دوربین مدار بسته چیست

فیلم ها در دستگاه ضبط تصاویر بر روی یک هارد اینترنال یا هارد های کامپیوتر ضبط می شود و در زمان نیاز شما می توانید این تصاویر را توسط دستگاه بازبینی کنید و یا از آنها خروجی یا بکاپ بگیرید.دستگاه های ضبط تصویر یا سیستم دوربین مدار بسته قابلیت انتقال تصاویر را بر روی بستر اینترنت دارند و شما با این قابلیت می توانید تصاویر و فیلم های خود را از هر جای دنیا از طریق گوشی موبایل یا کامپیوتر ببینید. شرکت رادیس به دلیل اطمینان به تخصص خود قبل از سفارش نصب به مشتریان مشاوره رایگان برای انتخاب دوربین مداربسته با دلیل و محل های مناسب نصب برای گرفتن بهتر تصویر به صورت تلفنی و حضوری ارائه میدهد. برخی از دوربینها دارای پدهای چسبنده هستند تا دوربین را بتوانند به دیوار بچسبانند، اما پیچ کردن دوربین در دیوارها امنترین راه برای نصب طولانی مدت دوربین است.

در اماکنی مانند آپارتمان ها که تمامی واحد های ساختمان می خواهند از تصاویر دوربین مدار بسته بهرمند باشند دور راه حل وجود دارد1-استفاده از آنتن مرکزی و انتقال تصاویر دوربین مدار بسته بر روی آنتن مزکزی که این امر سبب می شود تا تمامی واحد های ساختمان در تلویزیون خود بتوانند تصاویر دوربین ها راداشته باشند.2-استفاده از مودم که این امر باعث می شود ساکنین با وصل تلفن های همراه خود به wifi مودم بتوانند تصاویر را با نرم افزار مخصوص انتقال تصویر به صورت P2P داشته باشند. این سیستم نیز یک سیستم دوربین مداربسته آنالوگ است که امکان انتقال تصویر را بر اساس کابل میتواند تا 500 متر داشته باشد و زیرساخت آن دقیقاً مشابه سیستم آنالوگ قدیمی است در برخی از پروژهها می توان از کابل CAT5 نیز استفاده نمود. با استفاده از کابل ها و فیش های ارتباطی به این کابل ها می توان برق مورد نیاز دوربین ها را از منبع تغذیه تامین نمود و با استفاده از کابل هایی که برای تصویر هستند تصاویر را از دوربین ها به دستگاه DVR منتقل نمود.

دوربین های مداربسته آنالوگ اولین نمونه از دوربین های مداربسته هستند که امروزه کاربرد زیادی ندارند و دوربین های مداربسته HD جایگزین این دوربین ها شده اند از مزایا و معایب این سیستم ها می توان به موارد زیر اشاره نمود. آیا باز کردن یک وب سایت یا بدتر از آن دانلود کردن یک فایل آزار دهنده نبود؟ به دلیل تغییر نور در فضاهای باز لنز دوربین مداربسته باید به نحوی باشد که توانایی تفکیک رنگ، تنظیم نمودن نور دریافتی، کم کردن و از بین بردن نویز در تصویر، نمایش تصویر واضح در شب و یا نورکم را داشته باشد و همچنین نسبت به آب و ضربه نیز مقاوم باشد. 960 H : نمایان گر تکنولوژی ساخت دوربین های مداربسته آنلاوگ است که امروزه استفاده از آنها بدلیل مطلوب نبودن کیفیت تصویر برداری در بازار بسیار کم شده است. چرا که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نصب دوربین مداربسته، علاوه بر اهمیت بسیار زیاد، دارای سود زیادی نیز است.

روش دیگر انتقال تصویر دوربین ها انتقال تصاویر تحت وب با استفاده از Ip استاتیک یا ثابت می باشد در این روش شما تصاویر دوربین مدار بسته خود را می توانید بر روی کامپیوتر داشته باشید و از هر محلی دوربین های خود را با استفاده از اینترنت چک کنید. محل اتصال پایه : محلی که دوربین مداربسته با استفاده از آن بر روی دیوار یا سقف پیچ می شود. اولین موضوعی که در استفاده از این سیستم ها به ذهن انسان خطور می کند تامین امنیت است و این موضوع یک دلیل کافی و مهم برای کسانی که از این سیستم ها استفاده می کنند می باشد در حقیقت دوربین مداربسته نوعی بازدارنده و جلوگیری کننده از وقوع جرم در محل هایی که از آن استفاده شده است می باشد.

