راه اندازی دوربین امنیتی بی سیم با روتر WiFi

این راهنما برای مشتریانی طراحی شده است که قصد خرید یک دوربین بی‌سیم حرفه‌ای وای‌فای را از ما دارند یا برای کسانی که سعی در راه‌اندازی یک دوربین سری پرمیوم Avalonix دارند که از CCTV Camera World خریداری کرده‌اند.

قبل از خرید یا راه‌اندازی دوربین امنیتی بی‌سیم، مهم است که برخی از تصورات غلط رایج را درک کنید:

  1. بی سیم در مقابل بی سیم: دوربین های بی سیم با دوربین های بی سیم متفاوت هستند. همه دوربین‌های نظارتی بی‌سیم یا وای‌فای حرفه‌ای نیاز به اتصال برق سیمی دارند، معمولاً از طریق یک آداپتور برق که به یک سوکت 110-220 ولت وصل است. در پست اختصاصی ما به تفاوت‌های بین دوربین‌های بی‌سیم در مقابل دوربین‌های بی سیم عمیق‌تر شیرجه بزنید.
  2. دوربین های حرفه ای در مقابل مصرف کننده: دوربین‌های حرفه‌ای ما مانند دوربین‌های مبتنی بر برنامه‌های ابری نیستند که منحصراً از یک برنامه در تلفن هوشمند شما مانند دستگاه‌های IoT مصرف‌کننده مانند دوربین‌های Ring استفاده می‌کنند. برای جفت کردن آنها با وای فای 2.4 گیگاهرتزی، به یک رایانه شخصی ویندوزی یا مک برای دسترسی به رابط وب دوربین حرفه ای وای فای نیاز دارید.
  3. قدرت وای فای: دوربین‌های IP وای‌فای یا بی‌سیم به سیگنال WiFi قوی نیاز دارند که عموماً توسط روتر وای‌فای نزدیک یا نقطه دسترسی (AP) ارائه می‌شود.
  4. شبکه های مش: دستگاه های مش ممکن است پهنای باند کافی را ارائه ندهند مگر اینکه 100٪ به طور بهینه پیکربندی شده باشند، و همه دستگاه ها در یک زیرشبکه (شبکه) مشابه ضبط کننده باشند.
  5. دانش شبکه: جفت کردن دوربین‌های بی‌سیم با روتر وای‌فای نیاز به درک کمی از شبکه‌های کامپیوتری دارد. این می تواند یک چالش برای کسانی باشد که با آدرس دهی IP و سایر مفاهیم مرتبط آشنا نیستند. اصطلاحات و فن‌آوری‌های شبکه برای همه امر دوم نیست، به خصوص وقتی با آدرس‌های IP روبرو می‌شویم که مجموعه‌ای از اعداد هستند که با نقطه از هم جدا شده‌اند.

اگر حرفه‌ای نیستید که با راه‌اندازی شبکه WiFi و استقرار دستگاه‌ها در شبکه آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم اگر شبکه‌های رایانه‌ای را نمی‌دانید، خدمات کمک شبکه ما را خریداری کنید یا یک متخصص فناوری اطلاعات استخدام کنید. می توانید یک جلسه کمک 30 دقیقه ای را در لینک زیر خریداری کنید.

  1. پشتیبانی پولی دوربین مداربسته، پیکربندی، جلسه عیب یابی، غیر قابل استرداد

توجه: این راهنما برای استفاده با رایانه شخصی ویندوز یا مک یا لپ تاپ طراحی شده است. یک کامپیوتر ویندوزی توصیه می شود. شما نمی توانید از تبلت iPad یا Android برای تنظیم دوربین های امنیتی بی سیم ما استفاده کنید.

این راهنما مربوط به دوربین‌های امنیتی بی‌سیم Avalonix Premium Series با قابلیت‌های WiFi است که منحصراً در CCTV Camera World موجود است. این واحدها اغلب به عنوان دوربین های امنیتی WiFi یا دوربین های IP بی سیم شناخته می شوند. هر یک از دوربین‌های WiFi ما مجهز به یک رادیو مشتری یکپارچه است که برای اتصال به شبکه WiFi 2.4 گیگاهرتز (802.11 b/g/n) طراحی شده است.

