سئو تکنیکال : هر آنچه باید در مورد سئو تکنیکال بدانید

اما باید خاطر نشان کرد که سئو تکنیکال کمی سخت تر از دو بخش دیگر سئو می باشد و باید توسط شخصی حرفه ای و مسلط بر طراحی سایت ، کد نویسی ، هاستینگ ، دیجیتال مارکتینگ و البته سئو آنجام شود . سئو یک از راهکاری های موثر، مقرون به صرفه و کارآمد دیجیتال مارکتینگ می باشد. سئو خارج از صفحه : گرفتن اعتبار توسط بک لینک ها از سایت های معتبر و مرتبط . هرچه تعداد بازدید آن ها بیشتر باشد، سریعتر به صفحه نمایه ای که صفحات به روز شده، وارد می شوند. سئوی تکنیکال زیرمجموعهای از سئو است که شامل بهینهسازی زیرساخت وبسایت شما میشود تا بتوان آن را به راحتی توسط موتورهای جستجو، جستجو و فهرست کرد. از دید موتور جستجو، تعداد بکلینکها و اعتبار جایی که به شما بکلینک داده فاکتور بسیار مهمی در تایید کیفیت و اعتبار محتوا و سایت شما است. بهینه سازی تصویر هم جزیی از سئو تکنیکال است. در تصویر زیر نام دامنهها را مشاهده میکنید در مقابل هر دامنه نوع محتوا اعم از «تکراری» (Duplicate) یا «منحصربهفرد» (Unique) نوشته شده است. عبارت HTTPS در ابتدای دامنه سایتهایی که از این تکنولوژی امنیتی استفاده میکنند، دیده میشود. شرکت سئو تیمی متشکل از نیروهای باتجربه، کارآزموده، تحصیل کرده، آشنا با امور وب و کاملا آموزش دیده برای اعمال مختلف سئو میباشد که دیده شدن در گوگل را هدف اصلی خود قرار داده اند.

این موضوع برای زمان توسعه، کاملا مناسب است ولی برای آپلود روی سایت نیاز است تمام این فضاهای اضافه و کامنتها حذف شوند. حتی شرکت های بزرگی مثل آمازون هم متوجه شدند که هر 100 میلی ثانیه زمان بارگذاری صفحه باعث کاهش یک درصدی در فروش می شود. راه های زیادی برای بالا بردن سرعت بارگذاری صفحه وب وجود دارد. بهطور قطع، افزایش سرعت سایت مهمترین عامل در پایین آمدن Bounce Rate (نرخ پرش) است. وقتی وارد سایت یا اپ اینستاگرام میشوید، تعدادی پست برای شما لود میشود و هر چه به پایین صفحه میروید پستهای بیشتری لود میشود. محتوای نازک را می توان به عنوان صفحاتی با کیفیت پایین تعریف کرد که ارزش کمی برای بازدیدکنندگان دارند.

صفحات نازک را نمی توان به سادگی به عنوان صفحاتی با حجم کم محتوای متنی توصیف کرد زیرا گاهی اوقات مقدار کمی از محتوای یک سایت معتبر تمام چیزی است که برای ارضای نیت کاربر لازم است. از این رو در بخش قصد داریم تا نحوه ذخیره سازی اصولی تصاویر برای صفحات وب و همچنین روش کاهش حجم تصاویر را خدمت شما توضیح دهیم. یکی از تحقیقات نشان می دهد که زمان دریافت بایت برای گوگل اهمیت ویژه ای دارد از این رو دارا بودن هاست یا سروری با کمترین تاخیر در دریافت اطلاعات مهمتر می شود. این موضوع را بارها و بارها نشان داده است. قدیم قدیمها متا دیسکریپشن یکی از عوامل مهم در سئو بود، اما درحال حاضر کوگل جان بارها گفته است که متا دیسکریپشن دیگر سیگنال چندان مهمی برای سئو نیست.

