رعایت این نکات، به سادگی به شما کمک میکند تا ترافیک زیادی به سمت سایت شما سرازیر شده و به تبع آن درآمد خوبی از گوگل ادسنس داشته باشید. بهطورخلاصه، Google AdSense میتواند درآمد خوبی برای صاحبان سایت باشد، اما نباید گمان کنید که با استفاده ازین برنامه میتوانید به سرعت ثروتمند شوید و ماهانه 1000دلار درآمد داشتهباشید. ما اکانت اختصاصی گوگل ادز را برای شما ایجاد میکنیم، مناسبترین کلمات کلیدی در حوزه کسب و کار شما را شناسایی میکنیم، متن تبلیغ باکیفیت و بهینه تولید میکنیم و کمپینهای تبلیغات گوگل را به خوبی مدیریت میکنیم. «pharase match» یکی از مهمترین بخشهای این ابزار است که به شما کمک میکند به هزاران کلمهٔ مرتبط با کلمهٔ خود دست پیدا کنید. آنها به کاربران اجازه می دهند تبلیغات را بدون مجوز root مسدود کنند یعنی با نصب این اپلیکیشن ها دیگر سوالی از شما پرسیده نمی شود و پیام های تبلیغاتی مستقیم حذف می شوند، با این حال، ممکن است ۱۰۰٪ موثر نباشد. علاوه بر این، از طریق مدیریت موثر گوگل ادودرز نه تنها کمپین شما در به دست آوردن ترافیک هدفمند و مرتبط به سایت خوب عمل خواهد کرد، بلکه مقدار هزینه ای که برای هر عبارات دلخواه پرداخت میکنید، کمتر از رقبا خواهد بود.
بدون شک رمزگذاری سرتاسری یک تکنیک بسیار ارزشمند برای افزایش محرمانگی و امنیت است. به نظر من، بدون حضور گوگل، زندگی خیلی چیزها کم داشت که مهمترینش برای من پیدا کردن جوابی برای دغدغهها و سوالاتم بود؛ حالا این دغدغه میتواند پیدا کردن فست فودی موردعلاقهام باشد یا خرید کتابی که خیلی وقت است دنبالش میگردم. به خاطر همین اگر میخواهید تبلیغتان به تعداد زیادی از افراد در مکانهای مختلف نشان داده شود، از Display Campaign استفاده کنید. اگر مخاطبان شما کلمهای را جستوجو نکنند، چگونه میتوانید انتظار داشته باشید که تبلیغتان را مشاهده کنند؟ میتوانید در مورد بهینهسازی حسابتان، اطلاعات آماری و رفع مشکلات متعدد با گوگل تماس بگیرید. برای فعالیت در گوگل بسیاری از قوانین و مقررات را باید در نظر بگیرید که دچار مشکل نشوید. حجم جستوجوی کلمه کلیدی دومین موضوعی است که باید در نظر بگیرید. برای شروع، موتور جستوجوی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس کلمههای کلیدی خود را در کادری که در تصویر مشخص شده است، وارد کنید.
گوگل ادوردز همچنین می تواند ابزاری عالی برای ایجاد آگاهی از برند باشد. گوگل سالانه بیش از 10 میلیارد دلار به ناشران خود پرداخت می کند؛ و بیش از 10 میلیون وبسایت از آن استفاده میکنند. ابتدا به وبسایت Ahref مراجعه کنید و پس از ورود به اکانت خود، روی «Keywords Explorer» در بالای صفحه کلیک کنید. به همین خاطر، هزاران کلمه کلیدی را در عرض چند دقیقه به شما پیشنهاد میدهد و میتوانید لیستی مطمئن از کلمات کلیدی مناسب تهیه کنید. ما در این مقاله، دربارهٔ مدلهای مختلفی که میتوانید کلمات کلیدی را با سرچ ترم (عبارت جستوجو) کاربر مطابقت دهید، صحبت کردیم؛ همچنین ۹ ابزار را به شما معرفی کردیم که به کمک آنها میتوانید لیستی از کلمههای کلیدی تهیه کنید. در این بخش، به یکی دیگر از ابزارها به نام Longtail pro نگاهی میاندازیم که به شما کمک میکند لیستی از کلمههای کلیدی دمبلند تهیه کنید. بنابراین شما میدانید کدام کلمه کلیدی بازدید و به تبع آن ترافیک بیشتری به دنبال تبلیغات در گوگل دارد. بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) برای رسیدن به ترافیک بیشتر، اهمیت زیادی دارد.
