انواع دوربین مداربسته و کاربرد آن

پیشگام بودن در هر زمینهای یک ویژگی درخشان محسوب میشود. امروزه بسیاری از دوربینهای مداربسته مورد استفاده در فضای شهری و مخصوصا برای مسائل ترافیکی، از تکنولوژی ANPR/LPR بهره میبرند و از آن دوربینها، به عنوان دوربینهای پلاکخوان نیز، یاد میشود. دوربینهای اسپیددام به دلیل تعبیه شدن موتور روی آنها از قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربینهای مداربسته برخوردارند. دوربینهای گلوله ای معمولاً در فضای باز قرار میگیرند بنابراین محافظت آنها در برابر آب، گرد و غبار و خاک خوب عمل میکند. در گذشته انواع دوربین مداربسته گران قیمت برای استفاده صنعتی و حرفه ای در بازار ارائه میشد. سیستم های امروزی دوربین مدار بسته از ابزاری ساده، اختصاصی و تک منظوره به ابزاری پیشرفته و عمومی ارتقا یافتهاند و با کاهش هزینه های تکنولوژی های پیشرفته و راهیابی شبکه های کامپیوتری در منازل و صنایع به همراه مباحث هوشمندسازی ساختمان ها، سیستم های دوربین مدار بسته با تکنولوژی های پیشرفته و سازگار با سایر تجهیزات خانگی و صنعتی راهی بازار شدهاند. دوربین های تحت شبکه عموماً دارای یک سیستم عامل کوچک هستند که آنها را تبدیل به کامپیوتر می کند که این امر اجازه ورود دوربین به شبکه را می دهد.

هر چه دوربین مداربسته امکانات بیشتری داشته باشد و تکنولوژی جدید تری در آن به کار رفته باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود. یکی از بزرگترین معایب دوربین مداربسته دید در شب بیسیم این است که شما باید باتری ها را به صورت دستی تعویض کنید یا به صورت دوره ای آنها را شارژ کنید معمولا انتخاب دوربین با یک باتری قابل شارژ بهتر است زیرا نیاز به خرید باتری مجدد را ندارید .همچنین به یاد داشته باشید که عمر باتری را حتما بررسی کنید بعضی از این نوع از دوربین ها می توانند روزها یا ماه ها بدون شارژ مجدد کار کنند اما برخی دیگر هنگام تشخیص حرکت ، شروع به ضبط می کنند و این باعث افزایش عمر باتری در دوربین مداربسته می شود یکی دیگر از ویژگی های مهم برای جستجو این است که هرچه میدان دید در این نوع از دوربین ها بزرگتر باشد ، اساساً مسافت بیشتری دیده می شود. طبق گزارش رسانههای محلی این مرد در همان لحظات جان خود را از دست داده است. دوربین مدار بسته سیر تکامل خود را در این چند دهه بر روی لبه مرزهای دانش و تکنولوژی ادامه داده است. با 25 سال دانش و تجربه بینظیر، نام Zicom اکنون مترادف با صنعت امنیت سایبری در جهان است.

در برخی از اماکن مانند طلا فروشی های و یا بخش دخل و صندوق فروشگاه ها حساسیت بیشتری وجود دارد و از آنجایی که سر و کار با اجسام ریز مانند پول و یا سکه و یا قطعه طلا و یا هر چیزی با ارزش میباشد؛ دیگر انواع دوربین های حفاظتی دام در این موارد کاربرد ندارند. قیمت این دوربین ها معمولا سهم بیشتری از قیمت دوربین مداربسته را نشان می دهد. در دوربین های دید در شب، یک برد جداگانه (برد IR) که دارای یک سنسور حساس به شدت نور و تعدادی LED مادون قرمز میباشد که وظیفه تابش نور مادون قرمز در صورت پائین آمدن لوکس نور دریافتی توسط سنسور حساس به شدت نور (تاریک شدن محیط) را بر عهده دارد. بر روی برد PCB دوربین ، قطعاتی از قبیل سنسور حساس به نور (از نوع CCD و یا CMOS و یا DIS و یا HDIS)، آی سی ها و قطعات الکترونیکی پردازش تصویر (DSP) و همچنین قطعات تبدیل و انتقال تصویر پردازش شده بر روی مدیای خروجی (کابل RG59 و یا کابل شبکه) میباشند.

