دوربین مداربسته اکسیس (AXIS)

تصاویر از دوربین آنالوگ با کابل VCR یا DVR ارسال میشوند. دی وی آر (ضبط کننده فیلم دیجیتال) تصاویر را از دوربین های آنالوگ ضبط می کند ، در حالی که ان وی آر (ضبط کننده فیلم ویدیویی شبکه) تصاویر را از دوربین های IP ضبط می کند. این بدین دلیل است که پوشش گنبدی آن تشخیص مسیر فیلم برداری دوربین را دشوار می کند. این دوربین دارای زوم اپتیکال می باشد که می تواند هنگامی که عکس را زوم می کنیم افت کیفیت نداشته باشیم و وضوح آن حفظ شود و همنطور تصاویری که کیلومترها با ما فاصله دارند قابل تشخیص باشد.

بدلیل نوسانات ارز از گذاشتن لیست قیمت محصولات خودداری کرده ایم لذا جهت دریافت لیست آخرین قیمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید. یکی از مهم ترین نکته هایی که در ارتباط با لنز های موتور دار باید مورد توجه قرار گرفته شود این است که فرد استفاده کنند به راحتی می تواند بین میدان دید و زاویه دید دوربین جا به جا شود. برای اتصال بین DVR و دوربین آنالوگ باید این نکته را مدنظر داشته باشید که پورتهای DVR زیاد هستند و در صورت استفاده از دوربین مداربسته آنالوگ فقط قابلیت نصب تعداد محدودی دوربین به آن وجود دارد. دوربینهای HD-SDI تصاویر با رزولوشن 1080P دارند؛ با این حال خیلی مورد استقبال بازار قرار نگرفتند. رزولوشن تصاویر مربوط به دوربینهای HD-CVI در حدود 1080p و کیفیت پایینتری نسبت به تکنولوژیهای SDI و TVI ارائه میدهند.

قبل از ارتقاء پیدا کردن دوربین ها و نسل آن ها رزولوشن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار نبود، اما پس از گذشت زمان و ارتقاء پیدا کردن دوربین ها، رزولوشن به یکی از مهم ترین معیار های خرید دوربین ها تبدیل شد. همانطور که میدانید، یکی از بزرگترین تفاوت هایی که در میان دوربینها مطرح است، میزان رزولوشن و وضوح تصاویر است ضبط شده است. از مزایای مهم این 2 ویژگی آن است که چهره افراد در آنها بخوبی مشخص و شفاف است. مزیتی که دوربینهای AHD نسبت به نوع HD-SDI دارند این است که میتوان AHDها را در فواصل طولانیتر نصب کرد، بدون اینکه ویدیویی از دست برود. اما دوربین های چرخشی تصویر را در جهتی که در زمان ضبط تنظیم شده بودند ضبط می کنند و پس از آن نمی توان فیلم ضبط شده را چرخاند.

دوربین مداربسته سیم کارت خور به دلیل قابلیت هایی که به آن اضافه شده است، قیمت بالاتر و بیشتری نسبت به دوربین های مداربسته معمولی دارد . کاربر نیز با پیچیدگیهای نسبتاً بیشتری روبرو خواهد شد. برای افرادی که به دنبال یک سیستم امنیتی نسبتاً ساده هستند، به احتمال زیاد یک سیستم DVR کافی خواهد بود، مخصوصا اگر ملک شما قبلاً از یک سیستم امنیتی موجود برای کابل کواکسیال سیم کشی شده باشد. یکی دیگر از انواع دوربینهای آنالوگ AHD میباشد. بزرگترین حُسن استفاده از تکنولوژی AHD را می توان تنوع زیاد برند، کیفیت بالای دوربین و همچنین نصب ساده دوربین ها ذکر نمود.