ابزار Ubersuggest یکی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که بهتازگی به این میدان پا گذاشته است. دانستن این دو موضوع به شما کمک میکند مبلغ مناسبی را برای هر کلمه کلیدی در نظر بگیرید تا بتوانید سایر رقبا را از میدان به در کنید و در مزایده برنده شوید. تبلیغات گوگلی باید بر اساس هدف انجام گردد و شما یک کلمه کلیدی را به عنوان هدف برای وب سایت خود تعیین میکنید و بر روی آن کار میکنید. هدف از تبلیغات در گوگل چیزی بهغیر از افزایش فروش نیست؛ بنابراین شما باید کلمهها و عبارتهایی را انتخاب کنید که مخاطبانتان از آنها برای خرید محصول یا خدمت شما استفاده میکنند.
هرچه شما به عنوان صاحب کسبوکار، سلیقه و ذائقه مشتری را بیشتر بشناسید، تبلیغ موثرتری انجام میدهید و مشتریان بیشتری جذب میکنید. به همین خاطر، به آمار و ارقام بخشهای «Search Volume» و «Clicks» بیشتر توجه کنید. از این مبلغ دریافتی، 68٪ را به ناشران پرداخت میکند و الباقی برای خود گوگل است. با این تفاصیل، از این ابزار تنها زمانی استفاده کنید که دیگر هیچ راهی برای شما باقی نمانده باشد! شما بایستی حداقل مبلغ شارژ خود را، مثلا 1 میلیون تومان به ارز مورد نظری که شرکت واسط گوگل ادز کار میکند، تبدیل کنید. توصیه میشود، قبل از شروع کار با AdSense، حداقل 20-30 صفحه محتوا در صفحهتان ایجاد کنید.
علاوه بر این، شما همچنین می توانید عبارت راهنمای کاربر اولیه و عبارت راهنمای جلسه را برای پارامتر مدت UTM بخوانید. در مدت زمان کوتاهی با استفاده از بازاریابی موتور جستوجو میتوان به نتیجه رسید. زمانی که صاحبان کسب و کارها و یا افرادی که به دنبال افزایش ترافیک ورودی وب سایت خود هستند تبلیغی از نوع شبکه نمایش ایجاد می کنند ، تبلیغات تصویری ان ها در این وب سایت های مورد نظر گوگل به نمایش در خواهد امد و تعداد زیادی از مخاطبان این وب سایت ها می توانند تبلیغات ایجاد شده صاحبان کسب و کارها را ببینند . بنابراین، اگر می خواهید با AdSense درآمد کسب کنید، باید با کار زیاد و محتوای بینظیر و باکیفیت، حجم ترافیکی زیادی روی سایتتان ایجاد کنید. می توان گفت ترافیکی که از طریق سئو و دیجیتال مارکتینگ به سمت سایت شما می آیند، برای دریافت اطلاعات وارد سایتتان می شوند، بازدید کنندگانی که از طریق تبلیغات گوگل ادز وارد سایت شما می شود اکثرا به دنبال خرید محصول هستند. در این زمان اگر شما بخواهید سایتتان را به صورت روند عادی برای موتورهای جستجو سئو و بهینه کنید ممکن است تا چندین ماه زمان برده و شما بازار هدفتان را از دست بدهید.
