دریچه فن کویل

دریچه های مخصوص هوای فن کویل، در فصل تابستان، هوای خنک و مطبوع و در فصل زمستان هوای گرم و بهینه را در فضای مورد استفاده توزیع می کنند. برای نمونه قیمت دریچه فن کویل در مدلهای گل سقفی بالاتر از قیمت دریچه زیر فن کویل در مدل های دیگر میباشد. دریچه های بازدید با مدلهای مختلف مانند دریچه بازدید با گریل معمولی ، مشبک، خطی ، گل سقفی به شکل تک و دوبل ساخته می شوند. از لحاظ جنس ساخت نیز دریچه زیر فن کویل با دو نوع متریال آلومینیوم و چوبی ساخته می شود. کاربرد اصلی دریچه های بازدید فن کویل این است که دسترسی به دستگاه هایی از قبیل داکت ها و فن کویل ها و… را به نحوی تسهیل کنند. هنگامی که هواساز در هر ساختمانی نصب شده و شروع به انجام هوارسانی می کند؛ هر از چندگاهی باید به بخش های آن سرکشی کرده و از فعالیت درست فن کویل ها و داکت ها و… مطمئن شد.

دریچه فن کویل

به طور کلی دریچه بازدید فن کویل آهنی از ورق روغنی با رنگ کوره ای ساخته می دریچه فن کویل گردد. برای ساخت این دریچه بازدید فن کویل ابتدا اقدام به ساخت فریم آن خواهیم کرد. از آنجایی که ساختار این دریچه بازدید فن کویل ازرق است پس می‌توانیم عرض فریم را در هر سایزی در نظر بگیریم. همچنین در سوی دیگر درب دریچه بازدید فن کویل مشابه لولا از قفل زیمنس برای بستن و بازی کردن درب آن استفاده شده است که این قفل ها نگهداری درد برروی فریم را تضمین می کند. در نتیجه می توان گفت که این مدل دریچه بازدید فن کویل هم دارای قفل زیمنس و لولا است و هم به صورت وزنه ای باز و بسته می گردد.

  • با تکمیل مراحل پیش تولیدِ دریچه دسترسی فن کویل مشابه لولا تمامیِ سطوح داخلی و بیرونیِ باید با رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک در کد رنگ سفارشی پوشش داده شود.وجود کد رنگ های شکیل و زیبا باعث تناسب بیشترِ دریچه دسترسی فن کویل با نما و رنگ محیط می‌شود.پس از انجام عملیات رنگ برای محافظت کاملِ دریچه دریچه دسترسی فن کویل آن را در پوشش مشمایی ضربه گیر قرار داده و بسته بندی می نمایند.
  • در اینجا کار ساخت دریچه بازدید فن کویل آهنی ساده لولایی به پایان می رسد.
  • این در حالیست که در ابعاد بالاتر می توان از ورق۲۵/۱ و ۵/۱ استفاده نمود .
  • تنوعِ مدلهای دریچه دسترسی فن کویل استیل به تعداد تنوعِ مدلهای آلومینیومی نیست و ما به شرح موارد زیر اکتفا می نماییم.

در این مرحله باید به فکر اتصال درب دریچه بازدید فن کویل به فریم این محصول باشیم. در واقع لولا را از یک طرف به دیواره فریم و از طرف دیگر به دیواره درب دریچه بازدید فن کویل با پرچ نصب می نماییم. در این مرحله اقدام به تعبیه قفلهای زیمنسی و ایجاد سوراخ های محل تعبیه خواهیم کرد. تعداد قفل های منصوب بر روی درب دریچه بازدید فن کویل به ابعاد دریچه بازدید فن کویل بستگی دارد. پس در نتیجه هر چه ابعاد دریچه بازدید فن کویل بزرگتر باشد از تعداد قفل های بیشتری استفاده می گردد.