کیفیت تصویر برداری دوربین IP به مراتب از دوربین آنالوگ قدرتمندتر است. HVR (ضبط کننده فیلمبرداری ترکیبی) می تواند تصاویر را از هر دو دوربین آنالوگ و IP ضبط کند. به همین دلیل است که این دو دسته بزرگ را به عنوان سر گروههای دوربین مداربسته زیر ذره بین بردهایم! این دوربین مداربسته به خاطر لنز ثابتش، میدان دید محدودی دارد. لازم است بدانید که محدوده و زاویه دید با این نوع دوربینهای امنیتی در مقایسه با سایر انواع دوربینهای مدار بسته باریکتر و محدودتر میباشد. این دسته از دوربین ها گزینه ای ایده آل برای کسانی است که ممکن است بخواهند زمینه دید را تطبیق دهند. در کشور ما متاسفانه خرید کردن به این روش همراه با ریسک زیاد است چرا که ممکن است محصول خریداری شده اصلا پاسخگوی نیاز ما نباشد و یا اینکه برای آن محصول هزینه ای بالاتر از ارزش واقعی آن پرداخت نموده ایم. یکی از مزایای دوربین مداربسته آنالوگ این است که در نور کمتر، عملکرد بهتری نسبت به انواع دیگر دارد. از آنجایی که دوربین ماشین قابلیت اتصال به اینترنت دارد و حتی سیم کارت جداگانه هم در آن نصب می گردد ، می تواند به صورت آنلاین پیغام هشدار به شما ارسال کند .

دوربین مدار بسته آنالوگ به عنوان شکل قدیمی سیستمهای امنیتی در نظر گرفته میشود که با انتقال تصاویر از دوربین مدار بسته به یک دستگاه ضبط کننده دیجیتال، تصاویر و ویدیوها را به فرمت دیجیتال تبدیل و ضبط میکند. این دوربین ها همانطور که از نام آنها مشخص است از امواج کاملا دیجیتالی برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کنند. تصاویری که با دوربین مداربسته آنالوگ ضبط میشوند، حجم کمتری دارند و به جای LAN از طریق کواکس به دی وی آر انتقال داده میشوند، در نتیجه به پهنای باند کمتری برای انتقال دادن نیاز دارند و مصرف اینترنت آن کمتر خواهد بود. معمولا کسانی که به دنبال پرداخت هزینه کمتری هستند و برای مصارف شخصی و بحث های امنیتی به دوربین نیاز دارند، به دوربین های آنالوگ روی می آورند اما کسانی که برایشان کیفیت بالا و امکان آنالیز تصویر و سیستم در بستر شبکه اولویت دارد، بسراغ دوربین های دیجیتال میروند. دوربینهای مدار بسته آنالوگ امکانات کمتری نسبت به دوربینهای مدار بسته دیگر دارد. فیدهای مربوط به دوربین مدار بسته آنالوگ کدگذاری نمیشوند؛ در نتیجه دوربینهای آنالوگ در برابر هک و دسترسی پیدا کردن به اطلاعات و تصاویر آن، آسیب پذیرتر هستند.

در ادامه تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه را مورد بررسی سایت uncctv.ir قرار می دهیم. در ادامه باید خاطر نشان شد که با دادن دستورات از پیش تعیین شده، میتوان آنها را برنامه ریزی نمود. در صورت استفاده از دوربین آنالوگ برای سیستم امنیتی مکان مورد نظر خود، احتمالاً باید از چندین دوربین آنالوگ استفاده شود تا بتوان ناحیه بیشتری را تحت پوشش قرار داد. 1) بسته به نوع استفاده و میزان سرمایه ای که برای انجام پروژه دارید، می بایست دوربین مورد نظر خود را از بین آنالوگ یا دیجیتال انتخاب فرمایید! دوربین های مداربسته اپتینا از نظر نوع حسگر تصویری، تکنولوژی، نحوه اتصال (کابل یا اینترنت) و … یکی از قدیمی ترینامکانات نظارتی نصب دوربین مدار بسته آنالوگ است. بدنه این دوربین ها از فلز یا پلاستیک ساخته می شود که طبیعتا نوع فلزی آن مقاومت بیشتری دارد و ممکن است برای فضاهای باز بیرونی نیز مورد استفاده قرار گیرد. موارد کاربرد این نوع از محصولات زمانی است که دوربین آنالوگ باشد اما در عین حال دو یا چند دوربین باید در اتصال مستقیم با شبکه قرار گیرند. برای اینکه تصاویر قابل مشاهده شوند، باید به یک مانیتور یا روتر متصل شود و با یک شبکه اینترنت داخلی، ارتباط برقرار شود.