به عبارتی کاربر قادر است آیفون خود را به بقیه محصولات داهوا مثل دوربین مداربسته و برنامههای موبایل متصل کند و در نهایت سیستمی یکپارچه برای حفظ امنیت در ساختمانها و ادارت مهیا شود. شما با نصب این دوربین در محیطهای امنیتی میتوانید به طور کامل محیط را تحت نظر خود داشته باشید و امنیت آن را فراهم نمایید. تمام تنظیمات با دکمه RESET مجدداً تنظیم می شوند. معمولا ۲ یا ۳ روز در باغ اتراق میکردیم و با کمک همسرم تمام میوه درختان باغ را میچیدیم و داخل جعبه یا کارتن قرار میدادیم. مطمئناً این آپشن ها بر قیمت تمام شده تأثیر بیشتری خواهند داشت. کارشناسان متخصص همواره تأکید دارند نحوه نگهداری و مراقبت از این سیستم های مجهز را بپرسید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از این وسایل کارآمد استفاده کنید. دوربین های مداربسته مبتنی بر تجهیزات آنالوگ و دستگاه های مجهز به سیم و کابل معمولاً ارزانتر از سایر دوربینهای تحت شبکه هستند. بسته به فاصله و اندازه جسم مورد نظر می توان از لنزهای مختلف برای مجهز کردن دوربین های باکس استفاده نمود. اگر قصد خرید یک پک دوربین مدار بسته خانگی ارزان قیمت و با کیفیت دارید قطعا دوربین مداربسته داهوا می تواند بهترین انتخاب های شما باشد .

وسایل نقلیه مانند خودرو، ماشین، اتوبوس، قطار، هواپیما و مترو از تکان ها و لرزش های شدیدی برخوردارند، از اینرو استفاده از تجهیزات مداربسته معمولی در چنین محیط هایی امکان پذیر و منطقی سایت uncctv.ir نمیباشد. دوربین های موبایل دام (دوربین های داخل خودرو، دوربین های داخل ماشین، دوربین مدار بسته قطار و دوربین مداربسته مترو) ، از انواع دوربین مدار بسته قابل استفاده در چنین محیط هایی میباشند. می توانید فیلم آنچه در داخل خانه یا محل مدنظر طی شبانه روز اتفاق می افتد، حتی زمانی که در محل کار هستید یا در حال مسافرت، ببینید، همچنین شما همیشه قادر خواهید بود طی ۲۴ ساعت شبانه روز و بدون اینکه نیاز به تردد باشد و حتی به خود استرس وارد کنید، وضعیت را بطور مستقیم چک کنید. از جمله انواع آنها به دوربینهای آنالوگ، دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP و دوربینهای دو منظوره اشاره کرد. این نوع از دوربین معمولا گرانقیمت میباشند، دلیل گرانی این نوع دوربین مدار بسته به خاطر این است که معمولا دوربینهای مداربسته چشم ماهی از نوع دوربین های تحت شبکه میباشند و لنز آنها از تکلنولوژی پیشرفته برخوردار است. هرچه تجهیزات، حرفه ای تر باشد، قیمت دوربین مداربسته بالاتر است.

علاوه بر آن چنانچه مشکل جدی، سرقت یا جرم در محل رخ دهد وجود یک دستگاه نظارت تصویری می تواند به میزان چشمگیری به شما در شناسایی سارقین کمک کند. حتما شما هم با این جمله مواجه شده اید. برای دریافت کالای خود از طریق باربری و یا تیپاکس باید به صورت تلفنی با فروشگاه هماهنگ نمائید. می توان با توجه به شرایط، از دوربین دام مادون قرمز و یا دام ضد وندال استفاده نمود. شما میتوانید با استفاده از این آی پی میتوانید در هر نقطه با اتصال اینترنت، به دوربین مداربسته خود در منزل یا محل کارتان دسترسی داشته باشید. دوربین مدار بسته یا همان Closed Circuit Television که به مختصر شده CCT می شناسیم به معنای تلویزیون مداربسته می باشد که وظیفه دارد تصاویر را همراه باصدا ثبت وضبط کند. در این بخش به معرفی جامع انواع دوربین مداربسته به همراه لیست قیمت دوربین های مداربسته صنعتی و تجاری گران قیمت و حرفه ای پرداخته میشود. علاوه بر این پارامترها موارد دیگری نیز در انتخاب دقیق نوع و مدل دوربین موثر میباشند که در مطالب زیر به آنها پرداخته شده است. بی تفاوتی کارمند فرودگاه خشم کاربران شبکهها اجتماعی را به دنبال داشته است. به طور مثال برای فضای باز باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشند.

