قیمت انواع دوربین مداربسته و دسته بندی آنها بر اساس کارکرد و شکل ظاهری آنها

از انجایی که نحوه اتصال دستگاه NVR تا حد زیادی مشابه دستگاه DVR است و از این رو به آن اشاره نمیشود. در ایران برندهای زیادی وجود دارند که با قیمت و کیفیتهای مختلف عرضه میشوند برخی از این برند های محبوب که رنج قیمتی و کیفتی متفاتی رو پوشش میدهند و بر حسب نیاز کاربر از دوربینهای مدار بسته اقتصادی تا دوربین های حرفه رو دارند مانند برند هایک ویژن (HIKVISION) و برند داهوا (DAHUA) و برای کاربرد های اداری و اپارتمانی انواع دوربین AHD وجود دارند. کیفیت این دوربین های مداربسته انالوگ بوده و امکان استفاده از ان ها بصورت دوربین مداربسته انالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP وجود دارد.استفاده از این دوربین ها زمانی توصیه می شود که سیستم مداربسته از نوع انالوگ بوده اما اتصال یک یا چند دوربین بصورت مستقیم به شبکه مورد نیاز است. با این تفاسیر چه زمانی از بستر کابل های کواکسیال استفاده کنیم؟

به صورت ساده می توان گفت با استفاده از دوربین مداربسته می توانید از راه دور فضای مورد نظرتان را کنترل کنید. دیگر نیاز نیست برای خرید دوربین مداربسته بسیاری از زمان خود را صرف خرید حضوری کنید فقط با چند کلیک خریدی تضمین شده داشته باشید. بطور کلی در دهه میلادی بین 1990-2000 در بسیاری از کشورها استفاده از سیستم امنیتی دوربین های مداربسته بسیار رواج یافت. همان طور که خواندید کمپانی داهوا در تولید محصولات سیستم نظارت تصویری بسیار موفق بوده است و محصولات خوبی را به بازار عرضه کرده است. این قابلیت برای مراکز خرید بسیار کاربرد دارد بهگونهای که فروشندگان با توجه به اطلاعات دوربین میتوانند محصولات پرطرفدار خود را شناسایی کنند.

دوربین مدار بسته ، Closet Circuit Television که آن را با نام استعار CC-TV نیز می شناسند ، یکی از بهترین و پرفروش ترین محصولات و تجهیزات امنیتی برای ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری ، بیمارستان ها و کارخانه ها و … از آنجایی که در ساخت دوربینهای داهوا از تکنولوژیها و فناوریهای گوناگونی استفاده شده است سالها این دوربینها به عنوان بهترین محصول در بازار شناخته میشد. البته لازم به ذکر است که محصولات داهوا شاید کمی گرانتر از محصولاتی با مارکهای متفرقه باشد که این عمر طبیعی است. بسیاری از شرکت های ایرانی و خارجی در زمینه تولید محصولات سیستم های امنیتی و نظارتی فعالیت می کنند. الف: دوربین مداربسته بدون دستگاه مرکزی: این دوربینها از طریق تکنولوژی wifi به یک اکسس پوینت wireless متصل میشوند و تصاویر را در شبکه پخش میکنند. این نوع دوربین ها به دستگاه DVR و با استفاده از کابل کواکسیال متصل میشوند. خیلی از افراد برای خرید دوربین مداربسته لوتوس به قابلیت ها و ویژگی های آن دقت می کنند و قیمت را در ملاکهای بعدی مد نظر دارند و به همین سبب باعث می شود که محصول خوب و مناسبی را برای تامین امنیت مکان خود انتخاب کنند. فرض کنید در یک پروژه IP با 4 دوربین و یک دستگاه NVR، حدود قیمت خرید دوربین مداربسته و دستگاه 8.500.000 می باشد (بدون در نظر گرفتن تجهیزات نصب).

