انواع دوربین مداربسته + 11 مدل با بررسی مزایا و مشخصات

یکی از مهمترین دلایل استفاده از دوربین مداربسته ، برقراری امنیت است به طوری که با استفاده از آنها میتوان هر حرکت مشکوکی را زیر نظر قرار داد. اگر دوربین در ارتفاع کمی نسبت به زمین نصب شود علاوه بر پوشاندن لنز، میتوان سیمکشی آن را نیز دستکاری کرد. این دوربین ها دارای چرخش خودکار و 360 درجه ای بوده و همچنین میتوان آن را به صورت دستی چرخاند و سوژه ی مورد نظر را مشاهده کرد. از طرفی دیگر تمامی اطلاعات دوربینهای دیجیتال از ضبط و انتقال تصویر گرفته تا ذخیرهسازی آنها قابلیت رمز گذاری دارند و قدر مسلم اینکه IP CCTV در مقایسه با Analog CCTV دارای امنیت بیشتری هستند. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که حتی با نصب دوربین کوچک در ارتفاع بالاتر میتواند دید بیشتری را برای آن ایجاد کند. با دریافت مشاوره رایگان از واحد فروش ایمن کالا، بهترین محصول را با بالاترین کیفیت برای امنیت محل کار یا خانه خود انتخاب کنید. اگر شما هم قصد دارید در خانه یا محل کارتان از این دوربین ها استفاده کنید با ما همراه باشید چرا که در این مقاله گروه مشاوره هیواتک قصد داریم انواع دوربین مدار بسته را معرفی کرده و مزایا و معایب آها را بررسی کنیم.

آیا اگر کسی بخواهد در کوچه دوربین نصب کند نیاز به اجازه گرفتن از همسایهها است؟ 5. دکمه را رها کرده و به دوربین اجازه دهید مجدداً راه اندازی شود. در DVR انواع دوربین مداربسته آنالوگ، کد تصاویر ضبط شده مجدداً خوانده می شود. مزایای نصب دوربین مداربسته در منزل موجب افزایش سطح امنیت شده و این امر نیز باعث میشود افراد بدون نگرانی هنگام سفر و دوری از خانه، به مشاهده و بررسی تصاویر و فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته و ذخیره شده روی دستگاه DVR با استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر بپردازد. مخالف باشند. در این صورت مدام با بروز اختلاف روبرو هستیم. ما در این مقاله نکات مهم درباره نحوه نصب انواع دوربین مداربسته را توضیح خواهیم داد.

نحوه کار کردن با سیستم مدار بسته باید ساده و قابل فهم باشد. دوربینهای مداربسته برای اتصال به کابل برق، دستگاههای ذخیرهسازی تصاویر و اینترنت باید از سیم استفاده کنند. ما در ایمن کالا تلاش میکنیم تا با ارائه بهترین و باکیفیتترین دوربینهای مداربسته، نیاز هموطنان عزیزمان را برطرف کنیم. نصب آن به صورت مخفی و پنهانی نباشد و با نصب تابلوهایی وجود دوربین به ساکنان و سایرین اطلاعرسانی شود. مکان نصب دوربینها هم با توافق جمعی تعیین شود و به گونهای نباشد که حریم خصوصی ساکنان یا همسایگان را نقض کند؛ مثل این که فرض شود مکان نصب یکی از دوربینهای نصب شده به گونهای باشد که امکان فیلمبرداری از درون منزل شخصی را ممکن سازد. دکتر حسن طغرانگار، حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین، در پاسخ به این سوال که نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمانهای مسکونی نیازمند موافقت همه مالکان و ساکنان است یا موافقت اکثریت کفایت میکند، گفت: با توجه به عمومیت قواعد و مقررات راجع به آپارتماننشینی، ملاک نظر اکثریت است. دوربین نباید در جهت تابش نور مستقیم خورشید یا مقابل یک لامپ پرنور نصب شود، مورد بعد در این رابطه مربوط به محیط های تاریک است.

