صفر تا صد طراحی داخلی رستوران

ورودی زیبا از پیادهرو و حتی در ورودی که برای رستوران طراحی شده، فضای جذاب با انواع مبلمان یا صندلیهای باکیفیت، پرسنل مودب و حرفهای و منویی متنوع با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، نوید ساعتی خوش میدهند. ظاهر جذاب این رستوران میتونه هر کسی رو بارها و بارها به اونجا بکشونه. همهمه و سر و صدای مشتریهایی که همگی در کنار هم مینشینن هم میتونه تأثیرگذار باشه. غذا خوردن در فضای باز میتونه بهترین تجربه دنیا باشه. دکوراسیون رستوران لاکچری مدیسون پارک 11، میتونه مشتریهارو ببره به زمانهای گذشته در نیویورک. اگر این اتفاق رخ دهد هم موجب نارضایتی مشتری می شود و هم خدمت رسانی کارکنان به مشتریان با سرعت کمتری انجام می شود، که این مورد نیز موجب نارضایتی مشتریان رستوران می شود. این مکان باید دارای محیطی بزرگ باشد تا کارکنان بتوانند بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام دهند و فضای کافی برای حرکت و جابجایی وجود داشته باشد. این فضا باید به گونه ای باشد که مشتریان و کارکنان رستوران در مسیر یکدیگر قرار نگیرند. جایگذاری صحیح هر کدام از چراغ هایی که بالای میزها نصب می شوند هم می تواند تعیین کننده مدت زمان مکالمه دوستانه مشتریان هر کدام از میزها با یکدیگر باشد.

علاوه بر این جهت دسترسی آسان کاربران به کل مقاله لینک مطلب را قرار داده ایم. برای ساختن همچین فضایی، در دکوراسیون رستوران از پارتیشن هایی استفاده شده است که علاوه بر مات بودن، طرح مه و ابر دارند. برای طراحی دیوار ها از آجر، سنگ، چوب یا ترکیب آن ها استفاده کنید. سقف با گچبریهای خاص و یا با طرحهای ستونی و منحنی نیز بسیار مناسب سبک طراحی مدرنیته هستند. این میز باید به اندازه ای بزرگ باشد که غذا ها را با فاصله مناسب روی خود جای دهد. به این ترتیب به این بخش توجه ویژه داشته باشید.

شما دیگر نیاز ندارید که مثل قبل برای فروش محصولاتتان تلاش کنید، بلکه باید محیطی را فراهم کنید که روی محصول یا خدماتی که ارائه می کنید متمرکز باشد و مابین آن و مشتریانتان رابطه نزدیک و حس نیاز را ایجاد نمایید. سرویس بهداشتی نهتنها باید تمیز؛ بلکه باید به اندازه مناسب روشن، جادار و خوش بو نیز باشد. دکوراسیون رستوران سنتی نسبت به انواع رستورانها، شلوغ است و برای هر فرد کمترین فضا در نظر گرفته میشود و این نهتنها موجب ناراحتی مشتریان نمیشود؛ بلکه باعث ایجاد احساس صمیمیت میشود که در زندگیهای مدرن امروزی کمتر شاهد آن هستیم. طراحی سنتی، طراحیای است که حال و هوای قدیم را در ذهن تداعی میکند و باعث ایجاد آرامشی عمیق در ذهن می شود، چراکه وسایل قدیمی و سنتی یادگارها و دوست داشتههای ما در طول سالیان رفته هستند و تازه شدن خاطرات، حال و هوای ذهن را شاداب میکند.

به همین دلیل شما می توانید روی دیوارهای این رستوران، دیوارکوب های چوبی کف تا سقف را مشاهده نمایید و اینستالشن هایی شبیه به درخت از جای جای رستوران و سقف آن آویزان شده است که تا هر چه بیشتر حس و حال حضور در یک جنگل را به مخاطب بدهد. همواره مردم رستوران هایی را انتخاب می کنند که هنگام حضور در آن آرامش را حس کرده و از گذراندن وقت خود در آنجا رضایت داشته باشند. با حضور در این باغ، انگار هوای قاجاری را نفس می کشید. گیاهان همچنین برای تسویه هوای رستوران نقش مهمی را ایفا می کنند.

