انواع دوربین مداربسته برای خانه + پک دوربین مداربسته خانگی + مقرون به صرفه

کابل صوتی سیستم مداربسته به دلیل نصب آسان و عدم نیاز به منبع تغذیه مجزا و نیز دارا بودن میکروفن و حساسیت بالا به ضعیف ترین نویز ها از بهترین انواع کابل بوده و مورد توجه کاربران سایت uncctv.ir است. دوربین مدار بسته بیسیم نوعی دیگر از انواع دوربین مدار بسته محسوب میشود که نصب آن بسیار آسان بوده و نیازی به سیم کشی ندارد. آنها همچنین ظاهر دوربین را بسیار مرتب تر می کنند، که ممکن است عامل مهمی برای مکان هایی مانند کلیساها، موزه ها یا خانه های باشکوه باشد. یکی از نکات مهمی که باید در نظر گرفت این است که دوربینهای تحت شبکه تصاویر و فیلمهای شفافتر و با کیفیتتری را تولید میکنند. این دوربین ها به طور خاصی ساخته شده اند تا بتوانند به طور موثر کار کنند ، صرف نظر از اینکه چقدر محیط آنها روشن است.

انواع مختلف رک دوربین مداربسته وجود دارد که بسته به وجود یا عدم وجود درب، ریل، دربهای جلو و عقب و پانلهای جانبی و سایر ویژگیها متفاوت هستند. اما به مرور زمان ذخیرهسازهای مناسب برای هر دوربین با توجه به سگنال خروجی آن به وجود آمد. آنچه که اکثر افراد احتمالا نمیدانند این است که انوع دوربین مداربسته وجود دارد که هر کدام برای موقعیت یا شرایط مختلف مناسب هستند. هم در طول روز و هم در شب، آنها تصاویر ویدئویی واضحی را ضبط میکنند که با تغییر شرایط نور پنهان نمیشوند. ال ای دیهای مادون قرمز طول موجهای بلندتری نسبت به نور طبیعی تولید میکند که برای چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. برد دید در شب دوربین DS-2CD2T43G2-2I تا ۸۰ متر است دوربین های دید در شب با استفاده از امواج مادون قرمز امکان رویت تصاویر در شب یا در محیط های بدون نور را میسر می سازند.

انتقال سیگنال تا فواصل بیشتر: دوربینهای HDCVI برای انتقال سیگنال از یک مدولاسیون جدید بهره میبرند، طوریکه در برابر تضعیف سیگنال ناشی از کابل دوربین و نویز و تداخل ناشی از سایر سیگنالهای الکترومغناطیسی، با ضریب اطمینان بیشتری عمل میکنند. این دوربینها تصاویر ضبط شده را توسط سیگنالهای دیجیتال به دستگاه ذخیرهساز و یا مستقیما به کامپیوتر ارسال میکنند. روش دیگر در ذخیرهکردن دادههای دوربین آنالوگ، تبدیل سگنالهای آنالوگ به سیگنالهای دیجیتال و سپس ذخیرهسازی آن بود. انواع دوربین مدار بسته آنالوگ، دریافت و انتقال تصویر دوربین را در بستر کابل کواکسیال به DVR انجام میدهند. دوربین های روز و شب نیز یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته میباشد که به صورت شبانه روزی میتوان از آنها استفاده کرده و تصاویری با کیفیتی را دریافت نمود. بنابراین این سیستم دوربین مداربسته ایده آل برای مکان های تجاری است که نیاز به نظارت شبانه روزی دوربین مداربسته در یک محیط بیرونی با شرایط نوری متفاوت دارد. هم در روز و هم در شب، آنها تصاویر ویدیویی واضحی را ضبط می کنند که در شرایط نوری متفاوت پنهان نمی شوند. این نوع از دوربین مدار بسته در تکنولوژی های متفاوت HDTVI، HDCVI، AHD در بازار وجود دارند.

رابطه های HDMI دارای چندین ورژن متفاوت هستند. دوربینهای مداربسته بالت معمولا دوربینهایی با قابلیت بالا برای شرایط جوی بد هستند همه این مدل دوربینها دارای مادون قرمز حرارتی IR (دید در شب ) نیز میباشند این مدل از سیستمهای مداربسته دارای انواع مختلفی میباشتد که طراحان طوری آن را ساخته اند که نیاز به هیچ لوازم جانبی ندارند اینها یک کامبکت کامل هستند که سیستمهای AHD و IP و آنالوگ هم از لین نوع دوربین مداربسته بهره برده اند البته بهتر است در خرید دقت شود و از نوع بایه فیکس وIP66 استفاده کرد . در واقع، این دوربینها مجهز به نور مادون قرمز نیستند؛ ولی با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها ، میتوان تصاویر و فیلمهایی با کیفیت بالا در نور شب را تولید کرد. سیستم دوربین های مدار بسته آنالوگ از یک یا چند دوربین آنالوگ، یک دستگاه dvr و کابل کواکسیال جهت نصب و اتصال دوربین ها به دستگاه دی وی آر تشکیل شده اند.