همیشه نکاتی برای خرید دوربین مداربسته وجود دارد که باید به آنها توجه داشت و برخی از آن ها، قیمت، تکنولوژی، برند، کیفیت، لنز، کیس و بدنه، قابلیت دید در شب، مخفی شدن، نحوه فروش محصول و غیره که البته باید دید برای مصارف خانگی این محصول را می خواهید یا استفاده های دیگری از آن دارید. توجه داشته باشید که در توتال شبکه انواع پکیج داهوا متناسب با نیاز شما وجود دارد که با خیال راحت میتوانید آنها را تهیه کنید. معمولاً از این دستگاه برای دوربینهای تحت شبکه داهوا استفاده میشود. سیستم دوربین های مداربسته از قسمت ها و تجهیزات مختلفی تشکیل شده است. در قسمت بعد شما را با این تجهیزات بیشتر آشنا میکنیم. به این ترتیب با از مکان های دیر با اتصال به DVR میتوانید به تماشا و ضبط تصاویر بپردازید.

از آنجایی که بیشتر افراد برای حفظ و ایجاد امنیت خود و مکان مورد نظرشان اقداماتی می کنند، انتخاب دوربین مدار بسته یکی از بهترین اقدامات در این راستا می باشد. برای اینکه امنیت دستگاه بیشتر حفظ شود دستگاه دی وی آر را می توان در داخل رک جای گذاری کرد و درب فلزی آن را قفل نمود . امروزه با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مدار بسته زیادی تولید شده اند که با دزدگیر اماکن و موبایل و تلفن فرد قابلیت ست شدن دارد و به محض مشاهده و روئت هر گونه مورد مشکوک از طریق این دستگاه ها اطلاع رسانی انجام می دهند. قیمت داهوا با توجه به نوع محصول متفاوت است برای اطلاع از بروزترین قیمت داهوا میتوانید به سایت توتال شبکه مراجعه کنید. در واقع جدیدترین نسل دوربین های مداربسته IPیا تحت شبکه می باشد که مورد استقبال خوبی در بازار جهانی قرار گرفته است.این نوع دوربین های مداربسته از امواج کاملا دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کند.یعنی برخلاف دوربین های مداربسته انالوگ این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کند.

برای اولین بار دوربین مداربسته در سال 1942 میلادی بابت مشاهده عملکرد پرتاب موشک های V2 توسط شرکت زیمنس آلمان طراحی و نصب شد. کاربرد نوع دیگر این دوربین های مداربسته در مکان هایی می باشد که ممکن است طی یک فعالیت صنعتی امکان دسترسی و مشاهده برخی از سمت های فرایند وجود نداشته باشد. غالباً چنین تاریکی در عموم فضاهایی که میشناسیم وجود ندارد. دوربین های سایت را بررسی کنید و دوربینی که با شرایط شما بیشترین تناسب را دارد، سفارش دهید. انواعّّی از کانکتور BNC وجود دارد، بدلیل استحکام نوع 3 BNC بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. تقریبا بیش از 5 میلیون دوربین مداربسته در انگلستان نصب شده که بطور تقریبی تصور کنید که به ازای هر 10نفر یک دوربین مداربسته در سطح کشور انگلیس نصب شده است.به گفته یکی از موسسات امنیتی بین المللی در حدود 70 در صد آمار کلاهبرداری، جرم و جنایت به دلیل نصب سیستم امنیتی دوربین های مداربسته کاهش یافته است.از مهمترین اصولی که در نصب سیستم امنیتی دوربین مداربسته باید به کار گرفته شود این است که حتما برچسبی مبنی بر وجود دوربین مداربسته در ان مکان وجود داشته باشد تا افراد از وجود آن مطلع و آگاه باشند. به علاوه امکان انتقال تصاویر از طریق کابل RG59 تا حداکثر فاصله ۵۰۰ متر نیز بهینه شده است.