ورقِ قسمت داخلیِ درب دریچه بازدید فن کویل خطی عمدتاً دارای ضخامتِ یک میلیمتر می‌باشد اما درصورت بالا بودنِ سایز و ابعاد دریچه بازدید فن کویل این ضخامت می‌تواند بیشتر شود. دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی از دو نوع فریم به اندازه‌های ۳ و ۵ سانتی درست می‌شود. درب دریچه بازدید فن کویل خطی به دو صورتِ وزنه‌ای و لولایی باز و بسته می‌شود. فریم دریچه بازدید فن کویل خطی نیز با دو سایز ۳ و ۵ سانتی قابل تولید می‌باشد. در این مرحله می توان گفت که مراحل ساخت دریچه بازدید فن کویل به پایان رسیده است و نوبت به عملیات رنگ آمیزی این محصول می رسد.

این محصول را می توان با پیچ از روی فریم و هم به صورت پیچ از داخل یا پیچ مخفی نصب کرد. در ساخت درب دریچه زیر فن کویل پلاستیکی از انواع درب ها از جمله درب مشبک،خطی و گل سقفی استفاده فراوانی میشود.در این مورد نیز میزان ورود هوای محیط از طریق دریچه زیر فن کویل به محفظه ی داخلی فن کویل،بواسطه ی شیار یا معبر هوا که بر روی درب تعبیه شده بستگی دارد.بعنوان مثال شیارها یا معابر هوای عبوری بر روی دستگاه هایی با توان بالاتر باید بزرگتر از موارد دیگر باشد. حال زمان ساخت درب دریچه زیرفن کویل لولایی آلومینیومی فرارسیده است.ابعاد درب دریچه زیر فن کویل تک گل لولایی از ابعاد داخلی فریم دریچه زیر فن کویل بدست می آید. از آنجا که درب این دریچه زیر فن کویل لولایی است در نتیجه باید بادخور و ضخامت لولا را روی طول درب دریچه زیر فن کویل نسبت به ابعاد داخلی فریم در نظر گرفته شود تا هنگام باز و بسته شدن درب دریچه زیر فن کویل مشکلی به وجود نیاید. این دریچه زیر فن کویل هم با درب بدون شیار یا منفذ هوا و به صورت کاملاً صاف و فلت ساخته می شود . لازم به ذکر است که فریم این دریچه زیر فن کویل از پروفیل سه یا پنج سانتی آلومینیومی و درب آن از ورق آلومینیوم با ضخامت های مختلف ساخته می شود .

فرق بین فن کویل و داکت اسپلیت چیه؟

از لحاظ هزینه و قیمت دریچه چهار عامل مدل، جنس، کیفیت رنگ و نوع درب دریچه در قیمت دریچه ها اثر می گذارد. بطور مثال قیمت دریچه های چوبی از آلومینیوم و پروفیل بالاتر است و رنج قیمت بنابر طرح و کاربرد دریچه ها متغیر است. برای مثال دریچه های سقفی قیمت بیشتری دارند و درب لولایی با قفل زیمنس هم از دریچه با درب وزنه ای قیمت بالاتری دارد. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت دریچه بازدید فن کویل ضخامت ورق های استفاده شده و میزان خروجی و جریان هوا میباشد. آنچه که اهمیت دارد این است که باید تعداد قفل ها به اندازه‌ای باشد که از تثبیت درب روی فریم دریچه بازدید فن کویل اطمینان حاصل شود. این دریچه بازدید فن کویل متشکل از یک فریم و درب است که روی درب خود از یک دریچه هوای خطی با زاویه ۳۰ درجه برای تامین هوای مکش دستگاه فن کویل کمک گرفته است.