حال که متوجه شدید که تبلیغات در گوگل چه تاثیری بر کسب و کار شما خواهد داشت، بهتر است با نحوه صحیح تبلیغات در گوگل آشنا شویم. قانون گوگل ادسنس به این صورت است که به ازای هر کلیک، گوگل از تبلیغکنندگان هزینه میگیرد. بازدیدکنندگان به طور معمول در هنگام تحقیقات، تنها به صفحه ی اول از نتایج جستجو نگاه می کنند، اغلب هم فقط چند مورد اول. تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی مربوط به مشاغل خود را شناسایی می کنند – و جستجوگرها احتمالاً هنگام تلاش برای یافتن چیزی از آنها استفاده می کنند و برای آنها پیشنهاداتی ارائه می دهند و میگویند هر بار که کاربر گوگل روی تبلیغ خود کلیک می کند مبلغی را برای پرداخت آن میپردازند. و در نهایت درآمد حاصل از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس بصورت اینترنتی به حسابی که هنگام ثبتنام به آن معرفی کردهاید، واریز میشود. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقهمندید و دربارهی آن مطالب زیادی بنویسید. شما نمیتوانید کشور ایران را در این ابزار انتخاب کنید؛ ولی میتوانید برای دسترسی به پیشنهادهای بهتر، زبان فارسی را انتخاب کنید. برای پاسخ به این سؤال میتوانیم سه مورد اساسی را نام ببریم. 2. روی More (یا همان سه نقطه بالا) رفته ، سپس روی گزینه تنظیمات (Settings) بزنید.
تنظیم این کمپین همانند انواع تبلیغات گوگل ادز، المانهای خاصی جهت تنظیم ندارد. اگر وب سایت شما به تازگی طراحی شده است، با استفاده از گوگل ادز می توانید در عرض چند ساعت در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید و از مزایای حضور در این جایگاه با ارزش بهره مند شوید. نوع اول یعنی نوع استاندارد برای تازه کارها و صاحبان وب سایت هایی که با تبلیغات گوگل آشنایی ندارند ، می تواند گزینه مناسب تری باشد چرا که تبلیغات را متناسب با ویژگی های استاندارد ایجاد می کند و موارد و ویژگی های پیشرفته را به صورت پیشفرض تنظیم می کند ، اگر قصد دارید تا تبلیغات خود را بیشتر شخصی سازی کنید ، می توانید تبلیغات خود را از نوع همه ویژگی ها انتخاب کنید تا بتوانید موارد بیشتری مانند چرخش تبلیغات ، زمان بندی تبلیغات و گزینه های آدرس تنظیم کنید . امنیت و شفافیت برای تبلیغ کنندگان و ناشران از ویژگیهای منحصریهفرد AdSense است.
برای شروع، ابتدا یک کلمه کلیدی در کادری که در تصویر مشخص شده است، وارد کنید و سپس روی «Find keywords» کلیک کنید. رعایت برخی نکات به شما کمک میکند تا پایهای برای درآمد بالا و پایدار ایجاد کنید. طبق گفتههای Backlinko، آمار و ارقامی که این ابزار برای حجم جستوجوی کلمههای کلیدی ارائه میکند، اشتباه است و نمیتوان به آن اعتماد کرد. همان طور که در تصویر زیر میبینید، این ابزار اطلاعات فراوانی از جمله روند جستوجوی عبارت مورد نظر، کلمههای پیشنهادی متنوع، قیمت هر کلیک (ستون CPC)، میزان رقابت کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی (ستون Competitive Density) و حجم جستوجو را در اختیار شما میگذارد؛ همچنین به شما اجازه میدهد مدلهای مختلف تطابق کلمه کلیدی را هم امتحان کنید. به همین راحتی! شما توانستید کمپین تبلیغاتی خود در گوگل ادوردز (گوگل ادز) را راه اندازی کنید.