بسیاری از خانه ها و کسب و کارها از دوربین مداربسته برای حفظ امنیت مکان مورد نظر و محیط اطراف آن استفاده می کنند. سپس بر اساس آن، دوربین مورد نظر انتخاب و خریداری شود. بسیاری از افراد قبل از خرید متأسفانه عملکرد نسلهای مختلف را ارزیابی نمیکنند و در نهایت تصمیم خود را فقط بر اساس تفکر قیمت میگیرند. بسیاری از این دیوایسها همچنان مورد استفاده قرار میگیرند اما با توجه به افزایش رزولوشن تصاویر در انواع دیگر دوربینهای مدار بسته، تقاضا برای خرید، نصب و استفاده از دوربینهای آنالوگ به جز برخی از آنها، به مرور کاهش یافته است. در واقع میتوان گفت که رزولوشن دوربین مدار بسته آنالوگ یک ششم تا یک بیستم رزولوشن انواع دوربین مدار بسته دیجیتال میباشد. برخی از دوربینهای AHD از رزولوشن تصاویر 4K پشتیبانی میکنند. یکی از بهترین گزینهها برای ارتقاء سیستم آنالوگ قدیمی میباشد که به کابل کشی مجدد نیز ندارد. در دوربین های آنالوگ برای انتقال اطلاعات از کابل کواکسیال استفاده می شود. بعد از انجام این مراحل تصاویر ضبط شده در نمایشگر ظاهر میشود.

پس دوربین خوب یا بد وجود نداره! با وجود انواع مختلف دوربین های مدار بسته در بازار ، اکنون راه حل های متنوعی برای هر صنعت وجود دارد. الف- در محیط نور مورد نیاز برای دید دوربین تامین کنید و پروژکتور نصب کنید. اساسا کاربرد دوربین مدار بسته، تامین امنیت است. به علاوه امکان انتقال تصاویر از طریق کابل RG59 تا حداکثر فاصله 500 متر نیز بهینه شده است. HD-TVI از سیگنال دیجیتال، ویدیویی و صوتی پشتیبانی میکند. در حالت منفعل دوربین با قوی کردن نور مادون قرمز طبیعی و ضعیف محیط، تصاویر را ثبت میکند. دوربین مدار بستهای که تصویر را از طریق سیگنال ویدئویی منتقل میکند اصطلاحا آنالوگ نامیده می شود.

دوربین مداربسته هایک ویژن این فناوری را در دوربین های خود دارد. خرید دوربین مداربسته هایک ویژن به واسطه اینکه پرفروش ترین برند دوربین مداربسته در دنیا است، یک انتخاب بسیار عالی به شمار می رود. این دوربین عالی برای نظارت بر خیابان و جاده در هنگام نزدیک شدن به ساختمان خود است. اما باز هم در این ایام دو مشکل بزرگ در سیستم های نظارت تصویری به چشم می خورد. بطور کلی برای خرید دوربین مداربسته باید چند فاکتور مهم را مورد بررسی قرار دهید چرا که دوربین مداربسته یک سیستم نظارت تصویری است که در این سیستم به جز دوربین مداربسته اجزای دیگری نیز وجود دارد (مثل هارد، دستگاه ضبط کننده و… ) شما برای داشتن یک سیستم نظارت تصویری کارامد باید برای خرید هز جز انتخاب خوبی داشته باشید چرا که در نهایت کیفیت تصویر خروجی دوربین های مداربسته برابر است با کیفیت پایین ترین جزء سیستم. در چنین سیستمی همچنین طول کابل کشی نیز افزایش می یابد، چرا که باید از هر دوربین یک سیم تغذیه ی هم به منبع تغذیه (که معمولاً در محل نمایش تصاویر قرار دارد) برود. در نظر داشته باشید با خرید محصولات هایک ویژن بهترین تجهیزات نظارتی را از آن خود کرده اید، با این وجود هزینه ای که برای خرید هایک ویژن می کنید، نسبت به خیلی از برندهای دیگر کمتر است.

