انتخاب مناسب ترین و بهترین دوربین مداربسته

ما در این مقاله قصد داریم همه چیز را در مورد CCTV (سیستم تلویزیون مداربسته) با شما به اشتراک بگذاریم. همانگونه که از کلمه مارک و برند بر می آید، هر نامی که بر روی یک کالا بگذاریم یک برند یا مارک محسوب نمی شود. این دوربین ها نوعی از دوربین های IP محسوب می شوند که به یک سیستم ارسال کننده اطلاعات و یک سیستم دریافت کننده بی سیم نیاز دارند. این دوربین ها در مدل های پلاک خوان ، مدل های گردان ، مدل های موتورایز و … به صورت کلی می توان گفت دوربین های مداربسته به دو دسته دوربین مداربسته ثابت یا فیکس و دوربین مداربسته گردان تقسیم می شوند. همچنین اگر خودتان اقدام به خرید و نصب دوربین های مدار بسته کنید، میتوانید هزینهها را کاهش دهید، به شرطی که در منابع درستی به تحقیق پرداخته و از مشاوران با مهارت و دانش و صحیحی کمک گرفته باشید. یکی از نکاتی که کاربران در هنگام خرید دوربین های امنیتی و نظارتی با آن مواجه می شوند تنوعی است که در انواع دوربین نظارتی و امنیتی وجود دارد که این تنوع باعث گوناگونی فراوان در قیمت دوربین مدار بسته شده است.

در زمانی که نور محیط کم میباشد دید در شب دوربین یک مزیت مهم و ضروری محسوب میشود. این کابل به نوعی یک رابط نسل جدید ویدئویی و صوتی محسوب می شوند که استفاده از آن در تجهیزات صوتی و تصویری به شدت رایج شده است. این دوربین ها به علت سایز بسیار کوچک می توانند به راحتی مخفی شوند و از دید افراد پنهان بمانند . این سری محصولات دوربین نظازتی برای ارائه یک تصویر کلی مناسب می باشد که معمولا در وسط اتاق و به صورت سقفی نصب می شوند. ضمن اینکه ارتباط بیسیم دیجیتال و تحت شبکه بدون پایین امدن کیفیت تصویر و صداست و امواج نویز بر کیفیت تصویر بی تاثیر است. با توجه به شرایط خود، کیفیت تصویر و دیگر المان ها، کامل ترین دوربین مدار بسته را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوربین AHD به لینک مورد نظر مراجعه کنید، که به طور کامل و جامع در مورد این نوع دوربین آنالوگ صحبت شده است. از جمله تجهیزات دوربین مداربسته که استفاده از آن اختیاری است و بیشتر برای ساختمانهای اداری استفاده میشود، رک دوربین مداربسته است. رک های ایستاده، بر روی زمین قرار می گیرند.

برف پاک کن: برخی از محفظه های دوربین از برف پاک کن، مشابه برف پاک کن شیشه جلو اتومبیل استفاده می کنند تا پنجره نوری را تمیز نگه دارد. پس از اینکه سیم کشی از دوربین های مدار بسته به DVR انجام شد باید دو سر کابل کواکسیال TG59 را برای هر دوربین مدار بسته سوکت BNC بزنید که یک سر به سوکت تصویر دوربین و سر دیگر به پورت کانال DVR متصل میگردد تا تصویر از دوربین مدار بسته به DVR برسد. و کاملا برعکس، دوربین های امنیتی سیم کارتی ساده و آسان برای نصب هستند، حتی اگر شما یک مبتدی باشید. گذشته از این دوربین ها با دارا بودن مادون قرمزهای LED حتی در تاریکی مطلق هم قادر به روشنایی محیط و در نتیجه قادر به گرفتن عکس و فیلمبرداری های شفاف می باشند.