کلمات کلیدی انتخاب شده: محبوب ترین کلمات کلیدی در بازار های رقابتی CPC (هزینه به ازای هر کلیک) بالایی دارند. از طرفی، قیمت هر کلیک و میزان رقابت کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی هم اهمیت دارند. پس از انتخاب کلمات کلیدی مورد نظرتان روی «Forecasts» کلیک کنید. استفاده از این ابزار رایگان نیست؛ ولی شما میتوانید با پرداخت ۸ دلار، از آن تا ۸ روز استفاده کنید. گوگل سرویس های بیشماری دارد که اکثر آنها برای کاربران استفاده کننده رایگان هستند. اکثر موضوعات و مباحث برای هرکلیک کمتر از 3 دلار به ناشران میدهند، اما مباحثی نیز وجود دارند که میتوانند بسیار سودآور باشند. بهترین کیوردها در تبلیغات گوگلی چه ویژگیهایی دارند؟ امروزه شرکت ها به طیف گسترده ای از گزینه های تبلیغاتی دسترسی دارند. کمپین را می توان مجموعه ای از تنظیمات (زمان ، مکان ، روش قیمت گذاری ، بودجه ، مخاطبان مورد هدف ) و محتوای تبلیغاتی ( محتوای تصویری ، متنی و ویدیوئی ) تعریف کرد که با توجه به هدف مورد نظر تبلیغ در گوگل انجام می شود . به همین جهت برای آموزش گوگل ادز به طور حرفهای، باید Switch to Expert Mode را انتخاب کنید تا بتوانید بعد از تکمیل اطلاعات، اولین کمپین تبلیغاتی خود را راهاندازی کنید.
هرقدر لیست کلمات شما کاملتر باشد، شانس بیشتری برای دیدهشدن و حضور در صفحه نتایج خواهید داشت؛ ولی شما باید به نیت کاربر از جستوجوی آن کلمه یا عبارت هم دقت کنید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، این ابزار اطلاعات مختلفی در زمینهٔ میزان رقابت، حجم جستوجوی ماهانه، قیمت هر کلیک و حجم جستوجو در کشورهای مختلف در اختیار شما میگذارد. تا اینجای مقاله، با ۷ ابزار مختلف و نحوهٔ کار با هر کدام از آنها آشنا شدید. این ابزار اطلاعات خاصی دربارهٔ سطح رقابت کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی و قیمت هر کلیک ارائه نمیکند؛ ولی شما میتوانید از آن برای بررسی حجم جستوجو و پیداکردن کلمهها و عبارتهای جدید استفاده کنید. برای انجام تحقیق کلمات کلیدی خود به وبسایت Semrush مراجعه کنید و سپس روی «Sign Up»کلیک کنید تا یک اکانت بسازید. برای شروع، یک کلمه کلیدی یا آدرس یک وبسایت را در کادر مشخصشده بنویسید و روی «Search» کلیک کنید. به وبسایت Keywrod Tool بروید، کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و روی ذرهبین کلیک کنید. نوشتههای خود را همواره به روز نگه دارید و در جهت ارتقا سئو سایت کوشا باشید تا گوگل بطور مدام به وبسایت شما سر بزند.
در مقالات قبلی دربارهی گوگل ادوردز که یکی از روشهای تبلیغات کلیکی گوگل است، صحبت کردیم. همان طور که در بخش قبلی مشاهده کردید، قیمت هر کلیک برای برخی از کلمهها ارائه شده بود و این ستون برای سایر کلمهها خالی بود. به این ترتیب که بر اساس الگوریتمهای اختصاصی خود، تبلیغات هدفمندی را در صفحه شما نمایش میدهدکه مربوط به محتوای سایت شما یا جستجوهای قبلی کاربران است. تبلیغات شما در گوگل به چه کسانی نمایش داده می شود؟ در مقالات آینده به بررسی مراحل ثبت نام در گوگل ادسنس خواهیم پرداخت تا اگر شما هم قصد درآمدزایی از طریق اینترنت را دارید با این روش محبوب بیشتر آشنا شوید. ۲- وب رمز به هیچ وجه در خصوص موارد زیر خدمات تبلیغات گوگل ادز نمی دهد و در صورتی که تبلیغات مشتری یکی از موارد زیر باشد ، تبلیغ فعال نخواهد شد. چون رقابت در سئو بسیار سختتر از رقابت در گوگل ادز است، برخی کسب و کارها گزینه تبلیغات گوگل را انتخاب میکنند.