تشخیص عبور از خط، تشخیص ورود و خروج از منطقه حفاظت شده، تشخیص صدای محیط، تشخیص چهره انسان و پلاک خودرو، تشخیص تجمع افراد، تشخیص ولگردی افراد، تشخیص پارک خودرو در مکان غیر مجاز، تشخیص دود و حرارت از جمله مزایایی است که در این دوربین ها وجود دارد. به این روش از ارسال اطلاعات ارسال اطلاعات تفاضلی یا differential mode transmission نیز گفته می شود. حساس بودن این دوربین ها نسبت به اختلالات الکترومغناطیسی و پارازیت های ناشی از نوسانات برق هستند که تاثیر مستقیم روی کیفیت تصاویر دارند. آنها در حالت ایده آل باید با استفاده از صفحه و پیچ مخصوص نصب بر روی دیوار یا سازه نصب شوند. در صورتی که از تعداد دوربین آنالوگ زیادی استفاده میشود باید از DVRهایی استفاده شود که از تعداد دوربینهای بیشتری پشتیبانی میکنند. با توجه به مطالب گفته شده، تیم مجله شرکت آریا هوشمند لازم میداند تا در اولین قدم، این دوربین ها را از نظر نوع سیگنالشان ( انالوگ یا دیجیتال) به اختصار بررسی کند. چشم انسان به طور طبیعی این توانایی را دارد که در منابع نوری مختلف با محیط خودش را تطابق داده و بالانس نور سفید را تنظیم نماید. تفاوت بین سیستم های DVR و NVR در هزینه ، نحوه انتقال داده ها و نوع دوربین ها میباشد.

به روزترین تکنولوژی در هایک ویژن، تکنولوژی تحت شبکه است است اما با سیستم آنالوگ به صورت توربو اچ دی عرضه می شود که تا وضوح 8 مگاپیکسل هم محصولات دارد. دوربین DS-2CE76H0T-ITMFS از جمله بهترین دوربین مدار بسته برند هایک ویژن است که طبق آخرین استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است. ضد آب بودن، مقاومت در برابر تابش خورشید و تحمل شرایط گوناگون دمایی از ویژگیهای عادی در طراحی آنها است. یکی از این تجهیزات دوربین مداربسته است که به طور گسترده در بسیاری از ساختمانها، ادارات، کارگاهها و کارخانجات از آن به منظور فراهم کردن امکان نظارت مستقیم بر محیط استفاده میشود. این دوربین ها اندازه بزرگی دارند و مانند یک بازدارنده جرم هستند زیرا به راحتی قابل مشاهده هستند. توجه داشته باشید که انتخاب نوع آنالوگ و یا دیجیتال دوربین مداربسته، می تواند در سایر تجهیزات مورد نیاز سیستم نظارت تصویر، تاثیر قابل توجهی بگذارد. تجهیزات امنیتی و نظارتی برند داهوا در ایران بسیار زیاد هست. سیستم های NVR از کیفیت تصویربرداری بهتری برخوردار هستند، همچنین نصب راحت تری دارند و انعطاف پذیری آنها بالاتر است و همچنین در هر دوربینی که میکروفون دارد، از صدای آن پشتیبانی میکند و البته که بسیار گران تر از سیستم های DVR هستند.