همچنین یک دوربین های دام وری فوکال معمولا از نوع دید در شب میباشد. از دیدگاه ظاهر، مدل و کاربرد نیز انواع دوربین های دام ، بولت ، اسپید دام ، باکس ، کیوب ، وری فوکال ، زوم دار ، و فیش آی (چشم ماهی) در بازار موجود میباشند. همچنین در این سیستم ها می توان به صورت محلی روی خود دوربین روی اسلات کارت حافظه ذخیره سازی را انجام داد. در صورت وجود بوجه بیشتر برای انجام پروژه دوربین مدار بسته به جای دوربین های پلاستیکی، دوربین های دام فلزی پیشنهاد بهتری میباشند. این جانمایی باید به نوعی انجام شود تا فضاهایی همچون اتاق ها ، ورودی های در و پنجره ، فضاهای باز و غیره را به درستی پوشش بدهد . همچنین یکی از نکاتی که در جانمایی دوربین های مدار بسته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است این موضوع است تا دوربین ها در نقاطی نصب شوند که نور مستقیم خورشید و همچنین لامپ به آن ها نتابد.همچنین این را هم باید در نظر بگیرید که نقاطی را انتخاب نمایید که کابل کشی کمتری را نیاز داشته باشد. بسیاری از فروشگاه های آنلاین و فیزیکی دوربین های مداربسته ارزان قیمت را تبلیغ می کنند، اما آیا دوربین مداربسته واقعا ارزان است یا خیر؟

با مطالعه مطالب این بخش و مشاهده محصولات هر یک از دسته بندی های آورده شده، به طور کامل با انواع دوربین مدار بسته آشنایی کامل پیدا کرده و قادر به انتخاب بهترین نوع و بهترین مارک دوربین مداربسته مورد نیاز خودتان خواهید بود، البته، انتخاب یک سیستم مناسب وابستگی بسیار زیاد به بوجه در نظر گرفته شده برای سیستم، شرایط محیطی و کاربری محیط مورد نظارت، و نهایتا اهداف و کاربری های مد نظر از نصب سیستم مداربسته دارد. اما گاهی لازم است تا جدا از بحث نظارت، فضای پایش خود را به سمت رسیدن به یک پایگاه داده دقیق از تمام جریانات جاری در محیط گسترش دهیم. در حالی که همچنان دکمه ریست را فشار داده اید، کابل برق را دوباره وصل کنید. برای خرید تجهیزات دوربین مداربسته بر روی لینک آن کلیک کنید. دوربین های دام معمولا دید در شبی با برد متوسط دارند و در صورت نیاز به برد زیاد برای دید در شب بهتر خواهد بود از دوربین بولت استفاده کنید و یا پروژکتور مادون قرمز در کنار دوربین نصب کنید. برد دوربین مداربسته بیسیم از 70 تا 140 متر متغیر است و بستگی به برند و قیمت دوربین مدار بسته بیسیم دارد.

یکی از انواع دوربین مدار بسته که به تازگی به بازار راه یافته است دوربین فیش آی (فیش آی یا دوربین چشم ماهی یا دوربین Fisheye یا دوربین 360 درجه) میباشد. 6. دوربین مداربسته حرارتی ( Thermal ) : دوربین های حرارتی یا گرمایی نوعی از دوربین های مداربسته هستند که تصاویر خود را به جای نور با توجه به شکل حرارتی محیط می سازند. انواع دوربین مداربسته باکس با توجه به قابلیت نصب لنز بر روی آنها توانایی تنظیم وضوح تصویر بر روی یک منظقه خاص و یا یکسری از اشیاء و کالاها را دارند. نکته مهم: حتما به یاد داشته باشید که فاصله کانونی بزرگتر به معنی یک میدان دید باریک است و فاصله کانونی کوچکتر به معنای یک میدان دید گسترده تر است به عنوان مثال برای نمای دید حداکثر 15 متر ، یک دوربین مداربسته با لنز ثابت حداکثر 4 مگاپیکسل همان چیزی است که باید بدست آورید اما اگر می خواهید دوربین مداربسته شما از دید گسترده تری برخوردار باشد باید دوربین های مداربسته PTZ یا دوربین های دارای قابلیت بزرگنمایی را تهیه کنید این نوع از دوربین ها فاصله نصب آن ها می تواند فراتر از 15متر را مشاهده کند بنابراین باعث می شود دیدگاه آن گسترده تر شود.

