توافق پکن و اسلام آباد در مورد ساخت خط آهن سریع السیر در پاکستان

در ماه خرداد، بنیاد سرمایه‌گذاران مودی، چشم انداز اقتصادی خود را در مورد پاکستان به دلیل نگرانی‌های مالی کاهش داد.

پاکستان این هفته رسماً این طرح را بدون اینکه بگوید بودجه آن از کجا تأمین می‌شود و یا جزئیات فنی ارائه کند، تایید کرد. همزمان آمریکا از چین به دلیل استفاده از آنچه «دیپلماسی بدهی» برای وابستگی کشورهای در حال توسعه به پکن می‌نامد، انتقاد کرده است.

شی و مقامات ارشد او طی روزهای آتی با اولاف شولتز صدراعظم آلمان و سامیه سولوهو حسن رئیس جمهور تانزانیا، در پایتخت گفت وگو خواهند کرد. او در اواخر این ماه احتمالاً برای اجلاس‌ بزرگی با حضور جمله جو بایدن و ولادیمیر پوتین به اندونزی و تایلند سفر خواهد کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84931259/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82-%D9%BE%DA%A9%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%AE%D8%B7-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%A7%D9%84%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی در ماه شهریور اعلام کرد که حدود ۳۰‌درصد از بدهی خارجی پاکستان به چین است. بدهکار عمده چین بانک‌های دولتی پاکستان هستند.

با این احال شی و شریف روز چهارشنبه در گفت وگوی خود توافق کردند تا جزئیات مربوط به خط ریلی درون شهری در کراچی را نهایی کنند. رهبر چین همچنین گفت که کشورش ۵۰۰ میلیون یوان (۶۸.۷ میلیون دلار) به پاکستان برای کمک به بازسازی کشورش پس از سیلی که در تابستان بیش از نیم میلیون نفر را آواره کرد، کمک خواهد کرد.

چین طی هفته اخیر میزبان تعدادی از سران کشورهای مختلف بود. شی جین پینگ در آغاز سومین دوره ریاست جمهوری خود قول داده است نفوذ جهانی کشورش را افزایش دهد.

نگوین فو ترونگ، رئیس حزب کمونیست ویتنام، اولین رهبر خارجی بود که در دوره جدید با شی ملاقات کرد.

بانک مرکزی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد روز چهارشنبه، بانک‌های مرکزی دو کشور یادداشت همکاری نیز در مورد انجام تبادلات به یوان در پاکستان امضا کردند. شریف امروز (پنجشنبه) در حال پایان سفر دو روزه خود به پکن است.

به گزارش ایرنا از بلومبرگ، دفتر شریف چهارشنبه در بیانیه‌ای این طرح را “طرح راهبردی” توصیف کرد. این طرح برای ارتقای مسیر یکهزارو ۸۷۱ کیلومتری کراچی تا پیشاور به منظور سیر قطارهای پرسرعت است.

مقامات پاکستان قبلاً گفته بودند که انتظار دارند برای این طرح از چین وام دریافت کنند. با این حال، در اوایل سال‌جاری، چین به دلیل افزایش بدهی پاکستان، کمک مالی به این کشور را به تعویق انداخت.

>> pabrik paving block cirebon bekasi.