بهترین لپ تاپ 2022 گیمینگ، دانشجویی و کارهای گرافیکی [قیمت و ویژگی]

به هر حال اگر قصد خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم رو داشتید حتما از فروشنده مهلت بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون تست بگیرید. فروشگاه زئون کالا لپ تاپ های لیست بندی شده را با کیفیت عالی و 10 روز مهلت تست می تواند برای مشتریان گرامی ارسال نماید. چنانچه شما از آن دسته از افرادی هستید که به سیستمعامل ویندوز وابستگی ندارید و کار کردن با لپ تاپ های سیستم اپل برایتان راحت است و استفادهی شما از لپ تاپ بهگونهای است که برای مدتزمان طولانی، بارسنگینی به لپ تاپ وارد میکنید و کار زیادی از آن میکشید، در اینصورت مکبوک پرو M1 یکی از بهترین انتخابهای موجود در بازار برایتان خواهد بود. ما در این لیست سعی کرده ایم که بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را که در رنج قیمتی مناسبی هستند در لیست ارائه شده بگنجانیم و لیست جوری طراحی شده است که نیاز های بیشتر افراد جامعه را تحت پوشش قرار دهد تا شما عزیزان بتوانید لپ تاپ مناسب کار خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

انگار لنوو متخصص لپ تاپ های زیر 30 میلیون تومان است. اگرچه این لپ تاپ از ۸ گیگابایت حافظه رم برخوردار است (۴ گیگابایت کمتر از مدل قبلی)، اما به پردازنده جدید و قدرتمند Ryzen 7 3700U به عنوان قلب تپنده خود مجهز شده که در کنار پردازنده گرافیکی داخلی RX Vega 10 با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی، میتواند کارهای روزمره کاربران را بدون مشکل انجام دهد. در کنار این سی پی یو یک رم 4 گیگ و یک هارد 500 گیگ HDD و گرافیک اینتل بهره می برد. اگر لپتاپی پیدا کردید که پردازنده آن از نسل فعلی پردازندههای اینتل که نسل دوازدهم است، قدیمیتر بود یا قدرت کمتری داشت بهتر است کمی بودجه را افزایش دهید و لپتاپی با آخرین و جدیدترین نسل پردازنده را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال لپ تاپی هستید که با آن بازی کنید ( اصطلاحا دنبال لپ تاپ گیمینگ هستید)، گرچه میتوانید در بین لپ تاپ های زیر 30 میلون مواردی را پیدا کنید که مناسب باشند اما بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید تا در حین بازی لذت بیشتری ببرید.

سروصدا بالا فن های آن بسیار آزار دهنده است.

اما واقعیت این است که این موضوع آنچنان تاثیری در تجربه بازی شما ندارد و می توانید از بین بهترین های AMD یا Intel انتخاب نمایید. بسته به بودجه خود، میتوانید یک پردازنده قدرتمند Intel Core i9-9980HK که میتوانید اورکلاک کنید را خریداری کنید. لپتاپهای ورکاستیشن از پردازندههای معمولی استفاده نمیکنند بلکه از پردازندههای قدرتمند intel xeon و AMD Ryzen Threadripper بهره میبرند که دارای هسته بیشتر، سرعت کلاک بالا و همچنین رندر سریع هستند. سروصدا بالا فن های آن بسیار آزار دهنده است. این لپ تاپ زیر 30 میلیون تومان HP دارای پردازنده ی Core i7 و حافظه ی رام 8 گیگابایتی است که در اجرای نرم افزار های مختلف با عملکرد بسیار خوبی شما را همراهی خواهد کرد.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