برای عملکرد بهینه، توصیه می‌کنیم از یک روتر یا Access Point قدرتمند برای اطمینان از اتصال WiFi پایدار به دوربین‌ها استفاده کنید. پس از این، یک NVR سیمی می تواند برای ضبط فیلم دوربین از طریق شبکه کامپیوتری محلی شما استفاده شود. علاوه بر این، این دوربین‌ها می‌توانند به‌عنوان واحدهای مستقل عمل کنند و قابلیت ضبط مستقیم روی کارت microSD نصب‌شده در کارخانه را دارند.

برای کسانی که کمتر به فناوری آشنایی دارند، جفت کردن دوربین های بی سیم ما با WiFi NVR ما یک انتخاب عالی است، زیرا عملاً بدون دردسر است. این دوربین ها با اتصال پلاگین و بازی طراحی شده اند که جفت شدن و اتصال بی دردسر به WiFi NVR ما را امکان پذیر می کند. هیچ نیازی به پیکربندی از جانب کاربر نیست. با یک خط دید واضح، NVR و دوربین‌ها می‌توانند سیگنال‌ها را تا فاصله 200 فوتی ارسال کنند. وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، یک سیستم دوربین امنیتی بی‌سیم را تشکیل می‌دهند که نیازی به پیکربندی یا شبکه‌بندی ندارد، چیزی که در این مقاله بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

مرحله 1: دوربین امنیتی بی سیم را به روتر خود برق و سیم کنید

قبل از اینکه دوربین را در محل مورد نظر خود نصب کنید، مطمئن شوید که تمام دستورالعمل های ارائه شده در این آموزش را دنبال می کنید. پس از جفت کردن دوربین با روتر WiFi، قدرت سیگنال WiFi روتر را در نقاط نصب مورد نظر خود ارزیابی کنید قبل از اینکه به آن مکان متعهد شوید.

برای جفت کردن دوربین با شبکه WiFi 2.4 گیگاهرتزی خود، ابتدا باید یک اتصال اترنت سیمی به شبکه محلی خود برقرار کنید. دوربین را با استفاده از کابل اترنت به شبکه خود وصل کنید و سپس آداپتور 12 ولت DC را وصل کنید. یک دقیقه به دوربین فرصت دهید تا روشن و راه‌اندازی را تمام کند.

برای دسترسی به رابط وب داخلی دوربین از طریق شبکه محلی خود، به رایانه شخصی یا مک نیاز دارید. این به شما امکان می دهد وارد دوربین شده و آن را به شبکه بی سیم روتر WiFi خود (معروف به SSID) متصل کنید.

برای درک واضح‌تر، یک آموزش ویدیویی جامع را در زیر قرار داده‌ایم که نحوه پیوند دوربین را به شبکه رایانه محلی شما توضیح می‌دهد. این شما را برای مرحله بعدی اتصال دوربین به شبکه WiFi خود آماده می کند.

الزامات برای یافتن و جفت کردن دوربین

  1. کامپیوتر: برای ورود به رابط وب دوربین و جفت کردن آن با شبکه WiFi خوداگر آدرس IP سیمی دوربین یا نحوه پیدا کردن آن را نمی دانید، یک رایانه شخصی ویندوزی لازم است.اگر قبل از ارسال سفارش خود یک آدرس IP سیمی ارائه کرده باشید، می توان از رایانه Mac استفاده کرد.
  2. نرم افزار ConfigTool: اگر مطمئن نیستید آدرس IP دوربین را در شبکه خود پیدا کنید.
  3. آداپتور 12 ولت DC: برای روشن کردن دوربین همیشه.
  4. کابل اترنت: برای فرآیند جفت شدن اولیه با شبکه WiFi شما.

