چرا دیزل ژنراتور را انتخاب میکنید؟

هزینه تعمیر و نگهداری ژنراتورهای گازسوز بالاتر است و قدرت آنها در مقایسه با دیزل ژنراتور کلیک کنیدها کمتر است. موتور برق ها معمولا متشکل از موتور، ژنراتورهای 3000 دور، باتری (البته در موتور برق های استارتی) وهمچنین به همراه شاسی می باشدن. مولد برق بنزینی هیوندای مدل HGPG-2010 و مدل HG5370-PG از جمله بهترین مدل های این برند به شمار می روند. ژنراتور برق ترکیبی از یک موتور احتراقی و یک ژنراتور می باشد. رنج کوچک موتور ژنراتورها می توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (KVA) برای منازل، فروشگاه ها، ادارات کوچک و تا (۳۳۰۰KVA/3.3MVA) قابل استفاده برای مجتمع های اداری بزرگ و کارخانه ها برق تولید کنند.

کاربرد دیزل ژنراتور

یکی دیگر از اجزای فرعی مهم دینام «استاتور» است که اساساً مجموعهای از سیمپیچهای محکم بستهبندی شده است که همگی در اطراف روتور بسته میشوند. یکی دیگر از انواع مولد نوع چند منظوره آن است که ممکن است برای اهداف مختلفی طراحی شده و مورد استفاده قرار گیرد. بلکه با استفاده از انرژی مکانیکی و ایجاد حرکت و تولید بار الکتریکی در سیم پیچها در مدار الکتریکی، به تولید برق به عنوان خروجی سیستم میپردازد. در سیستم های خنک کننده ژنراتور، گاها از هیدروژن استفاده می شود.

همچنین دستگاه موتور برق طول عمر کمتری پیدا می کنند.

نوع سه فاز به طور معمول قابل تبدیل به نوع تک فاز می باشد. متأسفانه، سیستمهای ذخیرهسازی الکتریکی از لحاظ فضای اشغالی و وزن به اندازه موتورهای بنزینی کارامد نیستند بنابراین جایگزین کردن آنها با موتور بنزینی کار دشواری است. برخی دیگر از موتور های دیزل با سوخت های دیگری چون مایع یا گاز طبیعی نیز کار می کنند. ژنراتور گازی مانند دیزل ژنراتور از یک موتور احتراقی و ژنراتور تشکیل شده است، با این تفاوت که سوخت مصرفی آن گاز می باشد. ژنراتور ها به صورت کلی یکی از منابع اصلی برای تولید و تامین برق محسوب می شوند که با سوخت های مختلفی کار می کنند. همچنین دستگاه موتور برق طول عمر کمتری پیدا می کنند. ژنراتورهای دارای کانوپی خیلی پر سر و صدا بوده و تشکیلات داخلی و موتور آن ها قابل مشاهده می باشد. معمولا از لرزش گیر هایی در شاسی ها استفاده می شود تا لرزش دیزل ژنراتور به سطح یا کانوپی منتقل نشود.

معمولاً برای این موضوع از ترم افزارهای سایزینگ استفاده میشوند . باتریها برای بسیاری از کاربردها بسیار سنگین هستند، به سرعت تخلیه میشوند و زمان شارژ مجدد طولانی دارند. اما علاوه بر آن از دیزل ژنراتور به عنوان منبع برق اضطراری در زمان قطعی برق هم کمک گرفته می شود. معمولا در صنایع بزرگ و کوچک برای برق اضطراری از دیزل ژنراتورهایی با توان بالای 50 کاوا استفاده می گردد و از دیزل ژنراتورهای زیر 50 کاوا که ممکن است با کانوپی باشد در مصارف خانگی استفاده می گردد که به آنها دیزل ژنراتور برق اضطراری خانگی نیز گفته می شود.

انواع دیزل ژنراتور

زمان طراحی شده برای کار کردن موتور برق ها به صورت استاندارد 8 ساعت کاری می باشد اما در صورتی که از موتور برق ها در مدت زمان بیشتری استفاده نمایید، راندمان آنها پایین تر و مصرف سوخت بالاتر می رود. برند سبز کوش نگین از جمله برندهای پرطرفدار و با کیفیت ایرانی به شمار می رود. می باشد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد هستند. هوا و گازوئیل، آنقدر فشرده می شوند که دمای این دو افزایش می یابد و این افزایش دما خود باعث احتراق می شود که باعث جمع شدن پیستون و ایجاد نیرویی می شود که از طریق شفت وارد ژنراتور می شود.

