روایت خبرگزاری چین از جریان زندگی در روستاهای سوریه

به علاوه جنگ اوکراین که از اوایل سال جاری میلادی آغاز شدتاثیر جهانی بر ذخیره گندم در سراسر جهان داشته است. سوریه سال گذشته ۱.۵ میلیون تُن گندم از روسیه وارد کرده است. 


منبع: https://www.irna.ir/news/84832878/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87

یک کشاورز در گفت و گو با خبرنگاران و تشریح وضعیت خود از اهمیت بازگشت کشاورزان به زمین‌هایشان گفت و افزود در چنین شرایطی که کشور در بحران اقتصادی ناشی از جنگ درازمدت و تحریم‌های سخت آمریکا به سر می برد، با وقوع بحران جهانی غذا بازگشت به مزارع می‌تواند منبع درآمدی برای کشاورزان سوری باشد. 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «شینهوآ»چین، در بحبوحه شرایط اقتصادی بحرانی و  خطیر در سوریه که  از یک طرف معلول تحریم‌های آمریکا و از طرف دیگر بحران جهانی غذاست، مردم این کشور به امید امرارمعاش خود و خانواده شان از شهرهای بزرگ به به زمین‌های کشاورزی خود در روستاها بازگشتند تا به زراعت بپردازند و منتظر کمک‌های خارجی نمانند.

او در پایان تصدیق کرد بحران جهانی غذا درسی بزرگ به کشاورزان داد تا بر سر کار خود بازگردند. وی تاکید کرد زمین حرمت دارد و این زمین ما را وادار می کند به خودمان اعتماد و بر روی خودمان  و نه دیگر کشورها حساب کنیم. 

سازمان ملل متحد در ماه فوریه سال جاری سوریه را در رتبه اول میان ۱۰ کشوری که با بالاترین ناامنی غذایی در جهان مواجه هستند طی سال ۲۰۲۲  با ۱۲ میلیون نفر که از محدودیت یا عدم دسترسی به غذا رنج می برند معرفی کرد.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد مردم باید یاد بگیرند چگونه روی پای خود بایستند و کشاورزان در این شرایط نخستین الگو به شمار می روند. آنها می‌توانند به زمین های خود بازگردند و هرآنچه می خواهند بکارند. 

فردی دیگر در مصاحبه با این رسانه گفت اکنون مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و حومه شهرها  اتفاق می افتد، چرا که مردم متوجه اهمیت کشاورزی شدند. وی افزود پیش از بحران فعلی غذا در سراسر دنیا مردم ترجیح می دادند روستاها را ترک کنند تا در شهرها زندگی بهتری داشته باشند. حال این جریان به شکل معکوس در حال وقوع است. 

این کشاورز خاطرنشان کرد شرایط روز به روز سخت تر می شود و ما تنها باید بر روی خود حساب کنیم و به خودمان اعتماد داشته باشیم. او درباره برنامه زراعت خود گفت امسال به کاشتن گندم می پردازد چرا که مناطق مهم که برای رشد گندم مناسب اس تحت کنترل نیروهای آمریکایی و جنگجویان محلی متحد با آن است.