دوربین مدار بسته AHD : این نوع دوربین های مدار بسته نیز طی چند سال اخیر بسیار پرکاربرد شده اند زیرا ساختار نصب آنها مانند نصب دوربین مدار بسته آنالوگ می باشد ولی دارای کیفیت بسیار بالاتری به نسبت دوربین های آنالوگ می باشد و در عین حال قیمت دوربین های مدار بسته AHD فقط چند درصد از دوربین های آنالوگ بالاتر است بهمین دلیل مقرون بصرفه می باشد و حتی کیفیت این دوربین ها به حدی است که برای تشخیص پلاک خودرو و فواصل بیشتر می تواند استفاده سایت uncctv.ir گردد. کمپانی داهوا همواره در حوزه هوشمند سازی منازل محصولات مختلفی را تولید میکند که یکی از محصولات پرکاربرد آن قفل هوشمند است. زیرا محصولات داهوا در عین حال که کیفیتی خوب دارند، دارای قیمت مناسبی نیز هستند و این موضوع برای کاربران بسیار اهمیت دارد. امروزه با پیشرفت هایی که در دنیای علم و تکنولوژی رخ داده است، هر روزه انواع دوربین مداربسته با سیستم ها و ویژگی های مختلف در حال تولید هستند و شرکت ها و کمپانی های مختلفی در دنیا در حال تولید سیستم های نظارتی و تجهیزات آن ها می باشند. حال که با بستر های انتقال تصویر در دوربین های مداربسته آشنا شدیم، باید تصمیم یگیریم که برای پروژه دوربین مداربسته خود از کابل های کواکسیال استفاده کنیم یا کابل های شبکه.

تنظیم نوردهی تصویر به صورت دیجیتالی متناسب با شرایط محیطی در واقع D-WDR نواحی که دارای شدت روشنایی زیاد است را کاهش و آن نواحی که دارای شدت روشنایی پایین هستند را افزایش می دهد و در نهایت تصاویر با اختلاف سطح نوری را بهتر نمایش می دهد. در کشور انگلستان از دوربین های مداربسته در تیراژ بالایی استفاده می شود و توسط دولت انگلستان استفاده از سیستم امنیتی دوربین مداربسته به شدت در دستور کار قرار داده شده است. برای این کار باید از آداپتور استفاده شود. باید یک محصول متناسب با بودجه خود خریداری کنید. معمولا دوربین های مداربست دارای رزولیشن 1080P را با نام دوربین مداربسته FULL HD می شناسند. AHD : نسل جدید دی وی ارها و دوربین های مداربسته ات که کیفیت تصاویر ان ها HD یا FULL HD می باشد. برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP نیاز به دی وی ار یا دستگاه ضبط تصاویر دوربین های مداربسته نیست. اولین دوربین مداربسته IPیا تحت شبکه در سال 1996 توسط کمپانی AXIS معرفی شدند.

علاوه بر تمام این موارد چنانچه بخواهید به صورت آنلاین محل کار یا زندگی خود را چک نمائید خرید یک مودم روتر را هم به لیست قبلی بیافزایید. اینکه به فکر خرید دوربین مداربسته افتاده اید، یعنی شما به کیفیت زندگی و کسب و کارتان اهمیت می دهید. از این مدل دوربین مدرابسته می توانید برای مسائل پزشکی و درمانی، انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، عملیاتهای امنیتی، کنترل کودکان و سالمندان، تامین امنیت خودرو و محل زندگی و کار مورد استفاد نمایید . تا اینکه سرانجام در سال 1980 در سراسر امریکا در سطح گسترده ای دوربیین های مداربسته در مراکز عمومی نصب و بکار گرفته شد و این نتیجه گیری بدست امد که استفاده از دوربین های مداربسته راهی به صرفه تر از بکارگیری نیروی انسانی پلیس برای ثبت تخلفات می باشد. بنابراین ، اجازه می دهد تا دوربین در حالت استفاده بیکار باشد و هنگامی که دوربین حرکت را در زمینه دید خود تشخیص می دهد ، می تواند روشن شود. از انواع دوربین ها ی مداربسته دام نیز دوربین های مداربسته اسپید دام می باشد که به کاربر این اجازه را می دهد که منطقه دید گسترده تری را تحت پوشش قرار دهند. شما در فروشگاه شبکه ارغوان می توانید دوربین های مداربسته مختلف را به طور کامل مقایسه کرده و پس از سفارش، درب منزل تحویل بگیرید.

