کانال هواساز داکت اسپلیت فن‌کوئل کولر دریچه بازدید پیشه و مهارت مشهد، ابوطالب دیوار

کانال هواساز داکت اسپلیت فن‌کوئل کولر دریچه بازدید پیشه و مهارت مشهد، ابوطالب دیوار

زیبایی و دکوراتیو بودنِ دریچه طرح اسلوت بر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت اسلوت از جمله مزایای اصلیِ این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت دریچه بازدید می‌باشد. فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت طرح اسلوت به دو صورتِ ۳ و ۵ سانتی قابلِ ساخت است. به منظور دسترسی و تعمیر و نگهداری دستگاه داکت اسپلیت و دمنده و مکنده هایی که در سقف تعبیه می‌شوند از این نوع دریچه استفاده می‌گردد.

  • طریقه ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا به اینگونه است که ابتدا محل مورد نظر برای نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت اندازه‌گیری می‌گردد و سپس اضلاع فریم دریچه با درنظرگرفتن نیم سانت بادخور بریده شده و این اضلاع به هم وصل می‌شوند.
  • درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندیِ لولایی به وسیله قفل زیمنسی باز و بسته می‌گردد.
  • اهمیت جلوگیری از هدر رفت هوای خنک، گرم یا تهویه شده در طول مسیر داکت اسپلیت تا فضای داخلی ساختمان بر عهده کانال کشی داکت اسپلیت است.
  • درب دریچه بازدی فن کویل استیل نیز مانند انواع دیگر دریچه بازدید داکت اسپلیت در دو مدل لولایی و وزنه‌ای تولید می‌شود‌.
  • این نوع دریچه مانند دریچه دوم از نوع وزنه ای می‌باشد ولی با ایت تفاوت که دارای شیار های بر روی دربش می‌باشد و برای باز کردن آن نیز باید آن را به سمت بالا فشار دهید تا درب از فریم جدا شود تا بتوان به بالای آن دسترسی پیدا کرد.

این عملیات توسط دستگاه پاششِ رنگ پودری الکتروستاتیک به تمام سطوح داخلی و بیرونی دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی شروع و با قرار دادنِ دریچه در داخل کوره رنگ تکمیل می‌گردد.پس از انجام این مراحل و اتمام مراحل پخت رنگ، دریچه بازدید داکت اسپلیت را از کوره خارج و توسط کاورهای مشمعی ضدضربه میپوشانیم تا صحیح و سالم به محل پروژه انتقال و در جای خود تعبیه گردد. در واقع با احتساب دومیل بادخور از طرفین و نیز احتساب ضخامت لولا در یکی از اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، نسبت به برش ورق درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می‌شود. در ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت باید دورتا دورِ محیط درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزان ۱.۵ سانت به داخل لبه خورد تا از تاب خوردگی یا دفرمه شدنِ ساختار درب دریچه ‌یازدید فن کویل جلوگیری گردد. نکته مهم در ساخت درب این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت این است که روی این درب، شیار یا منفذی برای عبور هوا به سمت دستگاه فن کویل لازم نمی‌باشد و در این دستگاهها هوای برگشت دستگاه توسط کانال مجزای برگشت هوا تامین می‌شود. با برش و خم کاریِ لبه های ورق درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به ایجاد جای قفل یا قفل های زیمنس اقدام می‌شود تا پس از رنگ آمیزی دریچه بازدید داکت اسپلیت آسیبی به ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت وارد نشود. برای بازدید و تعمیر داکت اسپلیت هایی که مکش و تامینِ هوای سیستم برگشت از طریق داکتی که به فضای محیط مرتبط می‌باشد، نیازی به ایجاد منفذ روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نمی‌باشد و درب دریچه به صورت ورق ساده و بدون شیار ساخته می‌گردد.

پالت چوبی پالت پلاستیکی

دریچه داکت اسپیلت آلومینیومی با درب مشبک لولاییبرای بازدید دستگاههای داکت اسپلیت که نیاز به هوای بیشتری برای محفظه ی خود دارند از مدل مشبک آلومینیومی لولایی استفاده می شود. با توجه به اینکه امکان انتقال هوای بیشتر هوا از سوراخهای مشبک این مدل امکان پذیر است، این مدل از مناسبترین گزینه ها محسوب میشود. لازم به توصیح است تمام نمونه های دریچه بازدید داکت اسپلیت که ذکر شد را هم میتوان بصورت وزنه ای و هم بصورت لولایی با قفل تولید و عرضه نمود. دریچه بازدید داکت اسپلیت در پایین دستگاه داکت اسپلیت بر روی کلافی که برای آن در نظر گرفته شده تعبیه و مورد کاربرد قرار می گیرد.با توجه به اینکه دستگاه داکت اسپلیت بوسیله ی سقف کاذب پوشانده می شود،لذا برای دسترسی به دستگاه، وجود دریچه بازدید داکت اسپلیت لازم و ضروری می باشد.