اگر یک طراح سایت؛ کدنویس یا سئو کار هستید و یا حداقل با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار کرده اید، احتمالا عبارت متا دیسکریپشن را بارها شنیده اید و از آن نیز استفاده کرده اید. همانطور که مشاهده کردید، متا تگها به شکلهای مختلفی وجود دارند. درست همانطور که ما مقالات مرتبط را در آن دسته خاص اضافه می کنیم، ساختار URL نیز باید همان را دقیقا نشان دهد. گوگل و سایر موتورهای جستجو از متا دیسکریپشن کمک می گیرند تا به کاربران نشان دهند که در لینکی که نتیجه جستجو به آن ها نشان داده است، چه محتوایی را خواهند یافت. به گونه راحت تر می توانیم بیان کنیم که متا دیسکریپشن (Meta Description) در حقیقت متا تگی میباشد که در آن به صورت مختصر درباره ی اطلاعات صفحه پرداخته ایم که کاربر میتواند آن را در صفحه گوگل میبینید.

گوگل برای هر صفحه از نتایج ۱۰ نتیجه میاره و برای مشاهده بقیه نتایج باید به صفحه دوم، سوم و … در حقیقت، سئو، نحوه اتصال هر یک از عناصر موجود در یک وب سایت به یکدیگر، برای ایجاد یک استراتژی منسجم است. در حالی که این استراتژی ها دید سایت شما را در جستجوی ارگانیک بهبود می بخشد، آنها تنها راهبردهایی نیستند که باید از آنها استفاده کنید. در مورد صفحات 404، هنگامی که یک مشکل “صفحه یافت نشد” وجود دارد که نمی توان از آن دوری کرد، اطمینان پیدا کنید که یک مورد سفارشی ایجاد کرده اید. به همین دلیل است که همیشه باید سعی کنید تعداد تغییر مسیرها را کاهش داده و اطمینان پیدا کنید که فقط یک تغییر مسیر در یک صفحه دارید. جدا از اینکه سئو داخلی مناسب، موجب تفسیر بهتر موتورهای جستجو از سایت شما می شود، به کاربران نیز کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. سپس، یک متخصص سئو می تواند هر مشکل فنی را که ممکن است مانع از ترافیک وب سایت شما شود، برطرف کند. خبر خوب این است که اکثر مشکلات فنی سئو را می توان با یک ارتقاء ساده برطرف کرد تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن از مزایای آن دیدن کنید.

استفاده از HTTPS اعتماد و اعتبار ایجاد میکند و عملکرد سایت را بهبود میبخشد. سئو تکنیکال زیرساختهای فنی یک وب سایت را بر اساس الگوریتمهای موتورهای جستجو بهینه سازی میکند تا صفحه مورد نظر در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد و رتبه آن بهبود پیدا کند. شما بیشترین کنترل را روی سئوی درون صفحه دارید زیرا، خوب، همه چیز در سایت شما وجود دارد. اگر همه چیز برابر باشد، صفحه ای با 100 لینک مرتبط از سایت های معتبر از صفحه ای با 50 پیوند مرتبط از سایت های معتبر (یا 100 پیوند نامربوط از سایت های معتبر) بالاتر خواهد بود. بخاطر اینکه که مرورگر شما اولین نسخه وبسایت را به حافظه سپرده و سپس میتواند با خروج از صفحه خاصی و بازگشت دوباره به آن صفحه، آن صفحه وب را با سرعت بیشتری بارگیری کند. سئو تکنیکال باید بهینه شود تا پایه و اساس لازم را ایجاد کند که محتوا و لینک های شما را با بهترین محیط بازاریابی ممکن فراهم کند تا بتوانید بدون هیچ مانعی در نتایج موتورهای جستجو بدرخشید. بدون یک پایه فنی قوی سئو، محتوای شما هیچ صدایی برای موتورهای جستجو نخواهد داشت.

اگه بخواهیم یه جواب رسمی برای سوال سئو چیست بدیم میتونیم بگیم: سئو شامل مجموعه فعالیتهایی هست که باعث بهبود رتبه وب سایت و افزایش بازدید کننده اون از طریق موتورهای جستجو (مثلا گوگل) میشه. در این بین یکی از جنبه های سئو که به آن کمتر توجه می شود سئو تکنیکال می باشد . اگر آنها به صفحات فعلی هدایت نشوند، آن پیوندها از بین می روند و دیگر برای صفحات شما به حساب نمی آیند. اینها بررسیهایی برای اطمینان از اینکه صفحات فریبنده نیستند، بدافزار را شامل نمیشوند و هیچ دانلود مضری ندارند، انجام میشود. با استفاده از سئو تکنیکی ، می توانید به موتورهای جستجو در دسترسی ، خزیدن ، تفسیر و فهرست بندی وب سایت خود بدون هیچ مشکلی کمک کنید.

