آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ رایگان، بیشاز۳۰۰ دقیقه آموزش ببینید
وقتی از بازاریابی دیجیتال حرف میزنیم، منظورمان شناخت بازار با استفاده از ابزارهای دیجیتال، حل مشکلات و نیازهای بازار از طریق طراحی و عرضهی محصول است. در حالی که وقتی از تبلیغات دیجیتال حرف میزنیم، فرض بر این است که محصول مشخصی داریم و صرفاً میخواهیم با استفاده از ابزارهای دیجیتالی، پیام خود را به مخاطب برسانیم. هدف گذاری برای بازاریابی محتوا، مدل کسب و کار بر اساس محتوا، تقویم محتواو استفاده از پلتفرمها و ابزارهای مختلف برای بازاریابی دیجیتال، از جمله بحثهایی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است. کتاب گوگل ادوردز برای تازهکاران که فقط به یک حوزه از دیجیتال مارکتینگ به صورت دقیق میپردازد و از ۰ تا ۱۰۰ مبحث تبلیغات کلیکی در گوگل را شامل میشود. قیفهای فروش آنلاین به شیوهای طراحی میشوند که میتوانند سرنخهای خوبی به دست بیاورند.
میزان بودجه دیجیتال مارکتینگ بستگی به گستردگی کسبوکار شما، گستردگی فعالیت و سطح کار رقبای شما دارد. با توجه به این موارد، نسبتی از بودجه کل مارکتینگ را به این کار اختصاص بدهید. در تبلیغات کلیکی، شما تبلیغی را به یک منتشرکننده میسپارید و به ازای هر کلیکی که روی آن تبلیغ میشود، مبلغی را به او می پردازید. در نتیجه کلیک روی این تبلیغها، مخاطبان به سایت شما منتقل میشوند و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.
پاسخ این پرسش بستگی به پرسونای مخاطبان شما و همچنین جایگاه آنها در قیف فروش و نقشه سفر مشتری دارد. عموما شما باید ترکیبی از محتواهای مختلف را برای انواع مراحل به کار ببرید. به عنوان مثال پستهای وبلاگ و شبکههای اجتماعی برای مرحله آگاهیبخشی به مخاطبان مناسب هستند؛ در حالی که برای مرحله تصمیمگیری میتوانید از محتواهای ویدیویی مانند وبینار استفاده کنید.
مدیریت و بازاریابی شبکههای اجتماعی، از ترندترین روشهای دیجیتال مارکتینگ است!
ممکن است قبلا شرکت شما به منظور ارزیابی عملکرد کارکنان، تست A / B را انجام داده باشد. حال به کمک اتوماسیون بازاریابی و فروش این فرآیند به صورت خودکار انجام میگیرد. با مقاومت بیشتر مصرفکنندگان در برابر شکلهای سنتی تبلیغات، برندها و استارت آپهای مصرفی به طور یکسان بودجههای بیشتری را به سمت بازاریابی محتوا و قالبهای تبلیغاتی همسان اختصاص میدهند. اگر می خواهید افراد واکنش مثبتی نسبت به بازاریابی پورسانتی داشته باشند، می بایست فضای راحتی را برای آنها ایجاد کنید تا بتوانند به صورت آنلاین خریداری کنند.
آیا بررسی رفتار مصرف کننده بخشی از بازاریابی است؟ وقتی هست، پس بررسی رفتار مصرفکننده با استفاده از ابزارهای دیجیتال، بخشی از بازاریابی دیجیتال است. آیا تحقیقات بازار بخشی از بازاریابی است؟ وقتی هست، پس تحقیقات بازار با ابزارهای دیجیتال، بخشی از بازاریابی دیجیتال است. سعی کنید از اهدافی استفاده کنید که خاص، قابل سنجش، قابل دستیابی، واقعی و محدود به زمان باشد. اینکار به شما کمک میکند اهداف بهتری تدوین کنید و در رسیدن به اهداف مصمم باشید. همانطور که قبلاً نیز گفتیم شما باید درک درستی از مخاطبان خود داشته شرکت طراحی سایت سی یو وب باشید. اطلاعاتی همچون سن، جنسیت، وضعیت تحصیلات، درآمد، علایق و سلیقهها میتواند شما را در شناخت هر چه بیشتر مشتری یاری کند.