مرحله 2: دوربین را پیدا کنید و به رابط وب آن دسترسی پیدا کنید

اگر دوربینی خریداری کرده‌اید و آدرس IP خاصی را برای پیکربندی به ما ارائه کرده‌اید، لطفاً برچسب آدرس IP روی جعبه دوربین را بررسی کنید یا برای یافتن آدرس، نام کاربری و رمز عبوری که تعیین کرده‌ایم به زنجیره ایمیل مراجعه کنید.

در غیر این صورت تنظیمات پیش فرض دوربین 192.168.1.109 خواهد بود. برای دسترسی به دوربین، شبکه شما باید 192.168.1.1 باشد. اگر این تنظیمات فعلی شما نیست، می‌توانید از ابزار پیکربندی دوربین IP برای دوربین‌های Avalonix Series Premium برای شناسایی دوربین در شبکه خود و تغییر آدرس IP آن استفاده کنید. دستورالعمل نحوه دانلود و استفاده از ConfigTool در اینجا موجود است.

می توانید از یک مرورگر وب سازگار با HTML5 در ویندوز، مک یا لینوکس برای دسترسی به رابط وب بدون افزونه دوربین استفاده کنید.

(تصویر صفحه ورود رابط وب دوربین)

اگر در پیروی از راهنمای ابزار پیکربندی با مشکلاتی مواجه شدید یا دسترسی به رابط وب دوربین چالش برانگیز است، از طریق پیوند ارائه شده در زیر، یک جلسه پشتیبانی شبکه را خریداری کنید.

  1. پشتیبانی پولی دوربین مداربسته، پیکربندی، جلسه عیب یابی، غیر قابل استرداد

مرحله 3: دوربین را با شبکه WiFi خود جفت کنید

در این آموزش تصویری گام به گام، ما شما را از طریق جفت کردن دوربین وای فای با سیگنال وای فای روتر راهنمایی می کنیم. مراحل 1 و 2 را در این مقاله دنبال کنید: دوربین را با استفاده از یک اتصال سیمی به روتر متصل کنید، آن را روشن کنید و با تایپ آدرس IP سیمی آن (معمولاً 192.168.1.109) در مرورگر به رابط وب دسترسی پیدا کنید. اطمینان از سازگاری رایانه و شبکه شما با طرح آدرس IP سیمی دوربین، بسیار مهم است.

پس از ورود به سیستم با مشخصات نام کاربری و رمز عبور موجود در برچسب دوربین، به تب تنظیمات بروید و زیر منوی WiFi را در تنظیمات شبکه انتخاب کنید. تنظیمات WiFi دوربین معمولاً به طور پیش فرض روی DHCP است، به این معنی که به طور خودکار یک آدرس IP از روتر شما دریافت می کند. برای اتصال دوربین خود، شبکه WiFi 2.4 گیگاهرتزی مورد نظر خود را از لیست SSID ها با دوبار کلیک کردن روی آن و کلید زدن رمز عبور WiFi انتخاب کنید. این رمز همان رمزی است که برای اتصال دستگاه هایی مانند تلفن یا لپ تاپ خود به شبکه خانگی خود استفاده می کنید. راهنمای ویدیویی زیر روند اتصال دوربین شما به یک شبکه WiFi و در صورت نیاز، تنظیم یک IP بی سیم ثابت را ساده می کند.

اختیاری: یک آدرس IP ثابت WiFi را پیکربندی کنید

همانطور که اشاره شد، پس از جفت شدن، دوربین ممکن است یک آدرس IP جدید برای اتصال WiFi خود از طریق DHCP بدست آورد. برای تضمین در دسترس بودن دوربین، به خصوص پس از قطع برق یا راه اندازی مجدد روتر، توصیه می شود یک IP ثابت برای اتصال WiFi دوربین تنظیم کنید. یک آدرس IP ثابت تضمین می کند که پس از چنین رویدادهایی نیازی به جستجوی دوربین نخواهید بود و پیدا کردن و دسترسی مجدد به دوربین در شبکه را کمتر دردسر می کند.

مرحله 4: دوربین را به یک ضبط کننده، نرم افزار رایانه شخصی یا برنامه موبایل اضافه کنید!