یکی از سؤالاتی که بسیاری از افراد دارند این است که آیا از www در مقابل دامنه خود استفاده می کنیم یا با نسخه غیر از www برویم. چرا که افراد زیادی از سایت و محتوای خودشان به سایت شما ارجاع خواهند داد. برای اینکه مقاله ما با ترفند های سئو کلاه سفید بالا بیاید و رتبه بگیرد، لازم است که همه این موارد را در آن رعایت کنیم، البته بماند که در بعضی از کلمات رتبه گرفتن فقط با محتوای سئو بیس سخت است. اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، باید بگوییم که این افزونه برای حرفه ایها یک افزونه بسیار کاربردی است ما ممکن است وقتی یک کاربر مبتدی بخواهد از آن استفاده کند با دیدن اولین گزینه تنظیمات و گزینه تنظیمات حافظه پنهان (به انگلیسی: Transient Cache Setting)، دچار کمی سردرگمی شوند. در کنار کمک به گوگل برای درک بهتر محتوای شما، داده ساختار یافته می تواند به شما در بدست آوردن دیدی گسترده روی SERP ها با المانهایی مانند RICH SNIPPETS یا باکسهای اطلاعات کمک کند. به طور کلی، این موضوع بدان معناست که برای بهتر کردن سئو جاوا اسکریپت، می توان از این روش، برای سریعتر لود کردن سایت استفاده کرد. به طور مثال زمانی که در تلوزیون پیامی بازرگانی پخش می شود ، بیشتر ما ترجیح می دهیم تا شبکه دیگری را در آن لحظه دیده و خود را مشغول کار دیگری کنیم .

چنین محتواهایی به مخاطبان کمک میکند که خیلی سریعتر متن را اسکن کنند؛ همچنین عنوان چنین محتواهایی هنگامیکه در نتایج جستجو یا شبکه­های اجتماعی دیده شود، خیلی راحتتر و سریعتر میتواند باعث به دست آوردن کلیک گردد. اگر اصول چک لیست سئو تکنیکال به صورت دقیق و اصولی در یک وب سایت پیاده شوند، نرخ بازدید روزانه آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا میکند و توسط رباتهای و خزندههای وب شناسایی میشود. یک ممیزی فنی سئو دریافت کنید تا هرگونه مشکل اساسی را شناسایی کنید و شروع به ایجاد ترافیک ارگانیکی کنید که شایسته آن هستید. با انجام این ممیزی شروع کنید. در نتیجه، تلاش های بهینه سازی شما برای گرفتن و شروع تأثیرگذاری بر رتبه های شما زمان کمتری می برد.

شما می توانید این کار را در وبسایت حسابرسی انجام دهید، فقط با شروع یک پروژه برای سایت خود، پرش بهصفحه داشبورد صفحات و ضربه زدن به دکمه Sitemap . این بدان معنا نیست که شما نباید آنها را انجام دهید، این فقط به شما کمک می کند تا ایده ای در مورد نحوه اولویت بندی پروژه های مختلف داشته باشید. به عبارت ساده، این کار بررسی می کند که آیا صفحات وب به درستی نمایش داده می شوند و به راحتی توسط افراد در دستگاه های تلفن همراه استفاده می شوند. اطمینان حاصل کنید که صفحاتی که می خواهید افراد پیدا کنند می توانند در گوگل ایندکس شوند.