این حقوقدان در تشریح چالشهای نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمانهای مسکونی، اظهار کرد: نکتهای که وجود دارد و موجب مقاومت برخی مالکان برای نصب دوربین مداربسته میشود، این است که اختیار کنترل دوربین در ساختمان به چه کسی داده شود؟ اینکه برخی این اختیار را از قسمت ملک اختصاصی خود به محیط مشاعات تسری میدهند، اسباب مزاحمت دیگران را فراهم میکنند. برای اینکه کنترل بیشتری روی محیط داشته باشید باید به تعداد دربهای وروی یا خروجی دوربین تهیه کنید. در نتیجه نقاطی از خانه مهمتر هستند و نیاز بیشتری به نظارت دارند را باید مشخص و اولیتبندی کنید. شما به عنوان صاحب آن کسب و کار باید از ساعت ورود و خروج و عملکرد آنها مطلع باشید و از آسیبهایی که قرار است به کسب و کارتان وارد شود اگر کارمندتان کم کاری می کند اگر افراد دزد و مشتری نما به محل کار شما می آیند ببینید و مطلع باشید و از آنها جلوگیری کنید اینگونه کسب و کار بسیار موفقی خواهید داشت و کارمندان بهتر و مشتریهای بهتری که به شما اعتماد دارند و همینطور احساس امنیت بیشتری در محیط کار شما دارند.

حراست به عنوان مرجع کنترل دوربین ایفای نقش می کند و به نظر میرسد برای ساختمانهای مسکونی هم اهالی میتوانند مدیر ساختمان یا هر همسایه دیگری را که مورد اعتماد اکثریت است انتخاب کنند و از او تعهد بگیرند که فیلمهای ضبط شده را در دسترس هیچ فردی – حتی هیچ کدام از اهالی – قرار ندهد و فقط با درخواست رسمی مقام قضایی، در اختیار مرجع ذیصلاح قرار گیرد. اگر هم دوست دارید که هیچ سیمی را برای دوربین مداربسته استفاده نکنید، دوربین مداربسته وایرلس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این موضوع که از نظر عده زیادی فقط برای فیلمها است، واقعیت دارد. سعی کنید دوربینها را در جایی نصب کنید که نیاز به سیمکشی زیادی نداشته باشند. در محیطهای صنعتی: سالنهای تولید، انبارها، دفاتر کار، اتاق تاسیسات، برق، موتورخانه، آتشنشانی، راهپلهها و راهروهای خروج اضطراری،کوچه یا خیابانی که محل مورد نظر قرار دارد، باید نصبها انجام گیرد ولی در کل بهترین مکانها نقاط کلیدی هستند که تکنسینهای ویپان به شما پیشنهاد میکنند.همچنین اگر نیاز به انتقال تصویر به موبایل دارید از مقاله روشهای انتقال تصویر دوربین مداربسته بروی موبایل غافل نشید.

دوربین مداربسته برای محیط و کاربرد های مختلف انواع گوناگونی دارد به عنوان مثال دوربین مداربسته که برای محیط بیرونی و صنعتی استفاده میشود با دوربینی که در محیط داخلی اتاق یک شرکت یا پارکینگ مسکونی استفاده میشود تفاوت هایی دارد لذا پیشنهاد دوربین مارکت این است که اگر نمیدانید چه دوربین برای شما مناسب است حتما با کارشناسان ما برای مشاوره رایگان تماس بگیرید. برای امنیت اشیا ارزشمند یا کودکان: استفاده از 1 تا 3 دوربین بیسیم داخلی است. قبل از نصب دوربین مداربسته، از سلامت تمام تجهیزات از جمله کابلها و فیشها، دستگاه DVR، دوربین های مدار بسته، مانیتور یا تلویزیون اطمینان حاصل کنید. در نظامهای تصمیمگیری جمعی اگر برخی امور به توافق همگی و اتفاق آراء موکول شود، ممکن است هیچ وقت نتیجه حاصل نشود.