اکثر بیمارستانها، مراکز نظامی و دادگستری، زندانها، انبارها، پارکینگها، مجتمعهای مسکونی و تجاری، مجموعه های اداری، بانکها، مراکز آموزشی، فروشگاه ها، مجموعه های تفریحی و هر مجموعه دیگری که در آن نیاز به حراست و نگهبانی باشد از این دوربین مدار بسته چشم ماهی استفاده می کنند که برخی از مدلهای مخفی آن را در مکان های حساس ممکن است که به کار گرفته باشند. همچنین نظارت یا امنیت با دوربین های وایرلس از طریق IP شبکه نیز انجام می شود. همچنین یکی از گران ترین نمونه های دوربین مدار بسته مدلهای بیسیم و وای فای آن می باشد که بدون نیاز به سیم کشی به راحتی می تواند برای نظارت مکانهای مورد نظر به کار گرفته شود. از نظر قیمتی نیز این دوربین نسبت به بقیه دوربین قیمت مناسبی دارد. برای کسب اطلاعات لازم و بالا بردن سطح دانش تجاری خود درباره این محصول می توانید با مشاورین تجاری این مجموعه ارتباط گرفته و از راهنمایی و مشاوره ایشان به صورت رایگان بهره مند شوید. برخی از مدل های آن بسیار ریز و مینیاتوری هستند که می توانند درون لامپ، لیوان، ساعت، سنسور آتش نشانی، انگشتر، عینک، پریز برق، پیچ روی دیوار و غیره کار گذاشته شوند و با بهترین کیفیت تصویر برداری و ضبط صدای واضح ساعتها فیلم برداری کنند بدون آنکه کسی متوجه وجود چنین دستگاه هایی شود.

دوربین های مداربسته HD یا رزولیشن بالا مطابق با نیازهای صنایع طراحی شده و این نوع دوربین های مداربسته قادر است تصاویر یا فیلم های غیر فشرده دیجیتال با رزولیشنو کیفیت بالا را از طریق کابل کواکسیال یا تصویر نقطه به نقطه انتقال دهد. برای اطلاع از قیمت داهوا در مورد دستگاههای NVR میتوانید به سایت توتال شبکه مراجعه کنید. از جمله مواردی که توسط کمپانی داهوا تولید و عرضه میشود میتوان به دوربین مداربسته، دستگاههای ضبط تصاویر XVR و NVR، سیستمهای خانه هوشمند، اکسس کنترلها و دزدگیرها و همینطور سیستمهای قفل هوشمند اشاره کرد. از مزایای دوربین های مداربسته دام می توان به ظاهر زیبا و جمع و جور و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. در برخی از کارخانه ها و کارگاه های صنعتی تحت شرایط خطرناک و دشوار عملیاتی را انجام می گیرد.

استفاده از این دوربینها تنها زمانی توصیه میشود که سیستم مداربسته از نوع آنالوگ بوده اما اتصال یک یا چند دوربین به صورت مستقیم به شبکه مورد نیاز است. شماتیک نصب دوربین آنالوگ در ادامه آمده است. در نقل و انتقالات عمومی از دوربین های مداربسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر از خارج از دید بودن محل بوجود بیاید استفاده می شود. در این مقاله از سری مقالات آموزشی سیستم های حفاظتی سایت دیدافزا به بررسی دوربین مدار بسته می پردازیم . دوربین های HDCVI داهوا در سری های Pro ، Lite و Cooper تفکیک شده اند که دوربین های مداربسته با عملکرد بالا و پروژه گرا و دوربین های اقتصادی با عملکرد متعادل تر را در بر می گیرند. دوربین های مدار بسته 2 و 3 مگاپیکسلی تصاویری باکیفیت و با جزئیات نمایش می دهند.