لنز با فاصله کانونی متغییر : تصاویر با استفاده از لنز ها بر روی سنسور دوربین متمرکز و تشکیر می شوند این لنز ها در دو نوع ثابت (FIX) و متغییر (Varifocal) هستند که در نوعی از آنها که تصویر برداری به صورت پهن انجام می شود لنز ها Wide نامیده شده و در نوعی که تصویر برداری طولی و با عرض کم انجام می شود لنزها Tele نامگذاری می شوند. حسگر نور سنج : حسگر حساس به نوری می باشد که با کم شدن نور محیط LED های مادون قرمز را روشن می کند. دوربین ها نباید رو به نور نصب شوند : به هیچ عنوان دوربین های مدار بسته را رو به نور نصب نکنید به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع باعث می شود تصویر دوربین های شما خیلی روشن شود و اجسامی که از جلوی آنها رد می شوند به صورت واضح دیده نحواهند شد برای مثال چهره افراد در این حالت تاریک دیده می شود.

دو عنصر مهمی که این فناوری را نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ یا CVBs جدا و تفکیک می کند، تکنولوژی در نوع کیفیت تصویر و طول مسافت ارسال تصویر بر روی کابل کواکسیال است. در تصویر بالا یک نمونه از تفاوت کیفیت در دوربین های TVL قدیمی و دوربین های MP از نوع HD را مشاهده می کنید این تصاویر با دو دوربین آنالوگ و HD گرفته شده و به وضوح دیده می شود که تصاویر دوربین های HD بسیار با کیفیت تر از دوربین های آنالوگ می باشد. کابل : کابل های تصویر به چند مدل تصویر تک و ترکیبی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها در موارد خاصی کاربرد دارند . داکت کشی و کابل کشیسیم کشی دوربین مدار بسته به دو صورت احام می شود سیم کشی روکار و سیم کشی توکار در حالتی که سیم کشی روکار باشد نیاز است تا از داکت برای مخفی کردن سیم ها از مسیر دوربین تا دستگاه ضبط تصویر DVR و NVR استفاده شود این مرحله نیاز به سلیقه دارد تا کار شکیل باشد همچنین در این مرحله باید کوتاه ترین و بهترین مسیر انتخاب شود و کابل ها با فاصله 25 سانتیمتر از سیم برق کشیده شوند تا نویز حاصل از میدان مغناطیسی سیم های برق روی تصاویر دوربین مدار بسته شما نیافتد.برای کابل کشی تا 50 متر از کابل های ترکیبی استفاده کنید و مسیر های بیشتر از 50 متر می بایست سیم تصویر تنها کشیده شده و برای تغذیه برق دوربین ها از نزدیکترین انشعاب برق استفاده نمود.

تمامی نصابان شرکت رهاورد نیرو دارایگواهی سوء پیشینه و عدم اعتیاد و کارت های معرفی نامه از شرکت هستند این افراد عموما متخصصانی هستند که به بهترین حالت پروژه شما را انجام خواهند داد و در انجام صحیح کار و مشتری مداری کاملا توجیح هستند. دستگاه ضبط تصاویر یا DVR (Digital Video Recorder) وظیفه ضبط و نمایش تصاویر ارسالی از طرف دوربین های مداربسته را دارد بطوری که تصاویر را می توان به صورت درلحظه بر روی نمایشگر و یا تصاویر قدیمی را که بر روی هارد دیسک خود ذخیره سازه کرده است مشاهد و بازبینی کرد. وظیفه تصویر برداری از محیط بر عهده دوربین های مداربسته می باشد این دوربین ها مانند چشم انسان عمل کرده و تصاویر دریافتی از محیط را به دستگاه ضبط تصویر و نمایشگر ارسال می کنند. دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه در دوربین آنالوگ اطلاعات به وسیله سیگنال آنالوگ ارسال می شود و در دوربین تحت شبکه اطلاعات تحت پروتکلهای شبکه و به صورت دیجیتال اطلاعات ارسال می شود. محل اتصال BNC یا کانال های ورودی دوربین : برای دریافت تصاویر ارسالی از طرف دوربین ها از این پورتها استفاده می شود. ورودی منبع تغذیه : این ورودی برای تامین برق DVR توسط منبع تغذیه 12 ولت و 3 آمپر استفاده می شود.