دریچه داکت اسپلیت و هرآنچه راب به آن باید بدانید.

پس از طراحی و ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ایجاد سوراخ های محل تعبیه‌ی قفل های زیمنسی می‌رسد. سپس اضلاعِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را به میزان نیم سانت بادخوردار از طرفین برش و در مرحله بعد تمام این اضلاع را به هم متصل می نماییم و چهارچوبه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت پدید می‌آید. با تکمیل ساخت فریم به سراغ تعبیه نشیمنگاهِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خواهیم رفت. بعد از نصب سه پری با توجه به ابعاد داخلیِ فریم درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا را ساخته و دریچه بازدید داکت اسپلیت آماده اجرای عملیات رنگ می‌شود. نوع رنگ پوشش دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا از نوع پودری الکتروستاتیک است که در کوره پخته و به صورت رنگ کوره‌ای رنگ کاری می‌شود.لازم به ذکر است این مدل دریچه بازدید داکت اسپلیت را هم از جنس چوب،هم از جنس آلومینیوم و هم از جنس پی وی سی می‌توان تولید و عرضه کرد.

در واقع شبکه های موجود در قسمتِ مشبکِ دریچه بازدید داکت اسپلیت جریانِ هوا را به صورت مستقیم و آزاد به دستگاه تزریق می‌نماید و از هر گونه افت فشار جلوگیری به عمل می آورد. از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک همچنین برای هماهنگیِ بیشترِ نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت با دریچه دمنده مشبک استفاده می‌شود. دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک نیز دریچه ای است از ترکیبِ یک دریچه بازدید فنکویل ساده و دریچه مشبک، که ابعاد دریچه مشبک باید با ابعاد دریچه اصلیِ بازدید داکت اسپلیت متناسب و هماهنگ باشد که هم ترکیبِ نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای تناسب باشد و هم میزانِ هوای ورودی از قسمت دریچه مشبک به داخل محفظه‌ی دریچه بازدید کنترل و مدیریت شود.

قاب رویی دریچه از جنس مواد ABS است که دارای انعطاف پذیری و استحکام بالاست و در برابر سرما و گرما دچار تغییر شکل نمی شود . این دریچه ها بر اساس جنس بدنه و شکل ظاهری به انواع مختلفی دسته بندی میشوند که هر کدام خصوصیات و ویژگی مخصوص خودشان را دارند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. سیستم اینورتر متناسب با نیاز مصرف کننده می تواند دور موتور الکتریکی متصل به کمپرسور را به صورت پیوسته کاهش یا افزایش دهد و در برخی مواقع کمپرسور را نیز خاموش و سپس مجددا استارت می کند. خرید دستگاه های با برند معتبر ایرانی یا خارجی که اجزای داخلی آنها مانند فن و الکترو موتور متصل به فن از نوع کم صدا یا به اصلاح فوق کم صدا (سوپر سایلنت Super Silent) باشد. یکی از انواع کانالی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و در دنیا به کمک آخرین تکنولوژی ها تولید می شود.

این عایق ها می تواند حکم سرمایه گذاری بلند مدت برای ساختمان شما باشند؛ زیرا با صرفه جویی در مصرف انرژی در مدت زمان کوتاه هزینه را به سبد شما بر می گردانند. دریچه‌های گرد نیز به دو دسته برجسته و تخت تقسیم می‌شوند که در مصارف اداری و تجاری از آنها استفاده می‌گردد. ابعاد متوسط و پایین در حد یک میلیمتر و برای ابعاد بزرگ ضخامت های بالاتر در نظر گرفته می شود. لوله خرطومی پشم شیشه برای انتقال یا مکش هوای گرم با دمای بالا کاربرد دارد و این لوله مقاوم در برابر انتقال حرارت می باشد.

البته برای تسهیل و امکانپذیر بودنِ عملیات نصب باید به میزان نیم سانت از هر طرف به عنوان بادخور کسر گردد که نصاب در زمان نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی دچار مشکل نشود. برش اضلاع فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت بر این منوال صورت گرفته و پس از آن نسبت به گوشه زنیِ هریک از این اضلاع اقدام می نماییم. این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از عمومی ترین انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت است. در این مدل هم جنس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و هم جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از آلومینیوم می‌باشد. جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از پروفیل آلومینیومی با عرض ۳ و ۵ سانت است.