در طول چند سال گذشته، موتورهای جستجو صفحاتی که دارای محتوای ضعیف یا تکراری هستند را جریمه کرده اند و رتبه کمتری به آنها اختصاص داده اند. محتوای تکراری داخل سایت: زمانی رخ می دهد که دو یا چند نسخه از یک محتوا با url متفاوت در داخل سایت وجود داشته باشد. چرا باید از سئو تکنیکال استفاده کرد؟ چرا؟ چون رقیبهای شما تنها و تنها یک کلیک با شما فاصله دارند و همین یک کلیک میتواند میزان ورودی سایت شما را دگرگون کند! اگر پروژه شخصی دارید و نیاز به راهنمایی دارید، در قسمت نظرات مطرح کنید و پاسخ دریافت کنید.

این موتور جستجو در صفحات مختلف مقاله ای خود راهنمایی هایی را برای وبمستران قرار داده تا بتوانند به کمک آنها، سایتشان را سئو کنند. سئو تکنیکال اولین نگاهش به موتورهای جستجو می باشد. این معیارها بار بصری را با بزرگترین رنگ محتوا (LCP)، پایداری بصری با تغییر چیدمان تجمعی (CLS) و تعامل با اولین تاخیر ورودی (FID) اندازهگیری میکنند. سئو فنی نیز در کنترل شما است، اما تسلط بر آن کمی دشوارتر است زیرا کمتر بصری است. برایان دین اظهار کرد که سرعت بارگذاری صفحه یعنی مدت زمانی که برای نشان دادن همه محتوا در یک صفحه لازم است، در ده عامل برتر رتبه بندی سئو گنجانده شده است. این تگ به شما این اجازه را میدهد که به گوگل اعلام کنید کدام صفحه را باید ایندکس و رتبه بندی کند و اعتبار لینک ها را به کجا انتقال دهد. با این حال، نقش مهمی در ترافیک ارگانیک شما ایفا می کند. کارشناسان شرکت پاسخ روشنی ندادند یا به سادگی به سؤالات مربوط به نقش متاداده تصویر را در رتبه بندی نادیده گرفتند. در زمینه انتخاب یک هاست مناسب، می توانید مطلب ” معرفی شرکت برتر هاستینگ ” را مطالعه کنید.

در زمینه های کاری دیگه، مثل املاک یا بیمه، هزینه تبلیغات چند برابر است. الگوریتم های گوگل تعداد زیادی دارند که در اینجا فقط به چند مورد از مهمترین آنها اشاره میکنیم و شما میتوانید برای آشنهایی با تمام الگوریتم های گوگل به مقاله الگوریتم های گوگل مراجعه کنید. سایت ما روی فضای یک هاست میزبانی میشود و این هاست باید منابع لازم برای تمام درخواستهایی که از سایت ما انجام میشود را داشته باشد. ما باید با استفاده از تکنیک های مناسب CTR و نرخ تبدیل را داخل سایت خود افزایش دهیم . نشانه گذاری داده های ساختاری، قطعه کدی است که به وب سایت خود اضافه می کنید تا موتورهای جستجو درک بهتری از مطالب موجود در آن داشته باشند. یکتا بودن: مطالب سایت شما نبایست کپی از سایت های دیگر بوده و بایست به صورت اختصاصی نوشته شوند. حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایتهای متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود.

اینها برخی از تکنیکهای سئو تکنیکال می باشد، نتیجه این مقاله آن خواهد بود که علاوه بر توجه به مسائل مهمی مانند تولید محتوای غنی و درجه یک، ما باید به سئو تکنیکال توجه خاصی داشته باشیم. برای استفاده از این ابزار، کاربر باید کلمهی کلیدی مدنظر خود را در Keyword Planner وارد کند؛ آنگاه خواهد توانست اطلاعاتی کارآمد دربارهی کلمهی کلیدی مدنظر خود پیدا کند. ویژگی های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجو از بقیه متمایز شود. برخی از این اسکریپتها (مانند Google Analytics) احتمالا مورد احتیاج بوده و حذف آن ناممکن است. که می توانید در این لینک « سئوی سایت » مهمترین آن ها را در خلاصه ترین حالت ممکن، مطالعه بفرمایید. سئوی فنی به عناصر پشت صحنه ای اشاره دارد که موتور رشد ارگانیک شما را تقویت می کند، مانند معماری سایت، بهینه سازی موبایل و سرعت صفحه. هرچه تغییر مسیرهای بیشتری در یک صفحه نصب شود، کاربر باید مدت بیشتری منتظر بماند.