بهمین دلیل میتوان از آنها در مکان های حساس مثل بانک و طلافروشی و … از آنجایی که انسان ها نمی توانند به صورت 24 ساعت یک مکان فیزیکی را پایش نمایند دوربین های نظارتی و امنیتی می تواند به مراتب کم هزینه تر و در عین حال دارای کارایی بیشتری باشد. دستگاه VCR توانایی ضبط فیلم های گرفته شده از دوربین ها را داشتند. تصاویر این نوع از دوربین های مدار بسته کیفیت پایینی داشتند و سیگنال ها به صورت آنالوگ و با سرعت کم ارسال می شدند. یکی از عواملی که باعث روی آوردن به دوربین های نظارتی و همچنین خرید دوربین مدار بسته می شود وظیفه حفاظتی و کنترلی آن می باشد. دوربین مدار بسته با نقش حفاظتی و امنیتی که دارد می تواند در زمان رویداد و پیشامد در پیگیری فرد یا افراد خاطی و همچنین پیشگیری اتفاق های آتی جلوگیری نماید. نکته مهم این هست که بالاترین میزان کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ 720 تی وی لاینی نهایتا در حدود 0.5 مگاپیکسل بوده است. دیگر خاصیتی که دوربین های نظارتی متحرک دارا می باشند این است که فاصله کانونی این دسته از دوربین ها متحرک است و شما می توانید تصویر خود را زوم یا واید نمایید.

این برند توانسته در بازار ایران طرفداران زیادی به دست آورد و انواع محصولات تولید شده توسط هایک ویژن مانند انواع دوربین های مداربسته، دستگاه های DVR و NVR، تجهیزات و لوازم جانبی مربوط به سیستم های مداربسته، کابل های شبکه و… احتمال بسیار اگر با بازار دوربینهای مداربسته زیاد سر و کار نداشته باشید نام هایک ویژن هم به گوشتان نا آشناست در حالی که این برند در بازار دوربینهای مداربسته و در لیست بهترین دوربینهای تحت شبکه دید در شب صدر نشین است. دوربین های مداربسته دامی که لنز ثابت دارند به طور رایج لنزی با 2.8 میلی متر ( محدوده 85 درجه ) و یا 3.6 میلیمتر ( محدوده 70 درجه ) دارند . استفاده از دوربین های مدار بسته است.

در ابتدا ترس مردم از نصب دوربین و بار روانی آن کمی غیر قابل پذیرش بود. اما گزارش موثق تر مربوط به سال 1321 شمسی ( حدود 80 سال قبل ) در آلمان می باشد که عملیات پرتاب موشک های V2 تحت نظر قرار گرفت ( این دوربین توسط کمپانی معتبر زیمنس آلمان تولید شده بود). دوربین مداربسته متحرک را بام های دوربین مدار بسته اسپید دام یا دوربین PTZ نیز می شناسند. مکسرون، آلباترون، اپتینا و داهوا می کند و در کنار آن ها، دوربین های مداربسته نونیم که کیفیت خوبی دارند را نیز ارائه می دهد. اگر بخواهیم یکی از نقاط عطف در تولید دوربین های مداربسته جهان را بگوییم باید به سال 1375 شمسی اشاره کنیم( حدود 25 سال قبل ) که یک کمپانی در کشور سوئد انقلابی به پا کرد.