اندازه هر یک از دریچه‌ها بر اساس مدل فن کویل متفاوت بوده و طبق سفارش مشتریان امکان ساخت آن نیز وجود دارد. همچنین پس از ارسال ابعاد مدنظر مشتری، تولیدکننده با ایجاد قاب اصلی طبق اندازه ارسالی اقدام به ساخت محصول خواهد نمود. درپوش دریچه زیر فن کویل نیز بر اساس طرح و مدل انتخابی در یکی از حالات لولایی یا وزنه‌ای برای مشتری تولید خواهد شد. امکان استفاده از فیلتر صافی هوا در پشت دریچه زیر فن کویل جهت افزایش تمیزی و تهویه هوا نیز وجود دارد. مقاومت بسیار بالای فلز آلومینیوم در برابر حرارت، برودت، رطوبت و خمیدگی موجب استفاده بسیار بالا از این آلیاژ در صنعت ساخت محصولات هوارسانی به ویژه دریچه زیر فن کوئل شده است.

اگر در فضایی دیوار ها و کف با چوب دیزاین شده باشند، برای تناسب در نمای داخلی بهتر است از دریچه بازدید فن کویل چوبی یا ام دی اف با پوشش رنگ ضد آب استفاده کرد. دریچه بازدید فن کویل چوبی ماهیتاً از ام دی اف ساخته میشود و به بازار ارائه می گردد. امروزه با فناوری های جدید و همچنین ساخت ماشین آلات نوین ساخت دریچه های بازدید فن کویل چوبی نیز وارد مرحله جدیدی شده است. از آنجایی که دریچه بازدید کویل چوبی ظاهری دکوراتیو دارد بسیار زیاد مورد استقبال کارفرمایان و مهندسین ناظر و طراحان داخلی قرار گرفته است. درب دریچه بازدید فن کویل طرح اسلوت مانند دیگر دریچه بازدید فن کویل ها به دو صورت وزنه‌ای و لولایی تولید می گردد.

البته با توجه به لولایی بودن نوع این دریچه زیر فن کویل حتماً بادخور ضخامت لولا نسبت به یکی از ابعاد که لولا بر روی آن نصب شده است ، لحاظ گردد . به طور معمول لولا ی درب دریچه زیر فن کویل روی ابعاد طولی تعبیه خواهد شد تا بیشترین توان نگهدارنده را داشته باشد . هرکدام از انواع دریچه های زیر فن کوئل ویژگی هایی دارند که آنها را برای مورد استفاده خاصی مناسب کرده است. به عنوان مثال، دریچه زیر فن کویل مشبک یکی از قدیمی ترین انواع دریچه هاست که برگشت هوا را به دستگاه منتقل کرده، از افت فشار جلوگیری می کند و مناسب برای استفاده در محیط های مسکونی می باشد.

می توان دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی را با رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشش داد تا مقاومت آن در برابر ضربه بالا رفته و عمر این دریچه طولانی گردد. سطوح دریچه بازدید فن کویل با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشانده می گردد و درون کوره قرار می گیرد تا در برابر ضربه و آسیب دیدگی مصون بماند ضخامت ورق آلومینیوم به کار رفته روی درب دریچه بازدید فن کویل مشبک بستگی به ابعاد آن دارد. برای ساخت این دریچه بازدید فن کویل ابتدا باید فریم دریچه بازدید فن کویل را طراحی و ساخت.با توجه به ورقی بودنِ ساختارِ این دریچه بازدید فن کویل به راحتی می توان عرضِ فریمِ این دریچه بازدید فن کویل را بصورت متغیر در سایزهای گوناگون طراحی و تولید کرد.البته سایز اصلیِ فریمِ این دریچه بازدید فن کویل دقیقا به ابعاد کلافِ زیرِکارِ دریچه بازدید فن کویل بر میگردد. یعنی ابعادِ قسمت فرورونده ی فریمِ دریچه بازدید فن کویل به میزانِ نیم سانت از هرطرف باید در قیاس با ابعاد خودِ کلاف زیرکار کوچکتر طراحی شود تا پس از ساختِ دریچه بازدید فن کویل ،نصابِ دریچه بازدید فن کویل در زمان اجرا و نصب دریچه بازدید فن کویل به سهولت بتواند مراحل نصب دریچه بازدید فن کویل را به انجام و پایان رساند.

مزیت های استفاده از دریچه زیر فن کویل

Advantages of local domestic helper.