در زمینه قانونی نیز دوربینهایی که حتی اگر یک اینچ از یک ملک شخصی را ضبط کنند، میتوانند نصاب و صاحب دوربین را با مشکلات مختلفی روبرو کنند. اگر بی سیم است ، طول عمر باتری چقدر است ؟ طول عمر منابع تغذیه مرکزی بسیار بیشتر از آداپتورهای مستقل بوده و عیب یابی آنها نیز ساده تر می باشد. برای افزایش عملکرد و عمر سیستم های دوربین مداربسته محفظه ها نقش به سزایی دارند. برند هایک ویژن، سال 2001 در چین شروع به کار کرد. همینطور برند های دوربین مداربسته متفاوت است و قیمت دوربین مدار بسته بر حسب آن متغیر خواهد بود.

این دوربینها باید به یک ضبط کننده دیجیتال ویدیو وصل شده باشند تا بتوانیم ویدیوهای آنها را ضبط و نگهداری کنیم. به این نکته باید دقت کرد که نحوه راه اندازی دی وی ار به انواع آن بستگی دارد پس ضرورت دارد که از ابتدا با انواع آن آشنایی پیدا کنیم. بنابراین حتی زمانی که از راه دور کنترل نمی شود، دوربین می تواند منطقه بسیار بزرگ تری را پوشش دهد و همان کار چندین دوربین ثابت را انجام دهد. سانل فرصت بسیار مناسبی را برای کارمندان جوان خود فراهم میکند تا با جهان، ارتباط برقرار نمایند و رؤیاها را به واقعیت تبدیل کنند. این تکنولوژی اولین بار در سال 2010 برای دوربین های مداربسته به کار گرفته شد و امکان انتقال تصاویر با کیفیت بالا برای دوربین های مداربسته را به وجود آورد. این دوربین مداربسته با نام IP نیز شناخته می شود که برخی از آن ها کیفیت تصویر تا 20 مگا پیکسل را ساپورت می کند. دوربینهای با کیفیت و هوشمند این شرکت باعث شده این برند یکی از برترین برندها در سراسر جهان شناخته شود. محصولات امنیتی همچون انواع قفل برقی که شامل انواع قفل برقی کله گاوی، حیاطی و پارکنیگی که شامل برند های قفل برقی یوتاب، قفل برقی کاویان، قفل برقی فایو استار، قفل برقی سیزا و..

این دوربین با سنسورهای تصویر با کیفیت بالا با لنزهای با وضوح بالا برای عملکردهای پیشرفته طراحی شده است و همچنین دید در شب شگفتانگیزی دارد. دوربین مدار بسته آنالوگ: ساده ترین نوع این محصولات است. این دوربین ها را ایده آل ترین نوع دوربین مدار بسته می دانند که قابلیت های منحصر به فردی را برای کاربران ارائه می کند. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که برای استفاده بیرونی مناسب هستند، اما تصویربرداری بسیار حساس در هر دو حالت تصویربرداری در روز و شب، این نوع دوربین را منحصر به فرد می کند. که هر کدام مزایا و معایبی دارند. کاربری های تجاری، آموزشی، اداری، دولتی، تفریحی، گردشگری و غیره صرف نظر از محدوده یا محل فعالیت نیاز به حفاظت دارند. با توجه به اهمیت بالایی که دوربین های مداربسته دارند شرکت های مختلف انواع مختلفی از آنها را در طرح ها و اشکال گوناگون تولید کرده اند.

در واقع، این دوربینهای مداربسته عموماً با استفاده از یک محیط آنالوگ، نصب و راه اندازی میشوند. این بهترین نوع از انواع دوربین مداربسته برای مشاهده از راه دور است. دوربین اسپید دام به دو نوع دوربین اسپید دام تحت شبکه (IP) و دوربین اسپید دام آنالوگ تقسیم می شود. از ویژگیهای جذاب این برند میتوان به کیفیت بسیار بالای دوربینهای آن اشاره کرد. این مدل دوربین مداربسته ابعاد بسیار کوچکی دارد. همانطور که از نام آن پیداست، این دوربین ها برای عملکرد بهینه در شرایط سیاه و سفید طراحی شده اند. از آنجایی که شرایط محیطهای بیرونی میتواند سخت باشد، مهم است که مطمئن شوید که دوربین بیرونی شما میتواند آن محیطها را تحمل کند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع دوربین های مداربسته موجود در بازار آشنا کنیم ولی همچنان ممکن است با دوربین هایی روبرو شوید که در این مقاله در مورد آن ها مطلبی عنوان نشده ولی این اطمینان را به شما می دهیم که با معروف ترین انواع دوربین های مداربسته در این مقاله آشنا شده اید.