با استفاده از شبکههای اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ میتوانید به راحتی کسب و کار خود را شروع کنید. سپس میتوانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید. تعداد کاربران تلفن همراه روزبهروز در حال افزایش است و انتظار میرود این روند در سالهای آینده نیز ادامه یابد.
- ما در بحث آموزش دیجیتال مارکتینگ در دانشگاهها در این باره بیشتر صحبت کردهایم.
- بازاریابی دیجیتال به شما امکان میدهد تا در زمان واقعی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
- میل چیمپ یک سرویس تبلیغات و ایمیل مارکتینگ است که به شما اجازه میدهد جنبههای مختلف یک کمپین ایمیل مارکتینگ از جمله میزان باز شدن ایمیلها و میزان ترافیک را پیگیری کنید.
- در بازاریابی دیجیتال با استفاده از نرمافزارهای مخصوص آنالیزی که در سیستمهای بازاریابی تعبیه شدهاند، میتوانید تعداد دقیق افرادی که از صفحه موردنظرتان بازدید کردهاند را در هر لحظه مشاهده کنید.
- هرگونه فعالیت بازاریابی که در فضای آنلاین انجام شود، در این دسته قرار میگیرد.
با این حال، اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد، نتایج ممکن است حتی سریعتر خود را نشان دهند. یکی از ابزارهای کاربردی گوگل برای مدیران سایتها گوگل استودیو یا همان Google Data Studio است که در این مقاله از وب24 به بررسی آن پرداختهایم. احتمالا این مساله به این دلیله که تعریفی که در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ ارائه شده مربوط به دهههای اخیره و قطعا منظور از وسایل الکترونیکی، نسل جدید این وسایله و نه نسخههای قدیمی. اما در بازاریابی دیجیتال از نوع آنلاین این 2 نکته منفی وجود ندارد بلکه بسیار دقیق قابل هدفگیری و قابل سنجش است. استفاده از رادیو برای مخابره یک پیام تبلیغاتی میانبرنامهای و یا حتی اسپانسرینگ یک برنامه میتواند روش بسیار کاربردی باشد.
فراموش نکنید وجود وجوه تمایز و مزایای رقابتی برای مخاطب شما بسیار مهم است. مزایای رقابتی شما میتواند قیمت مناسب، پشتیبانی فروش، بن تخفیف و یا هر چیز دیگری باشد که به ذهن رقبای شما نرسیده و شما در آن اولین هستید. اگر در هنگام تولید محتوا به بهترین وقت انتشار و زمانی که بیشترین خواننده و تاثیرگذاری را دارد فکر کنیم، قطعا میتوانیم محتوای تولید شدهمان را “دیده شده” بنامیم. یا در مثالی دیگر می توان به تبلیغات گوگل ادز اشاره کرد، که لینک وب سایت را کاملا مشابه سایر لینک های دیگر و تنها به همراه یک کلمه AD که در کنار لینک قرار می گیرد، در صفحات ابتدایی نتایج جستجوی کاربران نشان می دهد.
انواع دیجیتال مارکتینگ چیست؟
اینطوری تعداد بیشتری در خصوص محصول یا خدماتتون صحبت میکنن و این باعث افزایش دیده شدن شما میشه. با دیجیتال مارکتینگ تمام این اطلاعات خیلی راحت و سریع در دسترستون قرار داره. همچنین خوشحال میشویم تا پاسخگوی نظرات و سوالات شما در بخش کامنتها درباره مقاله شاخه های دیجیتال مارکتینگ باشیم. از طرف دیگر توسعه دهندگان Back-end باید به زبانهای برنامه نویسی بخش سرور مانند پایتون، PHP و Ruby مسلط باشند. آنها همچنین باید سیستمهای پایگاه داده پشتیبان مانند MySQL را اجرا کرده و اغلب باید با چارچوبهای PHP و سیستم های کنترل ورژن آشنا باشند. علاوه بر این توسعه دهندگان وب تمام وقت، اغلب مسئولیت نگهداری وب سایت را نیز بر عهده دارند.