بعضی از افراد مایلند تا دوربین منزل یا محل کارشان را خودشان نصب کنند ویا افرادی علاقه مند به کسب مهارت نصب دورین مداربسته هستند در این مقاله قصد داریم به اموزش صفر تا صد جهت خرید و نصب دوربین مداربسته توسط خودتان را ارائه کنیم. همچنین اگر خودتان اقدام به خرید و نصب دوربین های مدار بسته کنید، میتوانید هزینهها را کاهش دهید. اگر قصد نصب دوربین مدار بسته در فضای بیرون را دارید، دوربین مدار بسته را در ارتفاع 3 متر یا بیشتر نصب کنید، تا دوربین مداربسته در دسترس افراد نباشد. اگر قصد نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه IP دارید بنابراین باید دوربین های آی پی را توسط کابل شبکه CAT5 یا CAT6 به NVR یا به سوئیچ شبکه وصل نمایید. برای راهاندازی دوربین روی کامپیوتر باید به شبکه اینترنت متصل شوید. با زیاد شدن طول کابلهای برق و اینترنت دوربین، حتی غلافهای سفید و فلزی هم نمیتوانند از زشتی و نامناسب بودن آن بکاهند. عکس این موضوع هم صادق است و دوربینی که با زاویه زیادی نسبت به دیوار نصب میشود فضای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد. استفاده از هر نوع لنز دلخواه در این دوربین های مدار بسته، زاویه دید گسترده در اختیار کاربران قرار می دهد.

در چنین مواردی از طریق مشاوره با یک وکیل یا حقوقدان میتوان راه درست برای اقدام را تعیین سایت uncctv.ir کرد. سپس در صورت ممانعت یکی از اعضا از طریق شورای حل اختلاف یا در مواردی شکایت کیفری اقدام شود. البته این را هم در نظر داشته باشیم که همیشه هم رأی اکثریت موفق به اجرا نمیشود چون ممکن است اکثریت، تصمیمی خلاف قواعد گرفته باشند و در صورتی که اقلیت مخالف آن تصمیم نسبت به ارائه دادخواست یا شکایت اقدام کنند، آن تصمیم خلاف قانون یا عرف میتواند توسط مرجع قضایی لغو شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد سفر میکنید یا مدام در حال جابجایی هستید، احتمالاً نیاز به اینترنت همراه قوی خواهید داشت. یک مزیت بزرگ دوربین های فاقد سیم ( که گاهی اوقات هنوز هم بی سیم خوانده می شود ) این است که می توانید آنها را تقریبا در هر جایی قرار دهید ، اما شما هنوز هم می خواهید مطمئن شوید که در محدوده Wi-Fi ، بلوتوث یا سایر اتصالات بی سیم هستید. این نوع از دوربین مدار بسته معمولا قابلیت هایی همچون زوم ، چرخش و چرخش را ندارند و در مکان های خاص و حالت ثابت مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا این نقاط شامل فضاهایی است که امکان رفت و آمد در آنها وجود دارد، مانند درب ورودی و خروجی منزل، درب پارکینگ، حیاط و ورودی اسانسور و اگر داخل منزل میخواهید دوربین نصب کنید فضاهای وسیع مانند و پذیرایی و اتاق کودک به ویژه اگر در این فضاها پنجره وجود دارد که ورود به آن از بیرون منزل امکان پذیر است.