تغییر مسیرهای متعدد هم بر سرعت بارگذاری صفحه وب شما تأثیر منفی می گذارند. نرخ پرش به این معناست که کاربر یک صفحه از سایت را باز کند و بدون آنکه اکشنی انجام بدهد آن را بندد. ربات گوگل باید بتواند از طریق لینک ها صفحه ای از سایت را شناسائی کند، بعد از شناسائی سعی می کند ، آن صفحه را پیمایش کند ، کندی سایت یا سرعت پائین آن صفحه یکی از موانع پیمایش ربات گوگل می باشد، پس باید به سرعت سایت دقت و توجه نمود . این کتاب را با ترجمه نوین میتونید از این صفحه دریافت کنید.

چک لیست سئو تکنیکال شامل موارد تخصصی و مهمی است که بکارگیری آنها در هنگام راه اندازی یک وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. در هنگام کدنویسی Frontend (سمت کاربر)، برنامهنویس برای تمرکز بیشتر و خوانایی کد توسط انسان، هر دستور را بهطور مرتب در یک خط مینویسد و به میزان زیادی از فاصله و فضاهای خالی استفاده میکند. این ابزار در این کار به شما کمک میکند. با استفاده از ابزار TinyPNG بهراحتی میتواند حجم عکسهای سایت خود را بدون افت کیفیت کاهش دید. درجه سختی معیاری است که حجم جستجوی کلمات را مشخص میکند، یعنی هرچقدر عبارتی دفعات بیشتری در گوگل جستجو شود، درجه سختی بالاتری دارد. Title Tag که در بالای هر صفحه شما قرار گرفته به موتور جستجو اعلام میکنه که این پیج مربوط به چه موضوعیه.

لینک ها یا پیوندهای داخلی پیوندهایی از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر در سایت شما هستند. ما چک لیستی از سئو داخلی و خارجی و همچنین سئو تکنیکال را در مقاله زیر تدوین کرده ایم . ما این مراحل را به طور عمیق در زیر پوشش خواهیم آموزش سئو تکنیکال سنیور سئو داد. این برچسب مهم است زیرا موتورهای جستجو به طور منظم وب سایت ها را جستجو می کنند تا به آنها کمک کند تا در مورد نحوه رتبه بندی صفحات و پست ها تصمیم بگیرند. سئوی تکنیکال شامل تمام اجزایی است که وب سایت شما را سریع، موبایل پسند، آسان برای ناوبری، کاربر پسند و کاربردی می کند. روش اول: در سایت های مرتبط کامنت های تخصصی و کاربردی بگذارید. موتورهای جستجوگر مدام در حال بروزرسانی هستند و آپدیت های جدیدتری را ارائه می دهند. در آوریل 2015، گوگل آپدیت الگوریتمی را ارائه کرد که توسط بسیاری از متخصصان به عنوان “Mobilegeddon” شناخته می شود. بینابینی ها مانع از دیده شدن محتوا می شوند.

سئوی فنی: کارهای فنی و کدنویسی هستند که انجامشان باعث میشود تا راحتتر توسط رباتهای موتورهای جستوجو دیده و خوانده شویم. چندین سناریو وجود دارد که امکان دارد باعث خطای 404 شود مثل صفحه منتقل شد، صفحه حذف شد یا ایمیل اشتباهی پیوند داده شد. برای بررسی اینکه آیا صفحات وب سایت ما ایندکس شدهاند، میتوانیم با استفاده از یک حساب Google معتبر وارد کنسول جستجوی Google شویم و URL صفحه وبی را که میخواهیم چک کنیم وارد کنیم. برای انجام این تغییر مسیرها دیر نیست و می توانید به سرعت هر مقدار از دست رفته را بازیابی کنید. هماهنطور که گفتیم سرعت لود سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بسیار اهمیت دارد. محتوای شما ممکن است کاملترین، مفیدترین و به خوبی نوشته شده باشد، اما اگر یک موتور جستجو نتواند آن را بخزد، تعداد کمی از مردم آن را خواهند دید.