در واقع، این دوربینها به اشعهی مادون قرمز مجهز هستند که برای فضاهای کم نور مناسب میباشند. بنابراین، هیچ خطری وجود ندارد که موضوع ضبط شده هرگز دانه دار یا مخدوش به نظر برسد. همچنین این مدل از دوربین مداربسته چون بیشتر در معرض خرابکاری یا سرقت قرار دارند باید محفوظتر باشند که به وسیله کاورهای مناسب، پایههای مخصوص و نصب در مکانهای کارشناسی شده میتوان از آنها محافظت کرد. برای مثال بعضی از دوربین ها برای فضاهای بیرونی ساخته شده اند ، مناسب محیط بیرون اند و ضد آب و گرد و غبار هستند .اما بعضی مدل ها برای فضاهای داخلی اند و نمی توان آن ها را در معرض باران و گردوغبار گذاشت . محیطهای داخلی کمتر در معرض آسیب آب، گرد و خاک و نور مستقیم آفتاب هستند.

دوربینهای گلوله معمولاً در فضای باز قرار میگیرند، بنابراین بدنه آنها در برابر آب، گرد و غبار و خاک مقاوم میشوند. دوربینهای C-Mount معمولاً حجیم هستند، بنابراین، مانند دوربینهای گلوله، به عنوان یک بازدارنده قابل مشاهده در برابر فعالیتهای مجرمانه عمل میکنند. به دلیل وضوح بسیار بالاتر دوربینهای IP نسبت به دوربینهای آنالوگ، در تصاویر ضبط شده جزئیاتی مانند شماره پلاک به راحتی قابل خواندن است و در وضوح 11 مگاپیکسل و بالاتر تصاویر با کیفیت پزشکی قانونی ضبط میشوند. با توضیحاتی که دادیم، متوجه شدید که هر کدام از انواع دوربین مداربسته آنالوگ، تحت شبکه یا به عنوان مثال نوع دوربین مداربسته دید در شب برای اهداف و مکان های خاصی (منازل یا ادارات و در فضای باز یا بسته) به کار می روند. ما مزایای هر یک از انواع مختلف سیستم های دوربین مدار بسته را در زیر خلاصه کرده ایم.

اولین سیستمهای نظارت تصویری شامل نظارت مداوم بود. دوربین های مداربسته تحت شبکه برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شدند. این دوربین ها نسبت به دوربین های دیگر پر هزینه تر و البته تخصصی تر هستند. هزینه و بودجه پروژه نصب دوربین مدار بسته شما در چه حدی است؟ با خرید پکیج 8 تایی دوربین مداربسته، شما از هشت دوربین مداربسته منحصر بفرد بهره می برید تا آن ها را در هشت گوشه اتاق، بیرون خانه و غیره نصب کنید و نگاهی همه جانبه به اطراف املاک شخصی و با اهمیت خود داشته باشید. این دوربینها برای اتصال به دستگاه دی وی ار نیازی به سیم و کابل ندارند و از طریق فناوری وای فای این کار را انجام میدهند. آنها با استفاده از فناوری مادون قرمز به این امر دست می یابند.

دستگاه ها بسته به ظرفیت وروردی به انواع 4 کانال , 8 کانال , 16 کانال , 32 کانال و . دستگاه DVR شبیه به کامپیوتر دارای کارت ضبط و نرمافزار مناسب ضبط تصاویر آنالوگ است. علاوه بر این، نیاز به تنظیم و نگهداری دوربین کمتر است و فیلم برای دسترسی راحت از طریق سرویس اینترنت منتقل می شود. علاوه بر آن، نرخ فروش محصولات این مجموعه بسیار بالا میباشد؛ به طوریکه در سالهای اخیر در رتبهی دوم قرار گرفته است. علاوه بر آن، در کارخانهها و بخشهای تولیدی از دوربین مداربسته برای مانیتور کردن خطوط تولید، رفت و آمد کارکنان و مشتریها استفاده میشود و این تکنولوژی، مدیریت و کنترل کارکنان را راحتتر کرده است. همچنین امکان قرار دادن کارت حافظه micro SD بر روی دوربین وجود داشته و در صورت تمایل می توان عملیات ضبط را بر روی این گجت انجام داد. دوربینهای مداربسته HD کیفیت تصویر بینظیری را ارائه میدهند که تصاویری با وضوح بالا ارائه میدهند.