رک یک محفظه یا قفسه استاندارد شده برای جاسازی و محافظت از تجهیزات الکتریکی و کامپیوتری است. دوربین ها را در ارتفاع مناسب نصب کنید : حداکثر ارتفاع استاندارد برای نصب دوربین ها 4 متر می باشد از این ارتفاع بالاتر باعث می شود تا فاصله دوربین تا اجسام بیشتر از استاندارد شده و یک دید از بالا را به شما خواهد داد که سبب مشخص نشدن چهره افراد و مشکلاتی از قبیل دیده نشدن جزئیات می شود. برای مشاهد و ضبط تصاویر دوربین های مداربسته از DVR استفاده می شود دی وی آرها در انواع مختلف آنالوگ و HD ساخته می شوند که به DVRهای HD نام HD DVR اتلاق می گردد این دستگاه ها در ظرفیت های 4، 8، 16، 32 و 64 کانال وجود دارند و هر کانال به معنی ظرفیت نصب یک دوربین بر روی DVR است یعنی یک دستگاه 4 کانال حداکثر ظرفیت نصب 4 دوربین را دارد.بر روی این دستگاه ها هارددیسک های internal نصب می شود که هارد های مورد استفاده در کامپیوتر های خانگی می باشد و بسته به ظرفیت هارد و کیفیت تصاویر دوربین مداربسته مدت روز ضبط و ظرفیت هارد مشخص می شود.این دستگاه ها قابلیت اتصال بر روی اینترنت را دارند و با برنامه و نرم افزار منعطف آنها می توان ضبط و مدیریت سیستم مداربسته را انجام داد و انتقال تصاویر بر روی موبایل و کامپیوتر از طریق این دستگاه امکان پذیر می شود.

دوربین های مداربسته عموما برای استفاده های امنیتی و نظارتی کار برد دارند و مثال هایی از این کاربردها را در تصاویر بالا مشاهده می کنید که چند نمونه از کاربرد دوربین مداربسته از جمله در مکان هایی که کوره های ذوب آهن وجود دارد و امکان حضور نیروی فردی در نزدیکی آنها بدلیل حرارت نیست و یا کنترل ترافیک و یا کنترل هوشمند تردد برای سازمان های راهنمایی و رانندگی و همچنین نمونه ای از استفاده از دوربین مداربسته در کنترل عبور و مرور فضای یک کارخانه و انتقال تمامی این تصاویر به اتاق های سایت uncctv.ir مانیتورینگ می باشد. نصب دوربین برای کارخانه امری ضروری است زیرا با این سیستم مدیر شرکت می تواند در زمان استراحت در دفتر خود، یا در زمان هایی که در کارخانه حضور ندارد تصاویر خطوط تولید و کارکنان خود را در هر لحظه داشته باشد همچنین با نصب دوربین های گردان در سالن های تولید می توانید تمامی گوشه و کنار های سالن را با چرخاندن و کنترل دوربین از راه دور ببینید حتی قابلیت زوم و فوکوس نیز برای شما از راه دور امکان پذیر است.