بدون شک یکی از خطرناک ترین الگوریتم ها پنگوئن هست و بهتره که کمتر درگیر اون بشید. یکی از آخرین فاکتورهایی که در سئو اهمیت یافته، بحث امنیت سایت است. پس با توجه به اهمیت روز افزون تلفن های همراه و نتایجی که آمار های جهانی از میزان استفاده اون ها ارائه میدن اگر شما در سال 2020 وب سایتتون رو برای تلفن های همراه و تبلت ها بهینه سازی نکرده باشید ضربه سنگینی خواهید خورد و مشتریان زیادی رو از دست خواهید داد . اما گوگل در مواجه با سایت هایی که از این روش ها استفاده می کنند، جریمه های سنگینی در نظر گرفته است. اگر لازم است بعضی از آنها را پاک کنید و پاک کردن آنها به نمایش سایت آسیبی نمی زند، آنها را پاک کنید. در اکثر مرورگرها به راحتی میتوانید HTTPS بودن وب سایت خود را بررسی کنید.

برای اکثر دارندگان و مدیران وب سایتهای وردپرس، نیازی نیست نگران سئو جاوا اسکریپت باشند. سئو تکنیکال Technical SEO: تمامی عوامل سئو مهم است، بعضی از فاکتورها ساده هستند و افراد کم تجربه نیز آنرا انجام می دهند، اما سئو تکنیکال از بخش های سئو حرفه ای است و اکثر مواقع به آن بی توجهی می شود . Canirank تحقیقی در مورد عوامل مختلف تأثیرگذار بر سئو انجام داده است، به عنوان مثال بررسی کرد که آیا محتوای بلندتر بک لینک بیشتری ایجاد میکند یا خیر و چه نوع محتوایی در صفحات سوم و چهارم رتبه بندی میشوند. هر چقدر افزایش نرخ کلیک بیشتر باشد، مطابق الگوریتمهای موتورهای جستجو حرکت میکند و باعث رسیدن به جایگاه و رتبه بالاتری در میان نتایج جستجو خواهد شد.

9- کلمات کلیدی (Keyword): کلمات کلیدی، عباراتی هستند که کاربران در گوگل جستجو میکنند. گوگل با خزیدن لینکهایی که در صفحات پیدا میکند یکسری صفحات جدید را نیز کشف خواهد کرد. سئوی تکنیکال به هر کاری که انجام میدهید اشاره دارد که خزیدن و فهرستبندی سایت شما را برای موتورهای جستجو آسانتر میکند. نحوه کار موتورهای جستجو را مطالعه کنید . اطمینان حاصل کنید که گزارشات را بررسی و آنالیز می کنید تا ببینید که آیا فایلهای جاوا اسکریپت خطایی ایجاد کرده اند یا خیر. او آن را در مطالعه موردی بسیار جالب خود که شامل آنالیز بیش از یک میلیون نتیجه جستجوی گوگل است، توضیح داد. اما، در واقع، سئو فنی بسیار مهم است، زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را بخزند و در ابتدا آن را در نتایج جستجو رتبه بندی کنند. در اینجا به این دلیل است که سئو تکنیکال اهمیت دارد ، چگونه مطمئن شوید که عناصر سئو تکنیکال یا سئو فنی وب سایت شما به درستی کار می کند و آینده سئو تکنیکی چگونه است. آیا از اینکه مطلبتان تاکنون کپی شده است مطمئن نیستید؟ اگر یک وبسایت رسپانسیو دارید، پس دیگر نیازی به نگرانی درباره شاخص موبایل ندارید اما اگر یک وبسایت موبایل جداگانه در یک ساب دامین، مطمئن شوید که آن هم محتوای نسخه موبایل شما در نسخه دسکتاپ نیز دارد.