این شرکت از سال 2014 مشغول تولید دوربین های امنیتی است. شرکت سانل در سال ۲۰۱۳ رکورد بیشترین خرید CCD را از شرکت سونی دریافت نمود. در بسیاری از پروژهها با لحاظ امکان توسعه پروژه در آینده، دستگاه با تعداد کانال بالاتر از حد نیاز خریداری و نصب میشود. از اینرو محافظت از این محیط ها به هنگام تاریکی شب با استفاده از سیستم های حفاظتی و دزدگیرهای اماکن صورت میگیرد. توجه به فاصله ی کانونی یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید دوربین مداربسته می باشد. دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارد که برای انتخاب آن ها باید به کاربرد ، مکان ، نوع مناسبتی ، شرایط جوی و … دوربین وری فوکال یک نوع مستقل از انواع دوربین مدار بسته نیست، بلکه یک قابلیت میباشد که امکان پیاده سازی آن بر روی انواع دوربین مدار بسته از قبیل دوربین های دام و بولت وجود دارد.

شما میتوانید محصولات اصل داهوا را به راحتی از طریق سایت توتال شبکه خریداری کنید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. شما در حال حاظر در حال جمع آموری اطلاعات هستید و تبریک به شما چرا که خیلی از افراد، حاضر به این کار نیستند. یعنی جمع آوری و پردازش اطلاعات اعم از تصویر و صوت به وسیله شبکه انجام میشود. نصب و راه اندازی: دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های تحت شبکه نصب ساده تری دارند. با توجه به نیاز روزافزون عموم مردم به حفاظت از طریق تهیه و نصب سیستم های مانیتورینگ، می توان گفت که مهمترین دلایل استفاده از سیستم امنیتی در درجه اول تامین حفاظت و ایمن سازی منازل، محل کار، اموال و عزیزان در برابر خطرات طبیعی بالقوه مانند حمله ی حیوانات وحشی و همچنین جلوگیری از سرقت یا ارتکاب جرم است.

دوربین های مداربسته توسط تولید کنندگان و با مارک های مختلف و مدل های متنوع و کیفیت های متفاوت برای کاربردهای گوناگون به بازار ارائه میشوند. نیز شناخته میشوند. خب همانطور هم که پیداست میتوان آنها را در جاهایی که قصد دیده شدن آن را ندارید، نصب نمایید. DVR 04CH: این دستگاه امکان نصب تا 4 دوربین مداربسته را دارد. این دوربین دارای پایه محکم می باشد،به طوری که به راحتی قابل جداشدن از دیوار نیست. هر کدام از آنها تکنیک های تولید خاص خود را دارند. در حال حاضر به خاطر شرایط خاص کشور ما، قیمت دوربین های مداربسته، دستگاه های ضبط تصاویر، هارد و کلیه تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین، در حال تلاطم و به صورت روزانه می باشد. همانطور که می دانید دوربین هایک ویژن مدل های مختلفی دارد و هر مدل شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد. با توجه به گسترش بازار مصرف انواع دوربین مداربسته،تنوع بی نظیری برای اماکن مختلف همچون برای کاربری مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی فراهم شده است که در قدم نخست شما می بایست اطلاعات دقیقی درباره لوکیشن محل بدهید. در ساختار سیستمی دوربین مدار بسته تحت شبکه ، تجهیزات پسیو شبکه بیشتری به نسبت دوربین های آنالوگ احتیاج است، برای راه اندازی این دوربین ها نیاز به سوئیچ شبکه برای برقراری ارتباط بین دوربین ها و سیستم های اتصالی است هم چنین در صورتی که قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل کار و زندگی خود را مشاهده کنید همانند دوربین های آنالوگ نیاز به یک مودم روتر دارید.

Allgemein.