دکوراسیون داخلی برای فضا های رسمی و غیر رسمی کاملا متفاوت است و باید به این نکته توجه داشته باشید. ☆ کسانی که برای صرف غذا رستوران سنتی را انتخاب می کنند، دوست دارند تا در فضایی کاملا متفاوت از سایر رستوران ها قرار گیرند، لذا معماری و طراحی داخلی رستوران سنتی بسیار حائز اهمیت است. دکوراسیون رستوران مجلل موگاریتز با دیوارها، سقف چوبی، رومیزی و پردههای سفید طراحی شده است. تابلوهای قدیمی، سرامیکهای نقاشی شده، کاشی کاری، استفاده از عتیقهجات و طراحی قفسههای سنتی از محبوبترین تزئینات در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی هستند.استفاده از آجر، اکسسوریهای چوبی، سنگهای گران بها و قیمتی، علاوه بر ایجاد فضایی منحصر به فرد، فضایی شکوهمند را در رستوران مدرن ایجاد میکند.فلز مس یکی از متریالهای محبوب در سال ۲۰۱۹ و سبک طراحی دکوراسیون مدرن است. این رستوران کافی شاپ در جنوب شرقی مکزیک قرار دارد و با استفاده از وسایل خیلی ساده مثل جعبه، تختههای چوبی، طناب و چیزهای ملوانی ساخته شده است. در فضا های کوچک عموما به تابعیت از دیوار ها ساده و بدون تزیین است و رنگ از سفید گج میگیرد.در فضا های بزرگ تر خوانجه پوش های چوبی رنگارنگ اند و هیچ کجا رنگ طبیعی چوب به چشم نمیخورد (آبی های تیره و روشن) و استفاده از نقاشی لاکی.

زیرا میتواند به شکلی بارز حال و هوای فضای داخلی را به مشتری القا کند.طراحی رستوران در فضای باز و وجود پنجرههای بزرگ رو به فضای باز و سرسبز نیز از موارد بسیار محبوب و پرطرفدار است. فضای شیک این رستوران همراه با دکوراسیون مدرن اون، باعث شده تا خیلی جذاب و پرطرفدار باشه. قرار دادن یک حوضچه چند ضلعی با موزاییککاریهای جذاب و سنگهای درون آن در فضای داخلی یا بیرون رستوران میتواند جلوه بینظیری به دکوراسیون رستوران سنتی شما ببخشد. کافه سنتی هتل داد یزد، در شب ها منظره ایی بی نظیر و فوق العاده از شهر یزد را به شما هدیه می دهد. احساس گرمایی که به خاطر وجود چوب و نیمکت های راحت این رستوران ها وجود دارد، در کنار یک موسیقی سنتی زیبا، احساس راحتی بیشتری به مشتریان می بخشد و لحظات فوق العاده ای را در ذهن رقم می زند. ایجاد فضای برای پخت تنور نان یکی از بخشهای الزامی برای راه اندازی رستوران سنتی خواهد بود ، این فضا باید نزدیک به فضای پخت کباب و سالن پذیرایی باشد و فضاهای خمیرگیری، و پخت می باشد. به محض اینکه تصمیم گرفتید تم (Theme) رستوران شما چیست، باید از المان های خاصی در دکوراسیون رستوران تان استفاده کنید که به تم مورد نظرتان نزدیک باشد.

به خصوص که برخی از مشتری ها به نور سفید و برخی دیگر به نور زرد عادت دارند و شما با استفاده از هر دوی این چراغ های سقفی در نورپردازی کافه و رستوران می توانید این مشکل راحل کنید. یکی از مهمترین و اصلیترین مزایای استفاده از گل مناسب برای کافه، زیبایی بخشیدن به محیط میباشد. یکی از مهمترین و برجستهترین ویژگی که باید برای رستورانها در نظر گرفت، توجه به دکوراسیون آنها است. یکی دیگر از دلایل استفاده از چمن مصنوعی در رستورانها مقاومت و طول عمر بالای چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی می باشد. در حال حاضر با رفتن به کافیشاپها و رستورانها میتوانید انواع و اقسام گلها را در آنجا مشاهده کنید.

