در ادامه بخش های آموزش نصب دوربین مدار بسته نصب هارد دیسک HDD در دستگاه DVR یکی از مهمترین بخش های پروژه نصب دوربین مدار بسته می باشد تا ضبط تصاویر ممکن باشد. نصب دوربین مدار بسته آی پی برخلاف افکار عمومی و وجود شبکه های اینترنتی بسیار آسان است. روزولوشن تصویر : دوربین های انالوگ دارای محدودیت رزولوشن تصویر هستند در حالی که دوربین های شبکه چنین مشکلی ندارند.

هم چنین یکی از نکات مهم نصب صحیح دوربین مداربسته است و حتما باید دوربین ها در زوایای مناسب نصب شوند تا نقطه ی کوری باقی نماند . از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید ، حتما برای پارکینگ دوربین مداربسته دید در شب تهیه کنید . امنیت نیاز ضروری هر انسان است که برای تأمین آن هر کاری خواهد کرد، اما دوربین­های مداربسته راهکار ساده­ای است تا بهتر بتوان امنیت را برقرار کرد. تمام نقاط محل را بررسی کنید یا نیاز به تصاویر بیشتری داشته باشید بسیار مفید است. در سیستم های انواع دوربین مداربسته که تعداد دوربین های بیشتری نسبت به مانیتور و دستگاه های ضبط دارند، سوئیچر و مالتی پلکسرها برای مسیریابی سیگنال ویدئویی استفاده می شوند.

مایلسایت با در نظر گرفتن منافع مشتری در کنار منافع کارخانه، یک شبکه مدیریت بسیار سالم و با ارزشی را تشکیل داده است.هم اکنون کانال همکاری آن شامل قاره های آسیا، آمریکا، اروپا، خاورمیانه و اقیانوسیه میباشد.این شرکت همواره به دنبال ایجاد کیفیت در ظاهر و باطن محصولات خود بوده و در آینده نیز این تلاش و کوشش ادامه خواهد یافت. دوربین های حرارتی می توانند درجه حرارت اشیاء مورد نظر را کنترل کنند. دوربین مداربسته فیش آی یا چشم ماهی نیز یکی دیگر از انواع دوربین های سقفی است که زاویه دید 180 یا 360 درجه را ارائه می دهد. می توان آن ها را در هر قسمت از خانه نصب کرد بدون اینکه توجه کسی را به خود جلب کند. این دوربین به صورتی طراحی شده است که شما میتوانید به راحتی از طریق گوشی محیط مورد نظر را ببینید و دوربین را کنترل و تنظیم کنید. در بخش IP address، عدد 192.168.1.7 را وارد کنید. کتنولوژی colorVu یا همان دید در شب رنگی به شما کمک میکند تا همه چیز را واقعی تر از آنچه که تصور می کنید ببینید.

با این پیشرفت بزرگ در صنعت دوربینهای مدار بسته و ظهور دوربینهای دیجیتال، در طی چند سال حتی پیشرفتهای بزرگتری با افزایش ظرفیت هارد دیسکها و کم حجم سازی ویدیوها اتفاق افتاد. این دوربین بخاطر کوچک بودن لنزش، در مکانهای خیلی کوچک حتی در یک سوراخ 3mm میتوان استفاده کرد. سنسور تصویر استفاده شده ار این دوربین ساخت شرکت SONY می باشد و تصاویر شب این سنسور بسیار عالی می باشند. این دوربین های مدار بسته معمولا کاربرد های تخصصی تری دارند زیرا کیفیت تصاویر آن ها بسیار مناسب است. خرید دوربین مدار بسته IP به نسبت دوربین آنالوگ به صرفه است زیرا قابلیت ذخیره سازی اطلاعاتی علاوه بر تصویر دارد و مانند رایانه عمل می کند. به زبانی ساده، دوربین مداربسته آنالوگ داده های دریافتی را به شکل آنالوگ به دستگاه ذخیره ساز ارسال می کند. مدل بیسیم آن نیازی به کابل ندارد و به وسیله wifi کار میکند و تصاویر را سریعتر ارسال میکند. این در حالی است که جزییات در تصاویر سیاه و سفید به خوبی نمایان نمی شوند. دوربین مدار بسته خودرو تا حد امکان باید بتواند در تاریکی هم تصویر برداری کند چون بسیاری از سارقان در هنگام شب دزدی می کنند و شب زمان خوبی برای آنهاست پس با قابلیت داشتن مادون قرمز ، دوربین می تواند به راحتی در تاریکی تصویر برداری کند .