در سال های اخیر برای کاهش قیمت دوربین مدار بسته از یک سری کیس که به صورت تلفیقی از پلاستیک و فلز می باشد استفاده شده است که علاوه بر کاهش قیمت دوربین مداربسته دارای مقاومت فیزیکی بسیار بالایی بوده و از استاندارد های محافظتی نیز پیروی می کنند. همچنین یکی دیگر از کاربردهای دوربین های نظارتی و امنیتی برای نگه داری از سالمندان می باشد که در این امر شما می توانید با استفاده از امکانات دوربین های نظارتی و امنیتی مانند صدای طرف ضمن جویا شدن از حال سالمند خود با او نیز در ارتباط باشید. باید این واقعیت را درک کنید که اگر ویژگیهای بیشتری میخواهید، احتمالاً باید هزینه نیز بپردازید. ویژگیهای سختافزاری را فراموش نکنید! وضوح تصویر معمولاً بیعیب و نقص است، بنابراین میتوان ویژگیهای چهره را تشخیص داد. دوربین یکی از عواملی است که بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر بسیار بالایی دارد زیرا برای داشتن یک خروجی بهتر یک دوربین با وضوح بالا نیاز است، اما باید بدانید که خروجی فقط به ورودی بستگی دارد. بهتر است هنگام نصب در قسمت عمودی یا دیواری برای پوشش سطح وسیع استفاده شود.

در همان سال 1942 میلادی اولین دوربین مداربسته بر روی موشک ساخته شد که هدف از طراحی و نصب این دوربین مداربسته مشاهده روند راه اندازی موشک بود.والتر بروچ اولین مهندس آلمانی وطراح دوربین مداربسته در سطح جهان بود.از دوربین های مداربسته به عنواان نخستین حوزه در صنعت بانک و موسسات مالی و اعتباری استفاده شد.در سال 1996 AXIS اولین دوربین مداربسته IP جهان را ساخت و می توان به عنوان اولین تولید کننده دوربین مداربسته تحت شبکه IP از او یاد کرد. طبق تجربه ما در امر نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته باید عرض کنیم که برای هر دوربین یک اپداپتور 2 آمپری 12 ولتی کافی است البته با اینکه مصرف اکثر دوربین های مدار بسته طبق برچسب روی آنها در حدود 1.3 تا 1.4 آمپر می باشد ولی شما حتما 2 آمپری بزنید تا هم کیفیت تصویر خوب باشد هم در آینده دوربین مربوطه به مشکل برخورد نکند. دوربین های نظارتی و امنیتی از لحاظ شکل ظاهری می تواند دسته بندی های فرعی دیگر نیز داشته باشد که در این جا به آن ها اشاره می کنیم. NVR نیز متناسب با دوربین های تحت شبکه قیمت بالاتری دارند. معوملا از دوربین مداربسته متحرک PTZ اسپید دام در فضاهای باز استفاده می شود و می توان نقاطی را به صورت اتوماتیک برای جهت دوربین در سیستم دوربین های نظارتی تعریف کرد.

زیرا با وجود دوربین مدار بسته در یک فضای مشخص دسترسی ها با توجه به نظارت هایی که به صورت آنلاین توسط سیستم دوربین های نظارتی و امنیتی صورت می گیرد کاهش پیدا می کند و این بازدارندگی یکی از بهترین دلایل برای خرید دوربین های نظارتی از سوی کاربر می باشد. شما با خرید دوربین مداربسته به صورت نسبی و نا خودآگاه یک امنیت نسبی را با توجه به نقش بازدارندگی دوربین مداربسته دارد ایجاد می کنید. لازم به ذکر است که دوربین های نظارتی دام (Dome) با توجه به نوع ظاهر و ساختار که دارد کمتر در دسترسی فیزیکی بوده و در مقابل دزدی غیر قابل دسترس تر می باشد. خیر. امروزه اکثر دوربین های مدار بسته دارای دید در شب هستند و داشتن این قابلیت آپشن خاصی به شمار نمی آید که بخواهید به آن توجه نمایید. در حالی که وقتی از DVR استفاده می شود نمی توان به صورت مجزا به تصاویر دوربین مداربسته دسترسی داشت و تنها می توان به دستگاه ضبط دسترسی پیدا کرد.