در برخی دیگر از موتور ها (معمولاً موتور های ثابت) از یک نوع دیگر نشانگر گرفتگی استفاده می شود. به طور معمول ژنراتورها دو نوع برق سه فاز و تک فاز را تولید می کنند. شکل موج این دو ولتاژ در شکل زیر نشان داده شده است. این عمل سبب به وجود آمدن اختلاف ولتاژ بین دو انتهای هادی الکتریکی یا سیم شده و به این ترتیب جریان بارهای الکتریکی و در نهایت جریان الکتریکی تولید می گردد. برای کنترل قسمت ژنراتور هم داستان به همین صورت است و پارامتر هایی مثل ولتاژ خروجی، جریان و فرکانس را می توان اندازه گیری و تنظیم نمود.

دیزل ژنراتور چیست

در غیر اینصورت، اشکالاتی را در عایق کاری بوجود می آورد. موتور برق دیزلی: سوخت مصرفی این موتور برق ها گازوئیل بوده و برای کارهای صنعتی کوچک و با ساعت کاری بالا مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا دستگاه هایی که ساعت های طولانی و بیشتر از ۸۰ درصد از توان خود کار می کنند، باید قوی و بزرگ باشند تا دوام بیاورند. از ژنراتور برق دیزل در مصارف کارخانه ای یا صنایع و خانگی استفاده می گردد. دراین راستا دیزل ژنراتور های ساخت کمپانی کامینزدر جهان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

2- برق مستقیم را از یک منبع تامین برق که به طور مستقیم بر روی شفت ماشین نصب شده دریافت کنید. تمام موتورهای مولد دارای دفترچه مشخصات هستند که می توانید بسیاری از موارد را از روی آن مطالعه کنید. منابعی که قیمت دیزل ژنراتور خود را به صورت آنلاین اعلام می کنند متاسفانه به دلایل مختلف معمولا قیمت دیزل ژنراتور را پایین تر از قیمت واقعی اعلام کرده و در زمان تحویل، در برابر ارائه ی ماشین آلات با قیمت اعلام شده ممانعت می کنند. نوع سه فاز معمولا بیشتر از ۳۵۰ ولت بوده و بهتر است از مولدهای معمولی برای آن ها استفاده نمود. مولدهای ایستاده و ثابت مزایای زیادی دارند.

برای مصارف خانگی معمولا از نوع ایستاده می توان استفاده نمود. نوع تک فاز ۲۲۰ ولتی بوده و همان ولتاژی است که در خانه ها استفاده می شود. ژنراتور برق کوچک همان موتور برق است که انرژی مکانیکی بوجود آمده از سوخت های فسیلی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند. در موتور برق ممکن است از سوخت بنزین یا گاز استفاده شود، پس از ورود هوا و سوخت به محفظه سیلندر، جرقه ای توسط شمع مشتعل می شود تا مخلوط مشتعل شود و پیستون به عقب رانده شود و نیروی مکانیکی چرخشی ایجاد شود. یکی از این شرکت ها، شرکت کیادیزل است که سابقه زیادی در این زمینه است و در سطح بین المللی فعالیت می کند. دیزل ژنراتور برق به ترکیبی از موتور با ژنراتور الکتریکی گفته می شود که سوخت مصرفی در آن گازوئیل می باشد. برای کاهش درجه حرارت، می توان سطح مقطع سیم ها را بزرگتر انتخاب کرد ولی سطح مقطع سیم پیچ ها بزرگتر می شود باید شیارها پهن تر و عمیق تری را در درون روتور ایجاد نمود که این عمل، مقاومت مکانیکی روتور را کاهش می دهد.

تولید یا مصرف الکتریسیته، وجود جریان در سیم پیچ و نیروی محرکه آنها عوامل مهمی برای تعیین تفاوت بین موتور و ژنراتور هستند که در فروش دیزل ژنراتور و موتور برق نیز موثر است. موتور برق با خروجی پیوسته و راندمان ۹۰ درصد در واقع آنقدر عملکرد بهتری نسبت به موتور احتراق داخلی دارد که میتوان امیدوار بود در آینده این موتور، محرک اصلی برای تولید وسایل نقلیه تمام الکتریکی باشد. محرک اصلی و عنصر حیاتی در استارت معمولی ژنراتور به وضوح باتری است. پاسخ واقعاً به این بستگی دارد که چرا شما یک ژنراتور میخواهید. سلام آیا امکان استفاده از دیزل ژنراتور های شما بصوزت ۲۴ ساعته فراهم است ؟

قیمت دیزل ژنراتور

از کانوپی در ژنراتورها برای کاهش صدا استفاده می شود و این کاهش صدا به قدری زیاد است که به دیزل ژنراتور های کانوپی دار، دیزل ژنراتور بی صدا یا سایلنت نیز گفته می شود. برای دسترسی به توان های بالاتر از طریق موازی سازی دیزل ژنراتورها استفاده می کنند (برای مثال: برای دستیابی به توان 10MVA می توان از موازی سازی 5 دستگاه 2MVA استفاده نمود). در واقع موتور برق، بخشی از دیزل ژنراتور است که وظیفه تولید الکتریسیته را برعهده دارد. در این مقاله، ما درباره تفاوت موتور برق و دیزل ژنراتور صحبت خواهیم کرد. ژنراتورهای چند مگاواتی برای نیروگاه های کوچک تولید برق استفاده می شوند و برای این منظور می توان از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد.