مزایای برچسبهای کنونیکال زیاد است و بهترین راه این است که سایت خود را با تگهای متعارف بهینه کنید و خودتان تفاوتی را که نسخه اولیه دارد با نسخهای که پس از اصلاح دارد را احساس خواهید کرد. این هم قسمتی از ساختار وب سایت است و در بخش سئو تکنیکال قرار می گیرد. تمام این فعالیت ها توسط طراح سایت طبق یک برنامه ریزی به روی تصاویر، متون ها، فایل های صوتی و فایل های تصویری انجام می گیرد. مهم نیست در چه صنعتی فعالیت دارید ، رتبه بندی در گوگل براساس مقایسه سایت های مشابه که در یک حوزه فعالیت می کنند انجام می شود ، تحلیلل سایت های رقیب به شما کمک خواهد کرد که رقبای مهم خود را کشف کنید ، عبارات کلیدی مهمی که به ازای آنها کاربران وارد سایت آنها می شوند را بشناسید ، استراتژی های آنان را بدست آورید و از نقاط ضعف آنها در جهت ارتقا رتبه سایت خود استفاده نمایید.

لینک سازی یا لینک بیلدینگ یکی از مواردی است که در تبلیغات دیجیتالی درباره آن بحث و گفتگوی زیادی می شود و دلیل خوبی نیز برای آن وجود دارد. در این مقاله ما تلاش کردیم تا به این سوال پاسخ دهیم که سئو off page یا سئو خارجی چیست و در زمان طراحی یک استراتژی چه مواردی را باید در نظر داشت. کلمات کلیدی LSI چه هستند و چه جایگاهی در استراتژی کلمات کلیدی دارند؟ کلمات کلیدی LSI محل اختلاف در جامعه سئو است. آنچه ذکر شده نشان می دهد که سئو از بخش های مختلفی مانند سئو داخلی ، سئو تکنیکال و سئو خارجی تشکیل شده است . اینها همه نشان دهنده اعتبار بالای شما و برندتان است و گوگل هم با استناد به آمارش، برای بهبود رتبه های شما اقدام میکند. این به آنها کمک میکند تا قوانین کنونیکال را برای یک وبسایت بزرگ تعریف کنند و نقشههای سایت میتوانند صفحاتی را که از نظر شما مهمتر هستند به موتور جستجو بگویید. در این بخش صفحاتی با محتوای تکراری را می بینید که با تگ canonical به صفحه مرجع ارجاع داده نمی شوند. معمولا وب سایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدید کننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست میآوردند .

مجموعه دیگری از تاکتیک ها وجود دارد که در زیر چتر سئو قرار می گیرند، به سئو تکنیکال توجه کنید. شما باید از کپی محتوا و ایجاد duplicate content در وب سایت خود جلوگیری کنید. از لحاظ بودجه خزنده، URL های کانونی کمک زیادی نمی کنند: موتورهای جستجو هنوز هم صفحات تکراری را می بینند و هر بار صرف یک واحد بودجه خزنده می شوند. بسیاری از افراد بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را به سه سطل مختلف تقسیم می کنند: سئو داخلی، سئوی خارج از صفحه و سئو فنی. اگر چندین نسخه از یک صفحه به زبان های مختلف دارید، می توانید از تگ hreflang برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google در مورد این تغییرات استفاده کنید.

پس از یافتن تصویر مناسب اعم از عکس، تصویر گرافیکی یا نمودار گام بعدی بهینه سازی آن تصویر برای استفاده در سایت است. برای سئو تصاویر، قالب مناسب وجود ندارد بلکه به نوع تصویر و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. اما خب تا جایی که من میدانم استفاده از لینک های داخلی در سایت های خبری خیلی امکان پذیر نیست. من قصد تکمیل تمامی اصطلاحات تخصصی سئو سایت در این مجموعه را دارم. اگر به صورت محلی کار می کنید، باید یک متغیر محیط محلی PORT ایجاد کنید تا با پورت باز که قصد دارید از طریق درخواست های لوکال هاست با آن کار کنید مطابقت داشته باشد. اما از طریق توضیحاتی که برای تصاویر مینویسیم که در اصطلاح به آن ALT IMAGE میگویند، گوگل تصاویر را نیز در نتایج سرچ نمایش می دهد. را نیز داریم که مطالعه آن می تواند مفید باشد . سئوی pbn یکی از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه است ولی توسط بسیاری از آژانس های فروش بک لینک در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از سئوی pbn ممکن است خیلی امن نباشد و بعد از مدتی توسط گوگل شناسایی شود، به همین دلیل اگر می خواهید آن را به کار ببرید، باید یکسری پیش نیازها را رعایت کنید.