و در کل باید بگوییم که لپ تاپ های زیر 30 میلیون تومان (بالای 20 میلیون) اکثرا توانایی انجام هرکاری را دارند حتی اجرای باکیفیت برخی از بازی ها. مثلاً داشتن کارت گرافیک انویدیا RTX 3080 در لپ تاپ گیمینگ میتواند کل معامله را تغییر دهد. این لپ تاپ ایسر از سری Nitro 5 است که اولین مدل های این سری در سال 2017 معرفی شده است. با لپ تاپ های زیر 30 میلیون میتوان کار های زیادی را انجام داد. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 330 N4000 یکی از بهترین و ارزان­ترین لپ تاپ­ها برای کاربرانی است که نیازهای ساده­ای همچون طراحی و آماده سازی فایل آموزشی، پخش فایل­های رسانه­ای و انجام کارهای روزانه دارند. پردازنده لپ تاپ مخصوص کارهای گرافیکی حداقل چقدر باید باشد؟ یکی از پروژه های کمپانی AMD با نام Advantage است که در این پروژه تجهیز لپ تاپ های گیمینگ با پردازنده اصلی و گرافیکی AMD با صفحه نمایش های با کیفیت تحت عنوان لپ تاپ های مخصوص Game می باشد.

لپ تاپ هایی که در این لیست معرفی میکنیم جزو لپ تاپ های عالی در رنج قیمتی 20 میلیون هستند. اما لپ تاپ های خوب را میتوان در پایین ترین بازه ی قیمتی شان، یعنی 20 تا 30 میلیون تومان نیز خریداری کرد. لپ تاپ هایی که در رنج قیمتی 40 میلیون و 4 میلیون به بالا قرار می گیرد همگی لپ تاپ های نسل 10 به بالا هستند و از لحاظ سخت افزاری از سخت افزار بسیار قوی بهره می برند. دیگر لپ تاپ هایی را که در رنج قیمتی تا 10 میلیون قرار دارند را در پایین به شکل جدول به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. ما در این مقاله قصد داریم بهترین لپ تاپ های موجود در بازار را با انواع رنج قیمتی موجود در بازار را به شما ارائه کنیم تا با دیدی باز تر بتوانید لپ تاپ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بهترین لپتاپ های گیمینگ

در بازار ممکن است همین مدل ها با سخت افزار بالاتر و قیمت بالاتری در بازار موجود باشد. در این رنج قیمت لپ تاپ منطقی است که شاهد صفحه نمایش با نرخ نوسازی بالا نباشیم زیرا سیستم پردازشی لپ تاپ و کارت گرافیک آن در اجرای با کیفیت بازیها ممکن است قابلیت اجرای بازیها رابا فریم ریت بیشتر نداشته باشد. قیمت این لپ تاپ بسیار بالاست اما مطمین باشید از جمع کردن یک سیستم خانگی در همین حد، بسیار ارزان تر است. در کنار اینها 2 گیگابایت حافظه اختصاصی مارت گرافیک به شما کمک میکند تا راحت تر با نرم افزارهای گرافیکی کار کنید.

لپ تاپ گیمینگ

البته نباید پردازنده را هم کلا فراموش کنید. وجود این ماده باعث شده تا تایپ کردن بسیار راحتتر باشد چون به جای لمس فلز یا پلاستیک سفت، ما با یک راحتی و البته استحکام جالب روبهرو میشویم. بدنه باکیفیت این لپتاپ که از آلومینیوم و منیزیم ساخته شده و پلاستیک در هیچ یک از نقاط آن مورداستفاده قرار نگرفته است، حس واقعاً خوبی به شما میدهد. پس اگر طراح هستید و لپ تاپی میانرده با نمایشگر عالی و البته لمسی میخواهید که بتوانید در مواقع لازم از آن به عنوان تبلت استفاده کنید این مدل از ایسوس را حتما مد نظر قرار دهید. طراحی و وزن مناسب لپتاپ بهتون اجازه میده بتونید هرجایی اون رو حمل کنید و هرجا که خواستید ازش استفاده کنید. با بالا رفتن میزان بوجه ای که هر شخص می تواند برای لپ تاپ هزینه کند طبیعتا انتخاب های پیش رو بیشر می شود .

این لپ تاپ جزو دسته ی میان رده های صنعتی لنوو است.