از دوربین ها مناسب برای هر فضایی استفاده کنید : قبلا هم توضیح داده شد با توجه به پلاک مشخصه دوربین ها از هر دوربین در محل مشخص و استاندارد خود استفاده کنید این موضوع می بایست توسط نصاب مشخص شود تا در نصب هر دوربین مشخصات لنز، IP و غیره در نظر گرفته شود. تهیه نقشه و جایگذاری دوربین هااولین قدم قبل از نصب سیستم نظارتی تهیه نقشه و جایگزاری دوربین ها به توجه به فضای دخلی و بیرونی اماکن می باشد برای مثال دوربین های سقفی دارای لنز های wide هستند یا می توان گفت فیلم برداری در این دوربین ها به صورت پهن است و عموما از این نوع دوربین ها در فضاهایی مثل اتاق ها استفاده می شود و یا دوربین های دیواری که لنز آنها Tele یا طولی است برای فضاهایی مانند خیابان ها راه رو ها و سایر محیطی که فیلم برداری طولی احتیاج دارد استفاده می شود.برخی دیگر از مشخصات دوربین های مدار بسته نیز تعیین کننده است که می توان در این مشخصات به حالت دید در شب دوربین، ضد آب یا ضد گردو غبار بودن دوربین ها که این موضوع تعیین کننده دوربین های داخل و خارج ساختمان می باشد اشاره نمود در دوربین هایی که روی پلاک آنها In Door نوشته شده شما عموما نمی توانید آنها را در محیط بیرون نصب کنید چون در مقابل ورود آب و گردو غبار آسیب پذیر هستند و در این حالنت می بایست از دوربین هایی با مشخصه out Door استفاده شود.

ورودی صدا : برای وصل میکروفن یا دوربین هایی که میکروفون بر روی آنها تعبیه شده از این پورت استفاده می شود. پورت RS485 : خروجی کنترل کننده برای دوربین های PTZ می باشد. پورت LAN : برای اتصال دستگاه DVR به اینترنت از این پور می توان استفاده نمود. دوربین مدار بسته تحت شبکه و IP نوعی از سیستم های مدار بسته هستند که در بستر شبکه کار می کنند بدلیل داشتن IP مخصوص برای هر دوربین و دستگاه به آنها دوربین های IP گفته می شود و بخاطر نصب آنها در بستر شبکه به آنها عنوان دوربین های تحت شبکه نیز داده شده است مزیت این سیستم ها کیفیت بسیار بالای تصاویر و معایب آن تاخیر در ارسال تصویر و قیمت بالا می باشد.از دوربین های مدار بسته Ip در پروژه های حرفه ای با وسعت بالا استفاده می شود از دیگر مشکلات این سیستم ها می توان محدودیت کابل کشی با کابل های شبکه نام برد که برای افزایش کابل کشی در آنها باید از بستر فیبر نوری یا انتقال تصویر رادیویی استفاده نمود.

لامپ مادون قرمز یا LED های مادون قرمز : برای تصویر برداری در شب از این لامپ ها استفاده می شود که به پرتاب نور این لامپ ها IR گفته می شود بطور مثال دوربین هایی با پرتاب نور IR 10 می توانند 10 متر جلوتر از محل نصب دوربین را روشن کنند. اطلاعات زیادی در مورد دوربین مداربسته دید در شب وجود دارد و خیلی از افراد نمیدانند که چه نوع دوربینهایی خوب و چه مدلهایی بد هستند. این دوربین ها در مقایسه با دوربین های شبکه یا دیجیتال از عیب های بزرگی برخوردارند که یکی از بزرگترین آنها محدود بودن کیفیت تصویر این دوربین هاست. از آن جایی که در این سیستمها دسترسی به محتوی به صورت کاملا محدود طراحی شده است و تنها افراد مجاز قادر به مشاهده آن هستند، به همین دلیل نام مدار بسته برای آن انتخاب شده است. تنظیم دستگاه ضبط تصویر DVR یا NVR و انتقال تصویر بر روی اینترنتدر مرحله آخر نوبت به تنظیم دستگاه ضبط تصاویر میرسد DVR برای دوربین های آنالوگ و HD و NVR برای دوربین های تحت شبکه یا IP می باشد این دستگاه ها قابلیت های بسیار بالایی دارند و می توان زمان فیلم برداری را در آنها تنظیم نمود یا حتی حالت های مختلف تشخیص حرکت، آلارم و بسیاری دیگر از قابلیت هایی که شما می توانید از آنها استفاده کنید را روی این دستگاه ها تنظیم نمود.

Link. LÀm viỆc tẠi nhÀ.