تلاش شیائومی برای پیشتازی در صنعت خودروهای برقی خودران

تولیدکنندگان اصلی خودروهای بدون راننده در چین، شرکت‌هایی مانند آپولو بایدو، پونی، ای آی، ژی پنگ، علی بابا اوتو ایکس، نیو و بی وای دی (BYD)، هستند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84850997/%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86

به گزارش روز جمعه ایرنا از تارنمای روزنامه چاینا دیلی؛ شرکت فناوری شیائومی بیش از یک سال پیش، ورود به بازار رقابتی خودروهای برقی (شارژی) را اعلان کرده بود و قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ با سرمایه گذاری ۴۸۹ میلیون دلاری در این بخش از صنعت پیشتاز شود.

سازندگان خودروهای بدون راننده در سطح جهان در حالی تولیدات خود را تبلیغ می‌کنند که با پیش‌نیازهای ایمنی دست و پنجه نرم می‌کنند. بیشتر تولیدکنندگان خودروهای بدون راننده ساخت شرکت های مهم مانند فورد، جنرال موتورز و تسلا یا از سیستم گوگل مپ یا دیگر سامانه های ناوبری تولید خود در این خودروها استفاده می‌کنند.

 مشاوره عمومی و اجرای آزمایشی این دستورالعمل که از روز دوشنبه هشتم اوت آغاز شده تا روز هفتم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

لئی همچنین در این نشست، روبات انسان نمای “سایبر وان” با وزن ۵۲ کیلوگرم و قد ۱۷۷ سانتی متر را به نمایش گذاشت که هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.

لئی جان بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل شیائومی در نشست برخط پنجشنبه شب گفت: شیائومی قصد سرمایه گذاری به میزان سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان (معادل ۴۸۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار) در مرحله نخست عملیات پژوهش و توسعه فناوری خودران دارد و شمار اعضای گروه مجری این برنامه از ۵۰۰ تن فراتر رفته و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری (۲۰۲۲) از ۶۰۰ تن فراتر رود.   

شیائومی هم زمان با برگزاری این نشست، فیلمی از فناوری خودروهای خودران این شرکت را به نمایش گذاشت که نشانگر الگوریتم ها و توانایی برای رویارویی با بازه گسترده ای از رخدادها و احتمالات بود. 

تارنمای آسیا تایمز نوشت که وزارت حمل و نقل دولت چین اجرای محدود و موقت یک ماهه قانونی را آغاز کرده که براساس آن به خودروهای بدون راننده اجازه می‌دهد در جاده‌ها تردد داشته و مسئولیت قانونی در هنگام رخ دادن حوادث رانندگی داشته باشند.

وی افزود: برنامه این شرکت برای دستیابی به فناوری خودروهای خودران، رویکرد خود توسعه یابنده یافته و بیش از پیش بینی ها پیشرفت کرده است.

بدنبال انتشار این خبر، قیمت قطعات خودرو به ویژه قطعات مرتبط با سیستم‌های خودران خودرو افزایش یافت.

مرور. Link. LÀm viỆc tẠi nhÀ.