های دائم کار گفته می شود.

موتور برق بنزینی: عملکرد این موتور برق ها بسیار مناسب بوده و معمولا برای کارهای سبک تر و روزمره از آنها استفاده می شود. هم موتور برق و هم دیزل ژنراتور در اصل خود از قانون فلمینگ پیروی میکنند. موتور برق ها معمولا در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که برق دارند و به صورت اضطراری از موتور برق می خواهند استفاده کنند. اگرچه گاز طبیعی تمیزتر از گازوئیل است، اما همچنان یک سوخت فسیلی است و در نتیجه دی اکسید کربن و سایر آلاینده ها را منتشر می کند و مسئول مقدار زیادی از متان اتمسفر است. استاتور محفظه ای است که از سیم پیچ های مسی زیادی تشکیل شده است و با چرخش روتور در داخل استاتور، میدان مغناطیسی آن نیز می چرخد. نوع دیگری از دیزل ژنراتورها وجود دارد که به آن دیزل ژنراتورهای دائم کار گفته می شود. به عنوان مثال ممكن است شما از يك كنتور ۱۱۰ آمپر به اندازه ۱۶۰ آمپر در لحظه توان مصرف كنيد يا از يك كنتور ۱۲۰ آمپر ، ۲۵ آمپر هم مصرف نكنيد.

هنگام اندازه گیری قدرت پروژه باید موارد زیادی را در نظر گرفت. و اگر دیزل ژنراتور را بالا انتخاب کنیم هزینه خیلی زیادی کرده ایم پس کمی توجه برای انتخاب صحیح دستگاه خیلی به ما در هزینه کمک خواهد کرد. اگر اندازه آن بزرگتر از مجموعه ژنراتور باشد، موتور به حداکثر پتانسیل خود نمی رسد. بنابراین اگر دستگاه شما در مزارع یا جایی دورتر از شما قرار دارد نیازی به کانوپی ندارید. این دیزل ژنراتورها دارای کیفیت مناسبی هستند که از نظر هزینه نسبت به ژنراتور استمفورد قیمت کمتری دارند. دلیل این امر نیز وجود عواملی نظیر میزان برق مصرفی تجهیزات، نوع سوخت مصرفی و نوع روشن شدن دستگاه های مصرف کننده برق که اغلب دارای شدت جریان بیشتر در هنگاه شروع به کار یا استارت اولیه می باشند، بوده و همین عوامل موجب سخت تر شدن انتخاب صحیح برای کاربر شده است.

این نشانگر نسبت به میزان خلاء یا فشار هوای ورودی موتور تحریک می شود. اما تفاوت کارایی موتور برق و دیزل ژنراتور های مختلف مانند دیزل ژنراتور کامینز در این است که دیزل ژنراتور دارای قطعات و تجهیزات دیگری به جز موتور برق است که امکان استفاده از برق تولید شده توسط موتور برق را برای ساختمان ها فراهم می آورد. مولد مدل FPG7800-E2 و مدل 8500-E1 SPG از جمله بهترین محصولات این برند محسوب می شوند. برای مزارع بهتر است از نوع دیزلی یا بنزینی استفاده شود. موتور برق گازی: این موتور برق ها با گاز خانگی فشار ½ پوند کار می کنند که برای مصارف خانگی استفاده می گردد و به دو صورت CNG و LPG تقسیم می شوند. توصیه می شود علاوه بر تهیه این تجهیز از مراکز معتبر ارائه دهنده ژنراتور برق که تضمین کننده اصالت کالا هستند از کارشناسان با دانش در این راستا مشاوره دریافت نمایید، هایپر صنعت فامکو از جمله مراکز معتبر در این زمینه است که با بهره گیری از کارشناسان برگزیده و با دانش و با تجربه ای است که با مشاوره رایگان، کاربر را در انتخاب صحیح یاری می نمایند.

وجود دیزل ژنراتور از نوع تامین برق اضطراری در این بخش کمک های بسیار حیاتی را انجام داده است. ژنراتور برق با توجه به اینکه دارای انواع مختلفی اعم از نوع سوخت مصرفی، میزان توان برق تولیدی و همچنین میزان سر و صدا می باشد، به منظور انتخابی مناسب و کارآمد باید توسط کارشناسان فنی انتخاب گردد که هایپر صنعت فامکو به عنوان تنها هایپر مارکت تجهیزات صنعتی در خاورمیانه و با بیش از دو دهه سابقه در این زمینه و بهره گیری از کارشناسان متخصص و حرفه ای، می تواند بهترین انتخاب را برای شما انجام دهد.