کاهش محبوبیت کابینه کیشیدا به ۳۵ درصد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری کیودو ۲ دلیل عمده کاهش محبوبیت کابینه کیشیدا را افزایش شاخص عمومی قیمت‌ها و ارتباط برخی از اعضای حزب وی با کلیسای اتحاد عنوان کرده است.

میزان نارضایتی مشارکت کنندگان در نظرسنجی کیودو از کابینه وی برای دومین ماه متوالی افزایش یافته و به ۴۸.۳ درصد رسیده است.

وزیر احیای اقتصادی ژاپن گفته که در برخی از مراسمی که میزبانی آن برعهده کلیسای اتحاد یا گروه‌های مرتبط با آن بوده، حضور داشته است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84907686/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%86%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DB%B3%DB%B5-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF

میزان محبوبیت کابینه کیشیدا در ماه سپتامبر ۴۰.۲ درصد و در ماه سپتامبر ۵۴.۱ درصد بود. علاوه بر ۲ دلیل عنوان شده در بالا، هزینه‌های بالای دولتی برای مراسم خاکسپاری و تدفین شینزو آبه نخست وزیر سابق که در ماه جولای ترور شد نیز از دیگر علل کاهش محبوبیت دولت وی عنوان شده است.

این نظرسنجی تلفنی که امروز نتایج آن اعلام شد، نشان می‌دهد که گزارش‌ها از ارتباط برخی قانونگذاران عضو حزب لیبرال دموکرات با کلیسای اتحاد بر شعله نارضایتی‌ها از دولت دمیده است.

در نظرسنجی قبلی انجام شده ۸۳.۱ درصد از مشارکت کنندگان، اسناد و مدارک در خصوص ارتباط اعضای حزب حاکم با کلیسای اتحاد را ناکافی می‌دانستند.

«فدراسیون خانواده برای صلح و اتحاد جهانی» که بیشتر به عنوان «کلیسای اتحاد» شناخته می‌شود، یک جنبش مذهبی جدید است که اعضای آن به عنوان متحدگرایان یا بیشتر به عنوان «مونی‌ها» شناخته می شوند. این انجمن به طور رسمی در اول می ۱۹۵۴ تحت نام انجمن روح القدس برای اتحاد مسیحیت جهانی (HSA-UWC) در سئول پایتخت کره جنوبی توسط «سان میونگ مون» تأسیس شد.

فومیو کیشیدا رهبر حزب لیبرال دموکرات در ماه اکتبر سال گذشته به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب شد.

احزاب مخالف دولت از نخست وزیر خواسته‌اند تا به ویژه دایشیرو یاماگیوا وزیر احیای اقتصادی ژاپن را که حاضر به انکار ارتباط خود با این کلیسا نشده، برکنار کند.