برای مثال دوربینی که زاویه دید کمتری با دیوار دارد و سر آن رو به پایین قرار میگیرد فضای کمتری را تحت پوشش قرار میدهد. بنابراین، بهترین گزینه برای خنثی کردن نقشههای سارقان، قرار دادن دوربین در محلی خارج از دید است. نکته بسیار مهم دیگر در تعیین محل نصب دوربینهای مداربسته، بررسی امکان کابل کشی در محل انتخابی نصب دوربین است. بهتر است از دوربینهای مدار بسته در کنار دزدگیرهایی مانند دزدگیر دودزا طلافروشی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. این مدل دوربین مدار بسته از آنجایی که کمی شبیه به لامپ طراحی شده است ، مناسب برای نظارت نامحسوس و محسوس ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی و صنعی مانند کارخانه ها و کارگاه ها می باشد و تصاویر را به صورت p2p ارائه می دهد . سپس تک تک مکانهایی که برای نصب دوربین مدار بسته مشخص کردهاید را چک کنید تا مطمئن شوید در آن نقطه بهترین تصویر را از دوربین مداربسته میگیرید و شیئی مانع ضبط تصویر توسط دوربین مداربسته نیست. دوربین مدار بسته رایجترین سیستم ضد سرقتی است که ما برای خانه، محل کار و سایر مکانهایی که امنیت آنها برایمان اهمیت دارد به کار میبریم. قسمتهای خارج از خانه یا ساختمانها بهترین محل برای نصب دزدگیر اماکن و دوربینهای مدار بسته به شمار میروند.

دوربینهای وایرلس و بدون سیم نصب بسیار ساده و راحتتری نسبت به دوربینهای سیمی دارند. برند هایک ویژن به دلیل کیفیت بالای تصاویر و تشخیص طیف وسیعی از رنگ ها به خوبی چهره افراد و وسایل نقلیه را تشخیص میدهد و به همین خاطر لقب بهترین برند دوربین مدار بسته جهان را کسب کرده است و به نسبت عملکرد بالای آن قیمت مناسبی نیز دارد. بنابراین، اگر دوربین مادونقرمز شما 20 لنز داشته باشد، احتمالاً حدود 20 متر را پوشش میدهد. دستگاه های DVR فضای ذخیره سازی (هارد دیسک) متفاوتی دارند که به آنها اجازه میدهد از چند روز تا چند ماه تصویر ذخیره کنند.

شما با اطمینان خاطر میتوانید کالای مورد نیاز خود را نمایندگان ما خرید کنید. انتخاب دوربین مداربسته با سیم یا بی سیم؟ با خواندن این مطلب اموزشی آموزش جامع نصب دوربین مدار بسته در منزل شما در انتها قادر به انتخاب و نصب کامل دوربین مداربسته خواهید بود. انتخاب، خرید و نصب سیستمهای نظارت تصویر استاندارد میتواند کار نسبتا سختی باشد اما با اطلاعاتی که در این مطلب در مورد دوربین مداربسته بدست می اورید میتوانید راحت تر دوربینی که مناسب فضای شماست رو انتخاب کنید. پیشنهاد میکنیم برای مراقبت از سیستم حفاظتی، مطلب نگهداری از دوربین مداربسته را حتماً مطالعه کنید.

یا دوربین هایی با اشکال مختلف مانند دوربین های گلوله ای و گنبدی که اهداف نظارتی و امنیتی دارند. تضاویر و فایل های ضبط شده در دستگاه های این کمپانی امنیتی فوق العاده داشته و تا حد زیادی از سرقت هایی از راه دور در امانند . بزرگترین تفاوت این دوربین های رزولوشن و وضوح بالاتر تصاویر ضبط شده است به طوری که شما به راحتی در این تصاویر می توانید چهره افراد را تشخیص دهید و حتی از تصاویر به عنوان مدرک جرم نیز استفاده کنید. اهمیت این موضوع از آنجاست که در بازار این روزهای مداربسته، از بردهای متفاوتی در تولید یک دوربین مداربسته حتی با یک کیس و بدنه واحد، استفاده می شود و ممکن است که فروشنده تنها با ادعای اصل بودن و نام بردن پارت نامبرهای برد و پردازشگرهای تصاویر PCB در زمان خرید شما، اقدام به فروش برخی دوربین های نامرغوب کند که همان گونه که می دانیم این مسئله می تواند با گذشت اندک زمانی پس از خرید و نصب دوربین در پروژه مشتری، فارغ از کیفیت پایین رزولوشن و تفاوت نمایش رنگ در آن ها، شما را با مشکلاتی دیگر نیز مواجه سازد که در عمل شما را متحمل هزینه های اضافی گرداند.