در ابتدا شما را با چرایی دوربین مداربسته و علت خرید و قیمت دوربین مداربسته آشنا می کنیم و سعی می کنیم تا شما در انتخاب یک سیستم دوربین های نظارتی و امنیتی به صورت کامل راهنمایی کنیم. آیا دوربین های مداربسته قابلیت ضبط صدا دارد؟ هر کدام از مدل های دوربین مداربسته سیم کارتی قابلیت های متفاوتی و متنوعی دارند . دوربین مدار بسته دام Dome : دوربین های مدار بسته سقفی هستند که شبیه نیم دایره بوده و بسیار پر کاربرد هستند که قابلیت دید شب IR هم دارند. بر اساس منابع موثق اولین دوربین های آنالوگ بر بستر کابل کواکسیال هم در همان دهه 1370 شمسی وارد بازار ایران شده و در سازمانهای دولتی نصب شدند. از زمانی که برای اولین بار دوربین مداربسته وارد بازار ایران شد، کمتر کسی تصورش را می کرد که بجز سازمانهای دولتی حساس در کشور، نصب دوربین در سطح شهر، فروشگاه ها، پمپ بنزین ها، منزل و خلاصه هر نقطه ای که فکرش را بکنید، بصورت گسترده انجام شود. سطح رمزگذاری ROI از 1-6، قابل تنظیم است. سطح نور محیطی که می خواهید دوربین را نصب کنید به دقت مورد بررسی قرار دهید و مطابق با آن، دوربین مداربسته را انتخاب نمایید.

از با کیفیت ترین برند های این دسته می توان پرادا، اسپرادو، سیماران و سامسونگ سایت uncctv.ir را معرفی کرد. در دستگاه های ذخیره ساز برخی از امکانات هوشمند سازی نظیر تشخیص چهره، شمارش افراد و .. امکان پذیر شده است. دوربین مینیاتوری (مخفی): دسته ای از دوربین های مداربسته که با توجه به اندازه کوچکشان امکان مخفی کردن آنها وجود داشته باشد. همانطور که در این قسمت توضیح دادیم دوربین های نظارتی و امنیتی می تواند در نقش های مختلفی ظاهر شود که به بعضی از آن ها اشاره کردیم. همانطور که گفتیم به کارگیری نیروی انسانی از سوی کارفرما دارای هزینه های بالایی می باشد و کارفرما می تواند با تهیه و خرید دوربین های نظارتی و امنیتی به طور نامحسوس از هر مکان و از هر نقطه از دنیا محل کار خود را توسط دوربین پایش نماید.

می توان از یک آداپتور 2 آمپری مجزا یا یک درایو تغذیه با آمپراژ بالا به عنوان منبع تامین انرژی استفاده کرد. پس از نصب دوربین سیم برق آن را به آداپتور وصل میشود. سنسور از اهمیت بسیار بالایی در قیمت دوربین مداربسته برخوردار است زیرا نور پس از عبور از لنز به سنسور برخورد می کند و به موج تبدیل می شود و تصویر در دستگاه سیستم امنیتی ضبط می شود. تعداد پیکسل ها کیفیت وضوح تصویر را بالا می برد. دوربین های مداربسته آنالوگ واحد کیفیت تصویرشان TVL (تی وی لاین) می باشد. در سیستم های توربو اچ دی یا همان آنالوگ لازم است که بدانید باید از دوربین یک کابل جداگانه به هر دوربین متصل شود و نباید از کابل ها انشعاب گرفته شود. در جدول زیر لیست ابزار های مورد نیاز برای نصب یک سیستم مدار بسته به صورت کامل قرار گرفته است که می توانید از آن ها در نصب دوربین مدار بسته استفاده نمایید. در تمام شهر ها مسئولین شهری برای کنترل ترافیک و همچنین پایش شهری از دوربین های نظارتی و امنیتی استفاده می کنند زیرا استفاده از دوربین های نظارتی هم دقیق تر می باشد و هم با توجه به اینکه می توان از یک سری دوربین های کاربردی در زمینه مانند دوربین مداربسته پلاک خوان بهره برد می توان پایش شهری را به صورت جامع و کامل انجام داد.

Advantages of local domestic helper.