نوع غذا در اقلیم رستورانهای مختلف، نقش بسیار مهمی دارد، اما بدون شک میتوان دکوراسیون داخلی را نیز عامل مهمی در این زمینه دانست. شیشه و نور در معماری سنتی ایرانی نقش پررنگ و بسیار مهمی داشته است. انتخاب ظروف مسی برای سرو غذا در رستورانهای ایرانی سنتی و انتخاب ظروف چینی مدرن و مجلل، تاثیر به سزایی برای هماهنگی متریالهای مصرفی در فضای رستوران دارند.طراحی و انتخاب صندلی و طریقه چیدمان آنها نیز از سبک طراحی دکوراسیون مدرن و سنتی تاثیر میبیند.همه مواردی که توضیح داده شد باید در هماهنگی کامل با یکدیگر طراحی و پیادهسازی شوند. با طراحی کافه ایرانی هماهنگی دارند. در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی و بینالمللی بدون گوشت با کیفیت بالا طبخ میشوند و محیط داخلی این رستوران نیز بسیار دلپذیر است. به طور مثال تختهای سنتی ایرانی ،نمای آجری و ستون های بزرگ .حال باید با دقت بسیار زیادی متریالها را برای ایجاد فضای سنتی یا مدرن انتخاب کرد. نیز در سبک سنتی استفاده می شود. برای جلب توجه به سایر ویژگیهای باغ و اکسسوریهای خاص همچون مجسمه یا گیاهان تزیینی از نورهای متمرکز استفاده کنید. به نظر می رسد رومیزی های شطرنجی قرمز و سفید، تصاویری از جاذبه های گردشگری ایتالیا یا مجسمه های سنگی، عناصر اصلی دکوراسیون در رستوران های ایتالیایی باشند.

استفاده از دکور چوب در طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران نکته ای است که سبب جذابیت رستوران می شود و بطور معمول اقبال عمومی به رستوران ها و کافی شاپ هایی که از جنس چوب برای دکور استفاده می کنند بسیار بیشتر است و این امر به دلیل حس خوب و انرژی و گرمای برخواسته از چوب است. از نکاتی که گفته شد در کار خود استفاده کنید تا مکانی کارآمد و کاربردی برای تهیهغذایتان داشته باشید و با رعایت این نکات میتوانید موفقیت دراز مدت کاری خود را تضمین کنید. در این مقاله، ما میخواهیم نکاتی را که باید هنگام طراحی دیزاین رستوران موردتوجه قرار دهید را به شما بگویم. در طراحی دکوراسیون رستوران تان حتما به رنگ ها توجه ویژه ای داشته باشید. از آنجائیکه کافهها به نوعی نماینده ی قهوه خانهها هستند، رنگهای اصلی آنها در رنگ های تیره، و خاکی ریشه دارد. به کسب و کارتان جان تازه ای بدهید و بهترین ها را از ما بخواهید.

برای انتخاب دکوراسیون نیز به طرح و رنگ آن دقت کافی داشته باشید چون همانطور که پیش تر گفتیم دکوراسیون رستوران شما باید طراحی داخلی هتل و رستوران آرامش بخش باشد. اصول و قوانین زیادی برای انتخاب رنگ منطبق بر سبک طراحی دکوراسیون رستوران سنتی و مدرن وجود دارد.حتما از ترکیب رنگها برای جلوگیری از ایجاد فضایی گرم یا سرد در محیط داخلی جلوگیری شود. اگر میخواهید دکوراسیون رستوران تان خاص و منحصربفرد باشد باید کمی باهوش باشید و البته با شخص متخصصی که به اصول معماری و طراحی داخلی آشنا است مشورت کنید. ولی بهتر است بدانید میتوان تنها با ایجاد تغییراتی جزئی و سریع تجربهای بهتر را برای مشتریان خود رقم زد، به طوری که تا مدتها در ذهن آنان باقی بماند. البته برای برخی از موارد بهتر است یک رنگ متناقض به سایر رنگها را انتخاب کنید و برای روی میز در نظر بگیرید. به عنوان مثال در رستوران های غیر رسمی که معمولا خانواده ها برای صرف غذا بدان جا می آیند، بهتر است دکوراسیون طوری چیده شده باشد تا حس راحتی را به مشتریان منتقل کند. گیاهان وارد هر جا شوند با خود زیبایی و طراوت را به ارمغان خواهند آورد. به طور کلی نورپردازی و ترکیب نورها در دکوراسیون رستوران با طراحی شیک و جدید بسیار حائز اهمیت است و بایستی با مکان، سبک دکوراسیون، منوی و رنگ غذاها هماهنگی داشته باشد.