با جفت شدن دوربین با WiFi خود، می‌توانید فرآیند افزودن آن را به NVR، نرم‌افزار رایانه شخصی یا برنامه تلفن همراه آغاز کنید. برای افزودن آن به یک NVR یا برای مشاهده محلی با نرم افزار رایانه شخصی، از آدرس IP محلی اختصاص داده شده به دوربین در شبکه رایانه محلی خود استفاده خواهید کرد. برای افزودن دوربین به نرم افزار رایانه شخصی یا برنامه تلفن همراه برای مشاهده از راه دور، آن را با استفاده از کد QR P2P که در تب Network and Platform Access در رابط وب قرار دارد، اضافه خواهید کرد. ویدیوی زیر پلتفرم‌ها و راه‌های افزودن دوربین به آن‌ها را نشان می‌دهد.

مرحله 5: قبل از نصب، قدرت وای فای روتر بی سیم خود را تعیین کنید

پس از اتصال دوربین به شبکه WiFi و افزودن آن به دستگاه های خود، آماده نصب آن هستید. با این حال، قبل از شروع نصب، ایده خوبی است که قدرت سیگنال روتر WiFi یا AP خود را در محل نصب مورد نظر خود ارزیابی کنید. ویدیوی زیر راهنمایی در مورد استفاده از تلفن خود به عنوان “سیگنال متر” برای سنجش قدرت شبکه WiFi شما ارائه می دهد.

مراحل عیب یابی اتصال وای فای

زمان لازم است تا دوربین وای فای در ابتدا به یک شبکه بی سیم جفت شود یا پس از نصب دوباره وصل شود. این را در نظر داشته باشید و صبر داشته باشید. اگر دوربین امنیتی بی سیم شما وصل نشد، ملاحظات عیب یابی زیر را بخوانید:

  • دوربین را با جدا کردن از برق به مدت 10 ثانیه خاموش کنید، سپس آن را دوباره وصل کنید و تا 5 دقیقه صبر کنید تا دوباره وصل شود.
  • سعی کنید با استفاده از کابل شبکه یک اتصال برقرار کنید، سپس آن را قطع کنید.
  • بررسی کنید که از روتر وای فای 2.4 گیگاهرتز یا نقطه دسترسی استفاده می کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که روتر شما SSID جداگانه برای شبکه های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز تولید می کند. برخی از روترها هر دو فرکانس را تحت یک SSID ترکیب می کنند که دوربین های بی سیم نمی توانند به آن وصل شوند.
  • بررسی کنید که تنظیمات WiFi شما دقیق باشد. اطمینان حاصل کنید که کلید WiFi صحیح است و آدرس IP سازگار است.
  • دوربین را با استفاده از یک اتصال سیمی دوباره وصل کنید، تنظیمات آن را از طریق رابط وب بازنشانی کنید، و سپس با استفاده از ConfigTool پیکربندی مجدد آن را در شبکه خود شناسایی کنید.
  • تداخل IP (دو دستگاه با آدرس IP یکسان) را با دستگاه دیگری در شبکه بررسی کنید.
  • اگر نویسه ها یا فاصله های خاصی در رمز عبور WiFi خود دارید، ممکن است مشکل ایجاد کند. یک رمز عبور جدید WiFi را روی روتر یا اکسس پوینت خود در نظر بگیرید و مطمئن شوید که فقط کاراکترهای الفبایی و عددی بدون نمادهای خاص است.
  • نوع رمزگذاری را روی روتر وای فای یا نقطه دسترسی خود تنظیم کنید. برخی از روترها با WPA و WPA2 مشکل دارند و نیاز به تغییر به WEP یا ارتقاء به روتر بهتری دارند، مانند روتری که ما ارائه می کنیم.

مت روسی یک مدیر پشتیبانی فنی در CCTV Camera World، یک توزیع کننده پیشرو دوربین مدار بسته واقع در بوفالو، نیویورک است. او یک کارشناس پشتیبانی فنی برای هر چیزی که مربوط به نظارت تصویری است است.

ارتباط با مت از طریق: ایمیل | یوتیوب

منبع: https://www.cctvcameraworld.com/connect-wireless-security-camera-to-wifi/