که برای برنامه نویسی در با خط کد های زیاد و اجرای بازی ها بسیار موثر و مفید است. این لپ تاپ ایسوس داری RAM با ظرفیت 12 گیگابایت است که در کنار پردازنده ی Core i7 عملکرد سریع و خوبی را از خود در اجرای نرم افزار ها به نمایش خواهد گذاشت. لپ تاپ دل 6530 جزو لپ تاپ های خوش ساخت و با کیفیت کمپانی دل است این محصول دارای یک سی پی یو Core i5-3320M ساخت شرکت اینتل است. این لپ تاپ جزو دسته ی میان رده های صنعتی لنوو است. ضخامت این محصول حدودا ۲4 میلیمتر و وزن آن برابر با ۲.3 کیلوگرم است. لازم به ذکر است قیمت لپ تاپ­ها و الترابوک­های این برند به نسبت کیفیت آن بسیار مقرون به صرفه می­باشد.

بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون کدام است؟

شاید شما هم تا کنون هنگام خرید لپ تاپ، با سوالات و ابهامات زیادی از جمله اینکه ، کدام برند بهتر است ؟ بهترین لپ تاپ های زیر 30 میلیون تومان از کدام برند هستند؟ بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون کدام است؟ این لپ تاپ وزن تقریبا سبکی دارید و برای جابه جایی گزینه مناسبی است. در لپتاپ لنوو Ideapad 5-AB از پردازنده core i5 اینتل مدل ۱۱۳۵G7 که از نسل یازدهم پردازندههای این کمپانی است، استفاده شده و دارای بازدهی مناسبی است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

اگر دانشجو، برنامه نویس یا یک مهندس هستید این لپ تاپ میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با لپ تاپ های زیر 30 میلیون تومان میتوان کار های دانشجویی، برنامه نویسی، معماری، مهندسی و حتی گرافیکی را به راحتی انجام داد و با آنها بازی های سنگین را نیز اجرا کرد. این برندها در کنار MSi و مایکروسافت همگی جز محبوب ترین تولید کننده های لپ تاپ در سرتاسر دنیا هستند که همگی از فروش و رضایت کاربری بالایی نیز برخوردارند. دل برای افزایش سرعت خواندن و نوشتن روی حافظه ی این لپ تاپ در کنار حافظه یHDD از 256 گیگ حافظه ی پرسرعت SSD نیز استفاده کرده است. این لپ تاپ ASUS دارای حافظه ی 1 ترابایتی HDD است که پیشنهاد می کنیم به آن یکی حافظه ی SSD نیز اضافه کنید تا سرعت خواندن و نوشتن روی هارد بسیار بالاتر رود.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

این لپ تاپ HP همچنین از حافظه هیبریدی بهره مند است یعنی یک حافظه ی 256 گیگی از نوع SSD در کنار 1 ترابایت حافظه ی HHD بهره می برد که به نسبت سرعت خواندن و نوشتن روی هارد را بیشتر کرده است. حافظه ی این لپ تاپ خوش قیمت ایسوس علاوه بر 1 ترابایت HDD از 256 گیگ حافظه پرسرعت SSD نیز بهره مند است. لپ تاپهای ایسوس تاف گیمینگ علاوه بر اینکه سخت افزار قوی و فوق العادهای دارند، از نظر ظاهری نیز جذاب و متفاوت هستند، و نمایشگرهای به شدت با کیفیتی دارند. اگر علاقه مند به خرید نمایشگرهای بزرگتر از 17 اینچ هستید باید به این مورد توجه کنید که هر چه اندازه نمایشگر بزرگتر باشد، وزن آن بیشتر و قابلیت حمل آن کمتر میشود.

دو مدل دیگر از این سری لپتاپ با نامهای 15ACH6 و 15IHU6 نیز وجود دارند که تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و در صورت تمایل یا عدم موجودی این مدل میتوانید این دو را خریداری کنید. گرچه هارد SSD در این لپتاپ به کار رفته نرفته است، در صورت نیاز به تغییر، تنها به یک پیچ گوشتی لازم دارید. در صورت تمایل به نمایشگر بزرگتر، همه این ویژگیهای خوب را میتوانید در Blade 15 هم پیدا کنید. اگر این ظرفیت برای شما کافی نیست هم میتوانید آن را ارتقا بدهید و هم میتوانید از هارد های اکسترنال رومیزی و قابل حمل استفاد کنید. لپتاپ دل ایکس پی اس یک لپ تاپ 2 در 1 عالی است که در رتبه نهم در لیست بهترین لپتاپ های 2022 است. محصول جدید و باریک ام اس آی لپ تاپی مناسب برای گیمینگ سبک و انجام برخی امور اداری است. لپ تاپ MSI GF63 Thin 10SC یکی از لپ تاپهای با کیفیت مخصوص بازی با قیمت مناسب است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

اما اگر فکر میکنید که به دنبال لپ تاپی هستید که کارهای عمومی و روزمرتان را مانند وبگردی، تماشای فیلم و کار با نرم افزار ها مانند Word، اکسل و پاورپوینت را انجام دهد باید به شما بگوییم که بهتر است به سراغ مطلب « بهترین لپ تاپ های زیر 15 میلیون » بروید و در آنجا بهترین لپ تاپ را انتخاب کنید. همچنین شما میتوانید از سوئیچ اختصاصی MUX استفاده کنید تا بتوانید عملکرد کامل GPU لپتاپ را با مدل پردازنده GEFORCE RTX3070 بسنجید. می توان گفت گرافیک یا GPU یکی از مهمترین عوامل در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ به شمار می رود.

بهترین سیستم گیمینگ پیشنهادی شهریور 1401 ، راهنمای خرید سیستم گیمینگ در محدوده قیمت 8 ، 10 ، 15 ، 20 ، 60 ، 80 تا 110 میلیون و راه اندازی سیستم گیمینگ پیشنهادی 2021 و 2022 . زفیروس G14 بدنهای باریکتر و سبکتر، باتری کارامدتر، نمایشگری باکیفیتتر و فناوری AniMe Matrix را دارد، ولی از طرف دیگر، پردتور هلیوس ۳۰۰ ارزانتر است، سیستم خنککننده بهتری دارد و میتوانید نور پسزمینه کیبورد آن را به هر شکل دلخواهی شخصیسازی کنید. قدرت سخت افزاری کلی این لپ تاپ شاید مانند مدلهای قبلی نباشد ولی همچنان میتواند گزینه بسیار خوبی برای اجرای بازیها به حساب بیاید و شما را در طول کارهای سنگین همراهی کند. شاید بهترین لپ تاپ گیمینگ بازار نباشد ولی قطعاً یکی از بهترینهاست.

در حال حاضر لپتاپ Alienware Area-51m قدرتمندترین لپتاپ بازی در بازار است. با این حال در یک نگاه کلی نسبت به مدلهای معرفی شده در این مقاله میتوان گفت لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت میتوانند اکثر بازیهای چندنفرهی آنلاین محبوب را نظیر سیاس گو، فورتنایت، دوتا دو، ماینکرفت، اپکس لجندز، رینبو سیکس، ولورانت، وارزون و… در این لپ تاپ از تکنولوژی های حال حاضر استفاده شده است. در ادامه لیستی از بهترین لپ تاپ های زیر 30 میلون را که بهترین کانفیگ را دارا هستند و اکثر کاربران از آنها رضایت دارند و همچنین مورد بررسی مسترنکست نیز قرار گرفته اند تقدیم شما کرده ایم تا بهترین لپ تاپ زیر 30 میلیون تومان را برای خرید انتخاب کنید. حتما پیش از خرید لپتاپ­های دل به داشتن و یا نداشتن درایو نوری، حسگر اثر انگشت، وبکم، مودم، کارتخوان، شبکه بی­سیم وای فای، پورت و بلوتوث دقت کنید.